ועידת F8 – וההשלכות של ההכרזות על עולם הגיוס בפייסבוק ובאינסטגרם

מאת ויקי גרונר – נינג'ת הגיוס בפייסבוק

רגע אחרי ועידת המפתחים השנתית של פייסבוק ה-F8, מתחילים לגזור משמעויות ולהיערך לבאות. כמה נקודות מעניינות שעלו ב F8 Conference ויכולות להיות רלוונטיות אלינו כאנשי גיוס ומשאבי אנוש:

  1. קבוצות וקהילות יהיו הזירה החמה בפייסבוק

פייסבוק מציעה לגולשים פיד מותאם אישית עם עדכונים מהקבוצות שלהם. כמו כן, הגולשים יקבלו הצעות להצטרפות לקבוצות דומות שעשויות לעניין אותם.

בקבוצות מקצועיות תהיה אפשרות לפרסם משרות תוך הגשת מועמדות דרך הממשק של פייסבוק (בדומה לפוסט משרה בעמודים העסקיים).

מה המשמעויות בתחומי הגיוס ומיתוג המעסיק?

גם היום רוב המגייסים נמצאים בקבוצות בפייסבוק ומפרסמים שם. רוב המגייסים יודעים כיצד להצטרף לקבוצות וכיצד לבצע באופן טכני את הפרסום. נקודות החולשה של מגייסים קשורות לחוסר ידע שקשור לבחירת הקבוצות המתאימות לפרסום, איתור קבוצות ושימוש בקבוצות שמגייסים אחרים לא הגיעו אליהן, שימוש אפקטיבי בקבוצות ובעיקר – שיפור התוכן. זה לא סוד שהתוכן הוא המלך. כתיבה נכונה ושיווקית של המשרה בליווי תמונה או סרטון מתאימים יכולים לשפר מאוד את אפקטיביות הפרסום. רוצה לשפר את פרסומי המשרות שלך בפייסבוק? נפתחה ההרשמה לסדנת פייסבוק ואינסטגרם למגייסים >>>

הדגש הרב שיושם על הקבוצות והקהילות יהפוך אותן לנכס אסטרטגי. אפשר יהיה להמשיך לפרסם בקבוצות "של אחרים", אך יהיו ארגונים שירצו לייצר לעצמם נכסים דיגיטליים משלהם ויפתחו קבוצות ייעודיות. היתרון בקבוצות על פני עמודים עסקיים שהחשיפה האורגנית של הפוסטים שמפורסמים בהן גבוהה יותר.

אי אפשר לדבר על קבוצות בפייסבוק בלי להזכיר את השינוי שפייסבוק עשתה לאחרונה בקבוצות. עד לפני חודשים אחדים, יכולנו לצרף חברים לקבוצות על ידי הזמנתם. מעתה, החברים צריכים לאשר את החברות בקבוצה. חברים שצורפו בעבר לקבוצות ולא יצרו אינטראקציה מעולם הוסרו מהקבוצות. היתרון של המהלך מהצד שלנו כמפרסמים שהנתונים המספריים של הקבוצות אמינים יותר (יש קבוצות שאיבדו אלפי חברים בין לילה). מצד המשתמשים – היתרון שהם נמצאים (כמעט) רק בקבוצות שמעניינות אותם.

אחד השינויים שכבר נכנסו לממשק הפייסבוק קשור לנוטיפיקציות מקבוצות. עד כה הדגש בנוטיפיקציות היה האדם שפרסם את הפוסט, כעת הדגש על הקבוצה שבה הפוסט התפרסם. למשל, בדוגמה המצורפת כתוב שבקהילת סורסינג יש תמונה חדשה מיעקב. התמונה שמופיעה בצד ימין היא תמונת הקאבר של הקבוצה. לעומת זאת, עד לפני כמה ימים ההתראה הייתה שיעקב פרסם תמונה בקהילת סורסינג.

  1. קפיצת מדרגה של אפליקציית המסנג'ר

בוועידת ה-F8 דובר על שיפור מדיניות הפרטיות בפייסבוק. אפליקציית המסנג'ר תוביל את המהלך עם אבטחת פרטיות גבוהה והצפנה של השיחות. בנוסף, יהיו שיפורים טכניים נוספים באפליקציה שיאפשרו צריכת חשמל מופחתת, פחות שימוש בנתונים בטלפון הנייד וחיסכון בסלולה. כמו כן, תושק אפליקציית מסנג'ר לדסקטופ (הן לווינדוס והן למק).

ומה הקשר לעולם הגיוס?

חיזוק של אפליקציית המסנג'ר תהפוך אותה לכלי תקשורת זמין ונוח יותר עבור המועמדים ולכן כדאי להכיר את היכולות שלה. כבר היום האפליקציה מציעה למשל פיצ'ר למענה אוטומטי למועמדים. שימוש נכון בכלי יכול לחסוך זמן למגייסים ולשפר את חווית המועמד.

כלי נוסף שצבר תאוצה מרשימה בשנה האחרונה הוא הצ'ט בוט, שזו למעשה תוכנה שמתחברת למסנג'ר ומתכתבת עם המועמדים. התוכנה יכולה לתת למועמדים מענה על פי תסריטים מוגדרים מראש, לעדכן אותם לגבי משרות חדשות (בדומה לסוכן חכם) ועוד.

  1. שדרוג וואטצאפ לעסקים

עסקים יוכלו ליצור קטלוג מוצרים בוואטצאפ ולחשוף אותו בפני הלקוחות במהלך השיחה. אם נתייחס למשרה כאל מוצר ולמועמד כלקוח, הרי שנוכל לייצר קטלוג משרות ולהציגו במהלך השיחה עם המועמדים. הדבר יהיה רלוונטי לא רק עבור חברות השמה ובתי תוכנה, אלא גם עבור ארגונים עם נפח גיוסים משמעותי (שיצדיק את ההשקעה).

  1. ביי ביי למלכת הכיתה באינסטוש

כדי להוריד את רמת התחרותיות באינסטגרם ולהפוך את הסביבה לנעימה יותר, נבדקת האפשרות לאפשר רק לכותב הפוסט לראות כמה לייקים הוא קיבל.

הרבה מגייסים עדיין לא נמצאים באינסטגרם וזו דווקא נקודת זמן טובה להתחיל, ולחסוך את המבוכה של אפס לייקים לפוסטים הראשונים 😉

  1. כבר לא סיפור לפרסם סטורי

אפשר יהיה להעלות סטורי לאינסטגרם גם ללא תמונה/וידאו. בנוסף, מצלמת האינסטגרם תכלול פיצ'רים חדשים. הסטוריז זוכים למעורבות גבוהה יותר ויכולים לשמש ככלי תומך בפרסומי המשרות.

  1. אם אפשר למצוא את הדייט הבא בפייסבוק, אפשר אולי למצוא גם את העובד הבא

פרופיל דייטינג חדש שפתוח כבר במספר מדינות (עדיין לא בישראל). הפרופיל יציע בני זוג רלוונטיים על סמך מכנים משותפים שפייסבוק יזהה (קבוצות, תחומי עניין, אירועים ועוד). אם פייסבוק יודעת למצוא לך את הדייט הבא, מתי היא פשוט תמצא לנו את העובד הבא?  אין ספק שפייסבוק מתקרבת ליכולת הזו. בינתיים אנחנו יכולים להשתמש בכלים העומדים לרשותנו, לרבות הקידום הממומן שמאפשר להגיע למועמדים על פי תחומי עניין, טייטל, השכלה, מגורים וכו'.

רוצה להתמקצע בגיוס בפייסבוק ובאינסטגרם? ההרשמה לסדנת פייסבוק ואינסטגרם למגייסים בעיצומה>>>

מכירים עוד חברים או קולגות שייהנו מהמאמר? שתפו אותם:

Facebook
LinkedIn
Email
WhatsApp

כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?

קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות

אם נהנת מהמאמר הזה, הנה עוד כמה טובים:

כבר הצטרפת לקהילת הפייסבוק שלנו?

עוד דברים שיכולים לעניין אותך