איך שומרים על מחוברות עובדים בלי תקציבי ענק?

מאת: דניאל טבין רותם – HRBP בחברת Redis Labs

בימים אלה שכולנו עובדים מהבית, לא מגיעים בבוקר למשרד, מסתכלים על הלוגו הענקי בכניסה, פוגשים את המנהל, מסתכלים על האנשים בעיניים חשוב יותר מתמיד לשמר את המחוברות הארגונית והייתי אומרת אפילו לנסות אף להגביר אותה.

אז איך עושים את זה בלי תקציבי גדולים להקמת משרד ביתי מאובזר, בלי משלוח עד הבית אחת לשבוע?

בניתי תוכנית (שמתחדשת ומתעדכנת כל הזמן) שעיקרה מושתת על תקשורת.

תקשורת איכותית היא הבסיס לשמירת קשר בינאישי, ליצירת פתיחות, זיהוי בעיות, תחושת ביטחון והכי חשוב (כי בביזנס עסקינן) שמירה על פרודוקטיביות.

  1. יצירת קהילות וירטואליות– כולנו מכירים קהילות ורובנו חברים בעשרות כאלו. גם בארגונים (קטנים וגדולים) יש אינסוף תחומי עניין ומכנים משותפים שהם אלה שיוצרים את הקהילות, אנו רק צריכים ליצור את הדבק כאשר אנחנו לא נוכחים באותו המשרד.

פתחנו קבוצות סלאק לכל קהילה שם אני מקפידה לייצר תוכן על בסיס יומי ובחלקן העובדים עצמם משתפים ויוצרים שיח.

דוגמאות:

# קהילת הורים- שם עולים אינסוף רעיונות לפעילויות, כלים להתמודדות ושיתוף

# קהילות ספורט כמו קבוצת פילאטיס שהיא הממשיכה של המשרד עם שיעור Zoom אחת לשבוע, קבוצת פלאנק שם אנו נפגשים ל10 דק אחת ליום

# redis kitchen קבוצה לשיתוף במתכונים ומה בישלנו היום, כי שפים זה המקצוע השני שלנו בימים אלה

  1. יצירת שיחות מסדרון בצ’אט הארגוני (slack)* ממש כפי שהעובדים נפגשים אינספור פעמים ביום במטבח/במסדרון משתפים משוחחים ופורקים כך אני מנסה להחיות את הslack של הסייט הישראלי שלנו.

דוגמאות:

  • שליחת טיפים לעבודה איכותית מהבית בכל יום ושיתוף תמונה שקשורה לטיפ (יצירת סביבת עבודה נוחה- שיתוף שלהפינה שלי, להתלבש כפי שאנחנו הולכים לעבודה-שיתוף של הלוק היומי.. וכו)
  • חידות נחש מי? לפי פינת עבודה, חיית מחמד, בני משפחה.
  • coffee break with friends לפחות פעם בשבוע אנחנו נפגשים ב zoom לחצי שעה בה עובדים מצטרפים ומתחלפים נפגשים ומדברים עם כוס קפה. הזדמנות למקסום של ההפסקת הקפה.
  1. עבודה עם המנהלים המשאב הכי חשוב ואפקטיבי לשמירת המחוברות של העובדים. עליהם מוטלת האחריות לתקשורת עם האנשים.

אז מה עשינו בשביל זה?

  • הדרכות מנהלים- בתחילת התקופה העברתי סשן על עבודה איכותית מהבית: על חשיבות התקשורת, יצירת שגרות ניהול חדשות ומותאמות והקפדה עליהן, על אמפתיה. אך זה היה קצה המזלג. גם כאן יש לנו קבוצה של קהילתהמנהלים שם אני ממשיכה להעביר אינפורמציה מעניינת ממוקדת וקצרה. (מתכנת סשן נוסף על ניהול 1:1 אפקטיבי)
  • ליווי פרטני- כמו בשגרה ואפילו יותר אני ממשיכה להיפגש עם המנהלים אחת לשבוע בפגישות וידאו שם אנחנומדייקים את הדברים ומעמיקים בצרכים הפרטניים שלהם ושל העובדים שלהם. (יש לי גם 3 מנהלים חדשים שזהלחלוטין אתגר גדול)
  1. שמירה על פתיחות ושקיפות זה לא סוד שהמצב מורכב, כל העובדים במתח וחוששים, אנחנו בRedis Labs משתדלים לשמור על שקיפות ופתיחות ולשתף את העובדים בכל מה שאפשר.
  • קיימנו all hands פגישת חברה וירטואלית שם דיבר המנכל על התוכניות הנוכחיות. אנו מתכננים עוד פגישות כאלהבתדירות גבוהה יותר מהשגרה.
  • שיתוף על ידי מנהלי המחלקות אחת לשבוע
  1. פעילויות שוברות שגרה– השגרה בבית עם או בלי הילדים, מול המסך כל היום גורמת לשחיקה חיפשתי תכנים אחרים כדי להכניס עניין במהלך יום העבודה וגם קצת להקל על ההורים עם הילדים-

דוגמאות:

  • יצירת לוז שבועי שמסכם את כל הפעילויות שיש לנו לשבוע הקרוב, מייצר ציפיה ומגייס את האנשים.
  • סשנים מיוחדים- ניסיתי להביא תוכן מעניין ואיכותי מבלי לבזבז כספים- רתמתי את העובדים עצמם (וגם את עצמי) להעברת סשנים מגוונים לילדים וגם לכלל העובדים: הכנת בצק משחק, הכנת שמן זית ביתי, הכנת מצות. בנוסף מצאתי ספקים שמחפשים לקדם את עצמם ואת העסקים שלהם כדי להעביר סשנים ללא עלות- שיעור אנגלית לילדים, יוגה הורים ילדים, תזונה.
  • Happy hour וירטואלי לא מקורי אבל עדיין חשוב, להיפגש כמו בכל שבוע, עם משקה טעים, חידונים וחיוכים
  • הרמת כוסית פסח- אז לא הבאנו סטנדאפיסט או זמר אבל גם כאן המנכל דיבר וסיפר על המצב הנוכחי ושיתף בפתיחות גדולה ומוערכת על ההתמודדות שלנו.
  • סרטון עובדים שהקרנו בהרמת כוסית לפסח- זה היה מרגש ומשמח, את הסרטון ערך אחד העובדים שיש לו ניסיון בעריכה וזה היה מקצועי ביותר.
  1. Keep it personal- למרות האתגר הגדול שבדבר אני מנסה לשמר על קשרים אישיים עם מרבית העובדים ברמההשבועית, גם אם זה בהודעת סלאק קצרה.
  • להמשיך שיחות אישיות כמו בשגרה- אני ממשיכה לקיים שיחות עובדים אחרי onboarding, בכל anniversary. להדליק את הוידאו, תמיד לפתוח בסמול טוק, להתעניין איך הם מסתדרים בימים אלה ולהמשיך לליבת השיחה. אני תמיד מוודאת בפרטי מתי יהיה זמן מתאים ונוח לשיחה ומשתדלת להתאים את עצמי.(צריך לזכור שיש להם בבית ילדים, שותפים ואינספור אילוצים)
  • לשלוח הודעת מזל טוב ביום הולדת או anniversary
  • להתעדכן באמצעות המנהלים ולעקוב אחרי עובדים עם בעיות אישיות- שגרים לבד, שמשפחותיהם חלו בקורונה, הורים לילדים שמתקשים לעבוד וכו׳ אותם אני דוגמת בתדירות גבוהה יותר.
  • דגש מיוחד על עובדים חדשים (אבל זה כבר תורה שלעצמה שנשמור לפוסט נפרד)
  1. מיתוג מעסיק- חשוב לשמור את מיתוג המעסיק פנימה והחוצה ולשמר את הזיקה.
  • יצרנו רקעי זום ממותגים עם הלוגו וכל מיני בדיחות פנימיות אותם השקנו בתחרות רקעי זום גלובלית שתתקיים במהלך החודש.
  • שיתוף ברשתות- להמשיך לשמר את הנוכחות ברשתות החברתיות על ידי צוות הגיוס, עובדים.

אז אם קראתם עד לכאן כל הכבוד😊 מקווה שעזרתי.

 

מכירים עוד חברים או קולגות שייהנו מהמאמר? שתפו אותם:

Facebook
LinkedIn
Email
WhatsApp

כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?

קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות

אם נהנת מהמאמר הזה, הנה עוד כמה טובים:

כבר הצטרפת לקהילת הפייסבוק שלנו הכוללת מעל ל 7500 אנשי גיוס ו HR?

עוד דברים שיכולים לעניין אותך