כיצד לבנות אסטרטגיית מיתוג מעסיק ב 5 צעדים

מאת יעקב רוזן

מיתוג מעסיק הופך להיות הנושא החם ביותר בעולם הגיוס בשנים האחרונות והוא מתחבר לעולם חדש של תחומי אחריות שמתווספים לשולחנו של מקצועני הגיוס.

אני רוצה להביא את 5 הצעדים החשובים בבניית מיתוג מעסיק כפי שהופיע במאמר מקיף של חברת Talent Lyft

מהי אסטרטגיית מיתוג מעסיק?

מיתוג מעסיק הינו מרכיב קריטי בבניית כל אסטרטגיית גיוס מוצלחת. הגדרה ברורה של מיתוג המעסיק שלכם תעזור לארגון לטרגט את המועמדים המתאימים, למשוך אותם אליכם ובסופו של התהליך, לגייס אותם לחברה.

באחד הכנסים שהייתי בחו"ל ציין אחד הדוברים ש"המלחמה על המועמדים הסתיימה – והמועמדים נצחו"

בעידן כזה הופך מיתוג המעסיק ליתרון תחרותי עצום בידי כל ארגון שמעוניין לגייס את המועמדים המתאימים לחברה – לאורך זמן.

כדי לייצר אסטרטגית מיתוג מעסיק טובה מומלץ ליישם את 5 השלבים הבאים:

  1. הגדירו את מטרות מיתוג המעסיק שלכם

לפני שאתם צוללים לבניית התוכנית – ישבו והגדירו מה אתם רוצים להשיג עם אסטרטגיית מיתוג המעסיק שלכם.
חלק מהמטרות הנפוצות כוללות:

  • הגדלת כמות המועמדים
  • קבלת קורות חיים ממועמדים איכותיים המתאימים יותר לארגון
  • הגדלת המעורבות (Engagement) ברשת
  • הגדלת המעורבות של מועמדים פוטנציאליים
  • הגברת המודעות למיתוג החברה – מי היא, מה מיוחד בה ולמה כדאי לעבוד בה
  • בניית אמון (Trust) עם המועמדים הפוטנציאליים והנוכחיים של החברה
  • הגדלת כמות המבקרים בעמוד הקריירה
  • הגדלת שיעורי החבר מביא חבר
  • הגדלת את אחוז קבלת ההצעה העבודה של מועמדים שהגיעו לשלב הסופי (offer-acceptance rate)

>>> למידע על כנס קהילת מיתוג המעסיק של ישראל שיתקיים ב 22.11.22 יש ללחוץ כאן <<<

  1. הגדירו את הדמות (persona) של המועמדים האידאליים

הגדרה מדוייקת של דמות המועמד שלכם הוא צעד קריטי בבניית אסטרטגיית מיתוג המעסיק שלכם.
בלי לדעת מי המועמד המושלם שלכם, לא תוכלו לבנות תוכנית מדוייקת להגיע אליו ברשת ובעולם הפיזי.

כמה דוגמאות לשאלות שאתם חייבים לשאול את עצמכם לגבי המועמדים כדי שתוכלו לבנות את הפרסונה שלו:

  • מאפייני המועמדים כגון תפקיד, שכר, מיקום גיאוגרפי, השכלה, ניסיון, רקע סוציולוגי
  • המטרות שלהם בחיים – למה שיחליף מקום עבודה?
  • כיצד הם מחפשים עבודה – האם הם אקטיביים או פאסיביים, משתמשים בנייד או במחשב, פונים לאתרי דרושים, חברות השמה, חבר מביא חבר או יותר ברשת וכדומה
  • מה מניע אותם – האם זה שכר, אתגר מקצועי, מיתוג החברה, סביבת עבודה, מנהלים, חברי צוות, אפשרויות פיתוח, אפשרויות התקדמות וכדומה
  • מי משפיע עליהם – האם זה חברים לעבודה, משפחה, מובילים בתחום שבו הם עוסקים ועוד
  • איזה תוכן הם צורכים ואיפה המקורות הללו – האם בעזרת מיטאפים ומפגשי קהילה, אתרים מקצועיים בתחום, עיתונות, אתר חברה, וכדומה
  1. הגדירו את ה EVP (Employee Value Proposition) שלכם

האם אתם יודעים למה העובדים הנוכחיים שלכם בחרו לעבוד אצלכם?
מדוע הם נשארים למרות הפיתויים בחוץ?
מה הם הכי אוהבים אצלכם כמעסיקים?

אלו השאלות שאתם צריכים לענות עליהם על מנת לבנות אסטרטגית מיתוג מעסיק מוצלחת.
התשובות לשאלות אלו מסבירות בצורה הטובה ביותר את הצעת הערך (Employee Value Proposition)  שלכם לעובדים הנוכחיים והפוטנציאליים
ה- EVP שלכם הוא המסר שבו תשתמשו כאשר אתם פונים לאוכלוסיה שהוגדרה בשלב בניית ה Persona של המועמדים המתאימים.

בבניית ה EVP שימו לב שאתם מתייחסים בחלק או בכל 5 הבלוקים העיקריים: שכר, הטבות, הזדמנויות קריירה, סביבת עבודה ותרבות ארגונית

  1. הגדירו את הערוצים בהם תקדמו את מיתוג המעסיק

בעולם המכירות והשיווק מדברים על כך שאנחנו צריכים 7-10 נקודות מגע עם מועמדים לפני שהם מקבלים החלטה להגיש מועמדות. נקודות המסע הללו הם חלק ממסע המועמד (Candidate Journey).
בהתאם למקומות בהם נמצאים המועמדים והתוכן שמעניין אותם (והגדרנו בשלבים הקודמים) – נגדיר גם את "ערוצי ההפצה" שלנו.

חלק מהערוצים האפשריים: פייסבוק (ממומן או חינמי), לינקדאין, טאבולה ואוטבריין, עמוד קריירה, העובדים הנוכחיים, הרצאות וסדנאות במקומות רלוונטים, פרסום משרות, תהליך הגשת המועמדות וה Candidate Experience, מפגשים וכנסים מקצועיים ועוד

  1. מדידת הצלחת אסטרטגיית מיתוג המעסיק

תהליך המדידה הינו קריטי וזה החלק שעוזר לנו להבין היכן אנו נמצאים בכל נקודת זמן, האם אנחנו בדרך הנכונה או שצריך לעשות שינויים והתאמות במסע שלנו.

>>> למידע על כנס קהילת מיתוג המעסיק של ישראל שיתקיים ב 22.11.22 יש ללחוץ כאן <<<

 קישור למאמר המקורי כאן

מכירים עוד חברים או קולגות שייהנו מהמאמר? שתפו אותם:

Facebook
LinkedIn
Email
WhatsApp

כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?

קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות

אם נהנת מהמאמר הזה, הנה עוד כמה טובים:

כבר הצטרפת לקהילת הפייסבוק שלנו?

עוד דברים שיכולים לעניין אותך