מראה מראה שעל הקיר…על הקשר בין מיתוג מעסיק ומיתוג אישי. לא למשאבי אנוש בלבד

מאת: נטע פיס, VP HR at Idomoo

אתם מכירים את המונח: EVP = Employer Value Proposition בהקשר של ארגונים. במילים פשוטות, מה יש בארגון, שכדאי שנעבוד בו. במילים מקצועיות: הצעת הערך של ארגונים. בואו נחליף את האות R במילה EMPLOYER, באות E…ונראה מה יצא. נכון! הצעת הערך שלנו העובד/ת. של כל אחד מאיתנו כאינדיבידואל, הנמצאים במעגל העבודה או רוצה להיות בו. אז מה הקשר ביניהם? ואיך אפשר למנף את הידע במיתוג מעסיק למיתוג אישי?

חברות ממשיכות לטפל במיתוג המעסיק שלהן גם בימים אלה, למרות שאולי יש קצת פחות לחץ ותחרותיות בחודשיים האחרונים, ויש הצע גדול יותר של מועמדים לכל משרה. יש מי שיגיד שחזרנו לשוק מעסיקים, אבל מה שברור הוא, כי לצד השיח על מיתוג מעסיק מתעצם לו באופן מהיר מאוד שיח על המיתוג של העובדים, או במונח העממי: מיתוג אישי. קל להבחין כי ברשתות יש ריבוי קבוצות שעוסקות בנושא ועשרות הצעות לוובינרים. הסיבה מאוד ברורה: התפרצות משבר "הקורונה-הכלכלית" כבר כאן, ממש חזק. אחת הדרכים להסתגל ולהתגבר על הקושי, היא ההכרה במיתוג = ערך האישי שלנו, מי אנחנו? מתי בפעם האחרונה שאלת את עצמך מי אתה? מה הערך שלך לארגונים? אני טוענת שאפשר להשאיל את מה שעובד למעסיקים, אלינו העובדים. מיד אסביר…ובסוף גם טבלה פרקטית. 

  1. נתחיל בבסיס: גילוי הצעת הערך, התוכן, זה הוא המלך. ההבנה כמה חשוב לגלות מהי הצעת הערך של הארגון ובשפה המקצועית: EVP, הוא צעד ראשון שכדאי שנעשה גם אנחנו, כל אחד ואחת כאינדיבידואל. לכל ארגון יש הצעת ערך, גם אם הוא לא גילה אותו, וכך גם אנחנו. למדתי שחברות לא תמיד עושות את עבודת הבסיס והעומק הזו של אותו גילוי והצעת הערך. גם אנחנו לא תמיד עושים את העבודה הזו. לפעמים אנחנו פשוט מתגלגלים. נדמה כי בימים האלה, זה לא מספיק להתגלגל. אז איך מגלים מהי הצעת הערך שלנו? כמו שארגון שואל את עצמו כמה שאלות כדי לגלות את הערך שלו, גם אנחנו צריכים לשאול את עצמנו שאלות כדי לזקק ולדייק את הצעת הערך שלנו. מה השאלות? בטבלה בהמשך. וזה לא הכל. משהו נוסף, חשוב ממש. כחלק מהצעת הערך של כל ארגון, חשוב לדבר על מה מבדל ארגונים מאחרים Differentiator, וכשהארגון יודע את זה, הוא ידע מדוע יבחרו לעבוד בו. כל כך חשוב שנהיה גם אנחנו, בכל תפקיד שנמלא, אלה שעושים את ההבדל, שידוע על מה אנחנו חתומים, ושנדע להגיד מהו הערך הייחודי שלנו, לעצמנו לפני הכל. ואז נוכל לענות בקלות על השאלה…למה יבחרו בנו לתפקיד הבא בארגון, או בארגון אחר. מה שמדבל אותנו מאחרים הוא גם ה- KEY SUCCESS FACTORS האישי שלנו. צאו לגלות את הDVP שלכם= Differentiator Value proposition. מה הערך הייחודי שלכם, אתם תגלו שהוא מתפתח עם השנים. 
      
  2. נמשיך בעיצוב החוויה – ארגונים משקיעים המון!!! בחווית העובד, הרגש שנוצר בתקשורת בין הארגון למועמד ולימים העובד, והעובד לשעבר. במילה אחת אם נשאיל אלינו…היכולת הבין אישית שלנו (איך אנחנו מתקשרים). מה שחושבים עלינו, זה לגמרי מה שאנחנו יוצרים ב-10 אצבעות שלנו או יותר נכון בהתנהגות וסגנון התקשורת שלנו. מהו סגנון התקשורת שלנו? האם אנחנו נוטים לעזור לאחרים? האם יש לנו נטייה לאגרסיביות? האם אנחנו טובים בעבודת צוות? תחשבו על זה. יצירת חוויה מעולה עם העמיתים שלנו, המנהלים שלנו והעובדים שניהלנו, מאוד משתלמת. גם לעתיד שלנו בתוך הארגון וגם מחוצה לו. כל כך חשוב לייצר בקרב מי שאנחנו עובדים איתו חוויה חיובית. אולי תרצו להתמנות לתפקיד אחר בתוך החברה? אולי בעתיד תצטרכו המלצה למקום הבא? ואלו רק שתי דוגמאות מבין רבות אחרות, לא אכנס לזה יותר הפעם. 
       
  3. ונסיים במוכרות פנים ומוכרות חוץ: פנים:חברות משקיעות משאבים אדירים ביצירת מחוברות עובדים פעילים. רבים כבר ממש מודדים את זה היום באמצעות סקרים. חוץ: מניסיוני, מחלקות HR או שיווק משקיעות משאבים רבים בשיווק מיתוג המעסיק שלהם. ארגונים מייחלים לייצר מוכרות בקרב מועמדים פוטנציאליים. חברות משקיעות באתר קריירה, עמוד פייסבוק/לינקדאין חברתי ועוד ועוד. 

ואיך נשאיל את זה אלינו?

# מוכרות פנים: ביסוס והעמקת המוכרות והרישות שלנו בתוך החברה, היא נקודה שכדאי לא להקל בה ראש. הניסיון שלי מלמד כי אנחנו יצורים שרוצים לדעת מה קורה בחברה, איפה אנחנו עומדים, האם החברה מצליחה? החברה תפעל רבות כדי לחבר ולקשר בין עובדים ממחלקות שונות (ואם לא…אז תמיד אפשר להיות פרואקטיבי ולהציע הצעות מקדמות כאלה). אתם תראו ROI גבוה בהשקעה שלכם בהיכרות עם העמיתים הרחוקים בארגון (אלה שמעבר לצוות שלכם). ההכרה של האחרים בערך שלכם בחברה, תניב פרי. אולי במקרה תתעניינו בתפקיד הבא שלכם בתוך החברה? יש עוד סיבות…כותבת לכם מניסיון אישי שלי. 

#מוכרות חוץ: 

@ רשתות חברתיות: את אותה הצעת ערך אישית שאנו מראים בתוך הארגון, כדאי לשתף בפורומים מקצועיים ובקיר שלכם ברשתות החברתיות. המוכרות שלכם בקרב אנשים בעלי השפעה מחוץ לארגון, מתחילה מהנוכחות שלכם ברשת. דעה אישית על הערך של החברה בה אתם עובדים, היא גם דרך מעולה ליצור מוכרות חיצונית. 

@ קהילה מקצועית: חברות רוצות להיות במקום בו המתחרות שלהן נמצאות. אנחנו כאינדיבידואלים, יכולים לתרום ולהיתרם מהקהילה המקצועית שלנו. אני אישית חברה בעמותה למשאבי אנוש בישראל ועוד מספר קהילות. אני מרגישה שיש לי מנטורים חיצוניים, שיש לי מקור ידע, נגישות להבנת שוק, והכי חשוב…אני מתרגמת את הידע שקיבלתי בקהילה, לערך אותו אני מראה בתוך החברה (חוזר לסעיף הצעת הערך שלנו). ו…אמרתי כבר שהכל זה תפיסת עולם, וזו הסיבה שאני תורמת בחזרה. כי זה מעגל. אם צרכתי ידע ארצה להחזיר בחזרה. זה מספק מאוד, וממצב אותנו בקהילה בתוך מרכז ידע. 

אז מה עכשיו? בוא נחלק את זה:

  1. אם אתם עובדים אקטיביים בארגון – צאו ובדקו את הצעת הערך שלכם והאם היא מתפתחת. האם אתם עושים את ההבדל בארגון שלכם? ואם אתם לא בטוחים, אז הגיע הזמן לעשות כך. כמו שאמרתי, זה ישתלם לכם מכל כיוון אפשרי. 
  2. אם אתם מחפשים עבודה, הבנת הצעת הערך הוא שלב בסיסי מאוד שיעזור לכם למקד את החיפוש בהתאם למה שמבדל אתכם מאחרים. 
  3. ובתור מנהלי/ות משאבי אנוש…תאתרו את אותם Differentiators תשקיעו בהן. זה ישתלם לכולם. 

מכירים עוד חברים או קולגות שייהנו מהמאמר? שתפו אותם:

Facebook
LinkedIn
Email
WhatsApp

כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?

קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות

אם נהנת מהמאמר הזה, הנה עוד כמה טובים:

כבר הצטרפת לקהילת הפייסבוק שלנו הכוללת מעל ל 7500 אנשי גיוס ו HR?

עוד דברים שיכולים לעניין אותך