השאלות הכי חשובות למותג המעסיק שלכם

מאת רז מצנע – מר מיתוג מעסיק

המוניטין שלכם כמקום עבודה חשוב מדי מכדי להיות לא מנוהל. צריך לראות ששואלים את השאלות הנכונות, ומתקדמים כל הזמן בלענות עליהן. חברות שמנהלות את מותג המעסיק שלהן, מצליחות לענות על השאלות הבאות:

״מה תגידו? למי? איך? איפה? וכיצד תעשו את זה לאורך זמן?״

1. מה תגידו?

אין היגיון במשיכת תשומת לב מאנשים ולא לדעת מה רוצים להגיד ברגע שזוכים בה. 

  • מה תספרו על עצמכם למועמד/ת בראיון עבודה, בתקשורת פנים עם העובדים, בפעילות ברשתות החברתיות שם כולם נמצאים? כל נקודת מגע היא הזדמנות להשפעה. 
  • הדרך המהירה ביותר לענות על השאלה ״למה כדאי לעבוד אצלכם?״. אם יש הרבה תשובות, הגיע הזמן לאבחן ולגבש את הסיפור תוך שלקחתם בחשבון איזה ארגון אתם רוצים ויכולים להיות.
  • הצעת הערך לעובד היא התשתית החשובה ביותר לבניית הנראטיב הארגוני. לא ניתן לנהל מיתוג מעסיק מבלי להתמודד איתה ולהבין את המוצר שאתם עבור האנשים. 

הפרקטיקה של ניהול מותג מעסיק

  • לאבחן את הצעת הערך לעובד (EVP) כפי שהיא נתפסת על ידי עובדי החברה
  • לחקור מה חשוב היום לאנשים שמחפשים מקום עבודה
  • לגבש ולהסכים על הצעת הערך לעובד שאתם יכולים להתחייב אליה כארגון

השורה התחתונה: הסכמה ארגונית על ההבטחה לעובד מאפשרת להשקיע במאמץ ממוקד. מיקוד הוא תמיד חוזקה בשיווק. ההסכמה בין בעלי העניין בחברה שלכם לסיפור תאפשר לו לחלחל עמוק. 

2. למי?

מיתוג מעסיק לא עושים כי זה טרנדי, אלא על מנת להשפיע על קהלי המטרה. חיבור לקהל הוא מפתח

  • הסיפור שבונים צריך להיות רלוונטי לכל מי שעובד בחברה, אבל מכוון מטרה לקהל יעד.
  • מי הם העובדים שייקחו את העסק קדימה? את מי קשה לגייס ולשמר? באילו חברות הם נמצאים?  על מי אתם מוציאים משאבים? מי הם העובדים שהייתם רוצים שיהיו לכם יותר מהם?
  • אילו מניעים אתם מחפשים באנשים שאתם מבקשים לצרף. מה מרגש אותם? כסף? תהילה? השפעה? מעמד? מקצועיות? פריצות דרך? 

הפרקטיקה של ניהול מותג מעסיק

  • תיעדוף, אבחון ואפיון קהלי היעד עליהם תרצו להשפיע לקידום המטרות העסקיות
  • בניית הטון והסגנון בהתאם לפרסונות ופניה לקהל המטרה בזמן ובמקום בו הוא נמצא
  • אי אפשר לפנות לכולם, יחד עם זאת מאפשרים את הגיוון האנושי הרחב ביותר שמתחבר להוויה

השורה התחתונה: הבנת קהל היעד היא צעד הכרחי בבניית החיבור. מיתוג מעסיק נבנה משיחה עם אנשים במקום בו הם נמצאים, ולא אל אנשים בערוצים שלכם.  מיתוג מעסיק זה על אנשים והעברתם מהרקע לחזית.

3. איך?

האופן בו תתקשרו הוא הרכיב הקריאטיבי בסיפור של ״למה ואיך זה מרגיש לעבוד אצלכם?״

  • אחרי שהגדרנו מה אומרים ולמי, צריך לגבש את השפה והסגנון שלנו. קופי, קריאיטיב, דיזיין.
  • מצחיק זה לא בריף. זה חייב להיות מדויק, תפור למידותכם ולהכיל בתוכו את האופי שלכם. 
  • הקריאטיב יביא לידי ביטוי את התרבות והלך הרוח (Vibe) הארגוני שלכם. איך זה יראה ויאמר לעובדים ולקהלי היעד שלכם. 

הפרקטיקה של ניהול מותג מעסיק

  • יוצרים התאמה (Alignment) בין המותג השיווקי למיתוג המעסיק: איך מותג המעסיק מתקשר למותג הצרכני שלכם? האם יש שפת מותג רלוונטית? האם יש ערכים שחשוב לשמור? האם יש נכסים שאפשר לנצל לטובתכם?
  • כותבים בריף שיווקי שמגיש את התובנה באופן שאנשי פרסום יכולים להביא תוצר קריאייטיב מעולה. זה דורש לחדד את הרעיון הגדול של לעבוד בחברה, אותו נשים בהמשך בחלון הראווה להובלת מאמצי המיתוג.
  • בונים קיט קריאייטיב שמשרת אתכם לכל יוזמה ופעילות. הקיט הקריאייטיבי מייצר הנחיות עבודה לאורך זמן שיאפשרו לכם לא להמציא את עצמכם כל פעם מחדש, החל מאיך לכתוב פוסט בפייסבוק, מה לשים בעמוד הדרושים באתר החברה, על מה הסרטון הבא שלכם ואיך לתקשר את אירוע החברה הבא שלכם.

השורה התחתונה:  לא כל פעם צריך להמציא את הגלגל. יש מסגרת מותגית וזה הופך את תכנית העבודה מאוסף פעילויות רנדומליות למהלכים עם ערך מצטבר. רפטיציה ועיקביות במסר הם הבסיס לשינוי תודעה וחיזוק תפיסה מותגית.

4. איפה?

אי אפשר להיות בכל מקום. הכי חשוב זה לבחור נכון ולהתחיל. 

  • איפה היא שאלה של מדיה. במיתוג מעסיק אנחנו בוחנים את כל נקודות המגע שלנו עם קהלי היעד מחוץ ובתוך הארגון, ממפים אותן ומתעדפים את המהלכים שנעשה.
  • להיות בכל מקום זו בחירה גרועה. פשוט כי אין לה היתכנות והיא מובילה למרוץ עכברים ותוצרים בינוניים. אם אתם רק מתחילים את ניהול מותג המעסיק שלכם אז תגידו לכולם ולעצמכם ״סבלנות״. 
  • אין סיכוי להצליח לבד. מותג המעסיק שלכם מתהווה במקומות שעינכם אינה רואה וידכם אינה משגת, הכניסה לשם היא רק על ידי שיתופי פעולה ובניית תשתיות ארגוניות ואנושיות. 

הפרקטיקה של ניהול מותג מעסיק

  • למפות את נקודות המגע עם קהלי היעד: ממעגל חיי העובד בהסתכלות פנימית, ועד הרשתות החברתיות בחוץ – וכל מה שביניהם.
  • בניית תוכנית עבודה על פי שיקולי עלות תועלת בהתחשב במאפייני ערוצי ההפצה. לקחת בחשבון ערוצים רשמיים של הארגון ואת האנשים והקהילות שיעזרו לכם להדהד את המסר. 
  • לחפש ולמצוא קיצורי דרך בשביל לייצר אימפקט מהיר על בסיס מה שקיים. 

השורה התחתונה: להתחיל עם מה שנראה שיכול להיות מאמץ מנצח, משם תיפתח ההצלחה והאנרגיה שתדביק את הארגון. לוודא שאנחנו לא יוצאים לבד למערכה, כי אז במקסימום נצליח טקטית.

5. לאורך זמן?

מיתוג מעסיק יכול להתחיל כמהלך אבל זהו לא קמפיין. מותגים נבנים רק במאמץ רציף מתמשך

  • ארגונים שלא רגילים לדבר על עצמם ולשים את העובדים בפרונט, יגלו שזה לא מובן מאליו לעשות את זה. מיתוג מעסיק הוא לא פרויקט שיווקי, אלא שינוי ארגוני.  
  • מי אחראי על מיתוג המעסיק אצלכם? למי אכפת? בכל חברה זה אחרת. מה שמאפיין את אלו שעושות את זה טוב היא ההבנה שמיתוג מעסיק הוא מאמץ משותף. 
  • המעבר לעשייה מתמשכת דורשת מיומנויות של שיווק ותוכן. צריך לבנות את כוח העבודה הנכון ולהכשיר את עצמכן.ם ביכולות הנדרשות לניהול מותג.  

הפרקטיקה של ניהול מותג מעסיק

  • בניית תוכנית עבודה ותקציב המשקף את הבחירות שקיבלתם בדרך. חלוקת המאמצים לפרויקטים חד פעמיים, ובניית תשתיות וניהול מתמשך. 
  • יצירת תהליכי עבודה עם השותפים לעשייה מקרב בעלי התפקידים בארגון ובעלי מקצוע ושותפים חיצוניים. 
  • קביעת מדדים לבחינת ההתקדמות, ובניית תחושת מסוגלות וערך דרך הצלחות משותפות.

השורה התחתונה: האתגר הקשה ביותר. ניהול מותג הוא מקצוע. כל מה שבניתם עד לשלב זה אמור לשרת אתכם לקבלת החלטות באופן שחוסך זמן ואנרגיה. ניהול מערכות יחסים, סבלנות ומיקוד: כל אלו נדרשים על מנת להתקדם באופן בו אתם נתפסים כמקום עבודה.

—— 

אם אין לכם תשובות טובות לשאלות ״מה תגידו? למי? איך? איפה? וכיצד תעשו את זה לאורך זמן?״ ואתם רוצים לקפוץ למים אבל לא יודעים מאיפה להתחיל (או התחלתם אבל לא בטוחים שאתם בכיוון)  רז בנה קורס שעונה בדיוק על השאלות האלו במיתוג מעסיק
קח אותי לעמוד הקורס>>>

——

כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?

קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות

מכירים עוד חברים או קולגות שייהנו מהמאמר? שתפו אותם:

אם נהנת מהמאמר הזה, הנה עוד כמה טובים:

Facebook
LinkedIn
Email
WhatsApp

כבר הצטרפת לקהילת הפייסבוק שלנו?

כנס קהילת HR - לחצו על התמונה >>>