מיתוג מעסיק: מה יהפוך תוכנית שגרירים מדשדשת לתוכנית אפקטיבית

ויקי גרונר

80% מהארגונים לא ממשים את הפוטנציאל הכי ענק שיש להם לטובת מיתוג מעסיק- העובדים.

מבנצ'מארק מיתוג מעסיק לשנת 2022 עולה כי רק 21% מהארגונים מדווחים שהעובדים רתומים לטובת מיתוג מעסיק. כלומר – 79% מהארגונים לא ממשים את הפוטנציאל האדיר של עובדי החברה כמנוע למיתוג מעסיק.

אם נעשה חשבון פשוט: לכל עובד או עובדת בארגון יש לפחות 500 אנשי קשר ברשתות החברתיות. נכפיל בכמות העובדים בארגון ונגיע לרשת קשרים גדולה וסופר רלוונטית למיתוג מעסיק. רשת הקשרים של כל עובד כוללת בין היתר אנשים מתחום העיסוק שלו, אנשים שלמדו איתו, אנשים שדומים לו. יש כאן אפיק זול, פשוט ומהיר להגיע לאנשים הנכונים עם מסרים אותנטיים שישמעו אמינים ומשכנעים יותר.

כולנו נסכים שכבר אין מקום לקלישאות כמו "תנאים מצוינים למתאימים". המועמדים כבר לא קונים את זה. נקודה. הם כן יעריכו מסרים אותנטיים, חוויות שעובדים ישתפו ועוד. לא סתם הסטוריז הולכים וצוברים תאוצה. אנשים מחפשים סיפורים, לא סיסמאות.

תוכנית שגרירים / תוכנית משפיענים היא דרך מצוינת לרתום את העובדים לפרויקט הגדול והאסטרטגי שנקרא מיתוג מעסיק.

איך מנהלים תוכנית שגרירים בצורה טובה? מה יכול להשפיע על הצלחת הפרוייקט?

עקרון מספר 1: גיבוש הנבחרת

קבוצת השגרירים, כשמה כן היא – נבחרת. היא מורכבת מאנשים שבחרו ושנבחרו להשתייך אליה. לכן, חשוב מאוד לייצר תנאי סף להשתתפות, ליצור אטרקטיביות (=למה שווה לעובדים), נחשקות (=יוקרה, לא כל אחד יכול להיות חלק) וגם חוסר (=מספר המקומות מוגבל).

למה לא לאפשר לכל העובדים להיות שגרירים?

במידה כזו או אחרת, כל עובד בארגון הוא שגריר פוטנציאלי. אפשר ורצוי לעודד את כולם לקחת חלק בפעילויות. עם זאת, כשמדובר בנבחרת, הכוונה לקבוצה קטנה של אנשים שאפשר לנהל, לצ'פר, לתחזק.

אם נקביל זאת לעולם תוכן אחר – זה ההבדל בין לבחור נציגי ועד לגן או לבית הספר או לבניין, לבין להגדיר שכולם לוקחים חלק.

בדיוק כמו שלכל משימה צריך שיהיה owner, כך גם כאן. אבל מעבר ל ownership יש כאן אספקטים נוספים כמו מתן כלים מקצועיים, ליווי, יצירת מוטיבציה ועוד.

ולמה חשוב לוודא התאמה?

בגלל שעובדים לא מתאימים עשויים לגרום נזק. דמיינו עובד חסר מוטיבציה שמצטרף לנבחרת רק כדי לקבל במה ותגמולים. האם זה האדם שתרצו שייצג אתכם בחוץ? שיהיה הפנים של החברה? איך עובד כזה ישפיע על המוטיבציה של הקבוצה?

זכרו שכל החוקים הפסיכולוגיים שאנחנו יודעים ומכירים בנושא קבוצות מתקיימים גם בנבחרת השגרירים שלנו. אנחנו רוצים לייצר קבוצה הטרוגנית, עם מוטיבציה, כזו שמאמינה ביכולת שלה לעשות, להשפיע ולהצליח.

עקרון מספר 2: אל תצפו שדברים פשוט יקרו – תגרמו להם לקרות! (חשוב ממש)

על פניו העקרון הזה נשמע טריוויאלי, אבל במבחן התוצאה הרבה ארגונים לא מיישמים אותו בלי לדעת שהם לא מיישמים אותו. נשמע מורכב? בתכל'ס זה אומר שארגונים רבים פותחים קבוצת שגרירים, מידי פעם מבקשים מהם לפרסם או לשתף משרות, לעשות לייקים. חלקם לוקחים חלק, חלקם לא, חלקם אפילו לא זוכרים למה הם נמצאים בקבוצה הזו.

לכן, מאוד חשוב לנהל את התוכנית כל הזמן. להיות בקשר אישי עם השגרירים (זו עוד סיבה שבגללה אי אפשר שכל העובדים יהיו שגרירים, אלא אם אתם סטרטאפ של 10 עובדים), להפעיל אותם, לתת להם משימות, לצד ידע וכלים, ליזום אירועים ועוד.

עקרון מספר 3: גאנט שנתי – תוכנית שגרירים

העיקרון הזה הוא תת סעיף של העקרון הקודם. בניית גאנט תסייע לכם לוודא שיש פעילות עקבית ורציפה של קבוצת השגרירים, שיש אבני דרך, ושהעשייה שלהם תומכת בצורכי הגיוס ומיתוג המעסיק. הגאנט מורכב ממפגשים (יפורטו בעיקרון מספר 4), ממשימות, מפעילויות גיבוש. ככל שתגרמו לנבחרת הזו להרגיש קבוצה – כך האחריות הקבוצתית תגדל והפעילות תהיה מוצלחת יותר.

בעת בניית הגאנט חשוב להתחשב בגאנט הרווחה אצלכם בארגון, בגאנט הגיוס ואם אפשר אז גם בגאנט של השיווק – תקופות של פיקים בגיוס ובאילו תחומים, נופשים, גיבושים, מתנות, השקות ועוד.

עקרון מספר 4: כלים להצלחה

כדי שהשגרירים שלכם יצליחו – עליכם לתת להם כלים משני סוגים

סוג ראשון – כלים מקצועיים, סדנאות והכשרות

סוג שני – כלים רגשיים ומוטיבציה

אילו סדנאות אפשר לעשות לשגרירים?

(לפרטים לגבי  סדנאות שגרירים צרו איתנו קשר info@hrd.co.il)

  • סדנת כתיבה שיווקית גיוסית
  • סדנת גיוס בפייסבוק
  • סדנאות לינקדאין
  • סדנת צילום
  • סדנת גיוס באינסטגרם
  • סדנת גיוס בטיק-טוק

איך מעניקים לשגרירים כלים רגשיים ומוטיבציה?

אנשים אוהבים להרגיש מוערכים. חשוב מאוד לפרגן לשגרירים על העשייה שלהם. הפירגון יכול להתבטא בפרס חומרי, אבל בהחלט אפשר בחלק מהמקרים לוותר על הפרס ולתת הוקרה. למשל – מייל מפרגן בתפוצה ארגונית, שיחת טלפון אישית מהמנכ"ל עם תודה על העשיה ועוד.

בשונה מתוכנית חבר מביא חבר שמתגמלת ברוב המקרים רק על הצלחות, חשוב שתתגמלו גם על הדרך. זכרו שהפעילות גוזלת מהעובדים זמן, לפעמים אחרי שעות העבודה. בטאו הערכה, הראו לעובדים שהם לא רק צינור לפרסום פוסטים וקבלת קורות חיים. גירמו להם להרגיש משמעותיים.

עקרון חשוב נוסף הוא כוח הקבוצה. ארגונים רבים מארגנים נבחרות שגרירים, אבל מתייחסות לכל אחד מהם כאינדיבידואל, בלי להשקיע בבניית קבוצה. שגרירים זה צוות עבודה לכל דבר ועניין. לכן מאוד חשוב ליזום פעילויות שיגבשו את הצוות. מעבר לסדנאות, כדאי לארגן גם מפגשי גיבוש. זו יכולה להיות ארוחת בוקר משותפת, פינוק בספא, חדר בריחה או כל דבר העולה על דעתכם.

כמובן, כל העקרונות ליצירת מוטיבציה תקפים גם כאן –הקניית ידע וכלים מקצועיים, יצירת תחושת מסוגלות, משוב, חיזוקים, ליווי, תגמול ועוד.  חשוב שנתייחס אליהם לא רק כשאנחנו רוצים שהם יעלו פוסטים. שנזכור לאחל להם מזל טוב ביום הולדת, לברך אותם בחג שמח, שניתן להם את המרחב ליזום ונגרום להם להרגיש משמעותיים.

עקרון מספר 5: חיבור למספרים ולאסטרטגיה

רוב תוכניות השגרירים לא באמת מצליחות לממש את הפוטנציאל הגלום בהן. הן מתחילות בבאז גדול ומסתיימות בשתיקה צורמת.

למה?

לרוב בגלל שהעובדים לא מחוברים עד הסוף, או בגלל שהם לא "מוחזקים" דיי הצורך בתוך התוכנית.

הגבול בין להשתייך לקבוצה מובילה ונבחרת לבין לקבל עוד מטלות ומשימות בשביל כמה צ'ופרים יכול להיות מאוד דק.

חשוב לחבר את הנבחרת לאסטרטגיה, לתוכנית מיתוג המעסיק, לגרום להם להבין שהם הראשונים לקבל עדכונים, וכמובן – מידי פעם גם להציג להם מספרים (גם אישיים, גם קבוצתיים וגם ארגוניים).

אם אתם רוצים לקבל רעיונות והשראות מארגונים שעושים את זה (חלקם בתקציבים גבוהים וחלקם בתקציבים נמוכים) – זה הזמן להירשם לכנס מיתוג מעסיק שיתקיים ב22.11.22 בלאגו אירועים.

כנס מיתוג מעסיק מתקיים פעם בשנה. אחרי שנתיים באונליין, אנחנו מתרגשים לחזור לכנס הפרונטאלי שיתקיים השנה בלאגו אירועים בראשון לציון.

כנס מיתוג מעסיק, שיווק הגיוס וחווית מועמד הגדול והמקצועי לשנת 2022!

✨הרצאות מרתקות ופרקטיות של 25 מרצות ומרצים מובילים בתחום

✨נטוורקינג איכותי עם מקצועניות ומקצועני מיתוג מעסיק, גיוס, סורסינג, משאבי אנוש, תקשורת ארגונית ושיווק.

✨טקס חלוקת פרס מיתוג מעסיק של ישראל!

✨סדנאות פרקטיות לבחירה בסוף היום

ועוד!

בכנס נתייחס לקשר ההדוק בין מיתוג מעסיק וגיוס, לרתימת עובדים לתהליכי מיתוג מעסיק, אסטרטגיית מיתוג מעסיק, תוכן (כי הוא לגמרי המלך!👑), מיתוג מעסיק בתקופת מיתון ועוד. תהיה לך הזדמנות לקבל הצצה לפרוייקטי מיתוג מעסיק של ארגונים אחרים, ללמוד מהתובנות שלכם, לקבל רעיונות, כלים והשראות.

ההרשמה בעיצומה!!! בכנס הקודם הגענו לSold out מספר שבועות לפני הכנס ולכן מומלץ לשריין מקום כבר עכשיו>>>

הפוסט נכתב על ידי ויקי גרונר – מומחית לגיוס ומיתוג מעסיק.

  • סדנת כתיבה שיווקית גיוסית וסטוריטלינג
  • סדנת איך לתפוס את המועמדים ברשת – גיוס ברשתות חברתיות
  • סדנת לינקדאין מרקטינג
  • סדנת גיוס מחוץ לקופסה
  • האקדמיה למגייסות ולמגייסי על – תוכנית הכשרה מקיפה בכל עולמות הגיוס
  • סדנאות לשגרירים
  • תהליכי ייעוץ בעולמות הגיוס ומיתוג מעסיק

ליצירת קשר: info@hrd.co.il

כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?

קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות

מכירים עוד חברים או קולגות שייהנו מהמאמר? שתפו אותם:

Facebook
LinkedIn
Email
WhatsApp

אם נהנת מהמאמר הזה, הנה עוד כמה טובים:

הצטרפת כבר לקהילת הפייסבוק המקצועית והסגורה שלנו הכוללת מעל ל 10,000 אנשי גיוס ו HR?

עוד דברים שיכולים לעניין אותך