7 מגמות שיווקיות בתחום הגיוס בפייסבוק לשנת 2019
מאת: ויקי גרונר
שנת 2018 התאפיינה בנוכחות מוגברת של מגייסים בפייסבוק ולעיתים אפילו בהצפה של משרות ברשת החברתית הגדולה ביותר בארץ המונה כ-6 מיליון משתמשים. מה מחכה לנו ב-2019 ועל מה צריך לתת את הדעת כדי לא להישאר מאחור?
- יותר צ'טבוטים
צ'טבוט זו תוכנה שמתחברת למסנג'ר של העמוד העסקי בפייסבוק ולמעשה מתכתבת עם הגולש. במהלך 2018 ראינו עליה חדה בכמות הצ'טבוטים בקרב מגוון רחב של ארגונים – החל מארגוני בריאות וכלה באיקומרס. אומנם נצפו יותר ויותר בוטים המשמשים לתקשורת עם חברות (ההערכות מדברות על כ15,000 בוטים חדשים!), אך עד כה לא נראתה כמות מרשימה של צ'טבוטים בתחום הגיוס.
צ'טבוט בתחום הגיוס יכול למעשה לאפשר למועמד למצוא משרה מתאימה בצורה נוחה, מהירה ויעילה. דמיינו סיטואציה שאתם נכנסים לדף עסקי של אתר דרושים, של חברת השמה או של ארגון גדול. אתם פותחים תיבת המסנג'ר ומקבלים הודעה מסבירת פנים השואלת אתכם מה תרצו. בהנחה שבחרתם באופציה של חיפוש עבודה, הצ'ט בוט ישאל בצורה מאוד אישית באיזה תחום/מקצוע ובאיזה איזור ואז יציג לכם את רשימת המשרות. לאחר מכן, תוכלו לשלוח קורות חיים דרך הצ'טבוט. אם אין לכם כרגע קורות חיים, הוא אפילו יוכל לתזכר אתכם לשלוח אותם בזמן שיתאים לכם או לבקש מכם לינק לפרופיל הלינקדאין.
- התחזקות של פוסט המשרה
פוסט המשרה החדש של פייסבוק כבש בסערה את עולם הגיוס בפייסבוק ב-2018. הפיצ'ר החדש גרם ליותר ארגונים לשקול לפתוח עמוד קריירה ייעודי בפייסבוק. המגמה תימשך אל תוך 2019. כולי תקווה שנראה שיפור ביכולות של פוסט המשרה, בפרט שיפור ביכולת הטרגוט ושיפור בייצוא הלידים לאקסל, והתמודדות עם הג'יבריש.
>>> לסדנה פרקטית לגיוס עובדים בפייסבוק לחץ כאן <<<<
- גיוס באמצעות לידרים ימשיך להתחזק
שיווק באמצעות מובילי דעה היה דומיננטי מאוד לאורך 2018 במגוון רחב של תחומים ותעשיות. מחלקות גיוס ומשאבי אנוש ברחבי הארץ אימצו את השיטה על מנת לשפר ולדייק את הגיוסים הפנים ארגוניים. גיוס באמצעות לידרים הוא למעשה הרחבה של מבצע "חבר מביא חבר" ושל מסיבות הלינקדאין. הודות לתוצאות משביעות רצון ב-2018, סביר שנראה עליה בכמות הארגונים שיישמו את השיטה גם אצלם ב2019.
- תמונה שווה אלף מילים ווידאו אלפיים
פייסבוק ממשיכה לעודד שימוש בוידאו כחלק מהמלחמה ביוטיוב. סרטוני וידאו זוכים לחשיפה אורגנית טובה יותר. כתוצאה מכך, ראינו יותר ויותר ארגונים מגייסים שיצרו לעצמם סרטוני וידאו לקידום הגיוסים ולמיתוג המעסיק. סביר שב-2019 נמשיך לראות את מגמת ההתחזקות, תוך דגש ל"סרטוני בזק", סרטונים חדים שמעבירים את המסר המדוייק בשניות בודדות (בדומה לסרטונים הקצרים ביוטיוב).
יש לזכור שהיוזרים בפייסבוק מוצפים בתוכן, לכן תוכן איכותי שימשוך את תשומת ליבם בסביבה עמוסת גירויים יהיה הכרחי.
- מנהל המודעות של פייסבוק
מנהל המודעות בפייסבוק ידע תקלות ובאגים רבים ב-2018. אחת התקלות הגדולות אירעה בסמוך לבלק פריידיי בנובמבר 2018 ויצרה רעש רב. עם זאת, יש לזכור שהבאגים הם תולדה של פיתוחים חדשים במנהל המודעות. אומנם ב-2018 סבלנו מהבאגים, אך סביר שב-2019 נוכל לקצור את הפירות.
- חיפוש קולי
החיפוש הקולי צובר תאוצה בזירות דיגיטליות רבות דוגמת גוגל ווויז. כרגע אין הודעה רשמית המבשרת על כך, אך לא מן הנמנע יהיה שגם פייסבוק תצטרף למהפכה הקולית ותאפשר לבצע חיפושים קוליים ואף יותר מכך. בהנחה שפייסבוק תאפשר חיפושים קוליים, נצטרך להקפיד אפילו יותר לא להסתפק רק בתמונה שבתוכה מוטמע המלל, אלא להקפיד להקליד את התוכן גם בגוף הפוסט. כמובן, גם מילות המפתח ישתנו בהתאם למגמות החיפוש הקולי ברשת.
- תחרות עזה
על פי סקר מקורות הגיוס של חברת HRD, 91% מהארגונים דיווחו השנה שהם מגייסים באמצעות פייסבוק. ככל שעובר הזמן, המספרים רק גדלים – הן מבחינת כמות הארגונים המגייסים והן מבחינת כמות הפוסטים שהם מעלים לפייסבוק. לכן, חשובה מאוד הלמידה וההתמקצעות. כולם יודעים לפרסם פוסט, הרי מדובר בפעולה פשוטה שכולנו עושים גם בחיים הפרטיים. עם זאת, ישנם כלים וידע שיכולים לשפר מאוד את האפקטיביות של הפרסומים שלכם. רוצים להכיר אותם, להתמקצע ולשפר את יכולת הגיוס שלכם בפייסבוק? הרשמו לסדנת הפייסבוק שלנו וקבלו כלים פרקטיים שיעזרו לכם לקבל יותר מועמדויות רלוונטיות למשרות.
מכירים עוד חברים או קולגות שייהנו מהמאמר? שתפו אותם:
כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?
קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות