2022 כבר מעבר לדלת, ומה עם תוכנית העבודה שלכם למיתוג מעסיק?

מאת הגר מן סרוסי – מומחית למיתוג מעסיק וחלק מצוות היועצים של HRD

מיתוג מעסיק בשנה האחרונה – מה לא נאמר?
התחום חווה צמיחה מטורפת בעקבות השינויים שקרו בשוק העבודה בגלל (ואולי בזכות) הקורונה.
שיאים חדשים של יצירתיות, תקציבים ופעילויות נשברו פעם אחר פעם.

ארגונים ובעיקר חברות ההייטק הציפו רף גבוה מאוד, עם תקציבי ענק שמוקדשים למשיכת הטאלנטים הטובים ביותר שיש בכל תחום.

אבל.. מה עם כל היתר?
מאיפה מתחילים?
אפשר לעשות מיתוג מעסיק גם בלי תקציבי ענק?
מה אפשר להכניס לתוכנית העבודה של 2022?
ואיך בכלל מתחילים?

אז האמת היא שבכדי לקדם מיתוג מעסיק, ו/או פעילויות של שיווק הגיוס – נדרש תקציב. כמעט ואי אפשר לייצר אפקט משמעותי אם אין תקציב. אבל, וזה אבל גדול…. אפשר לבחור את הפעילויות המתאימות בהתאם לגודל התקציב.
גם אם התקציב שלכם הוא לא בסדר גודל של שילוט באיילון ופרסומות בפריים טיים, עדיין יש הרבה מאוד שאפשר לעשות ולקדם. ועדיף תמיד להתחיל ממשהו, גם אם זה בקטן – לבנות תשתיות, נכסים ויסודות. מי שלא יפעל כך ימצא את עצמו, או שכבר מוצא את עצמו הרחק מאחור עם קשיים רבים בגיוס עובדים.
השורה התחתונה היא – שמנעד הפעילויות שאפשר לקדם הוא כל כך גדול, ולכן צריך לבחור מה נכנס לתוכנית העבודה בכל פעם – בהתאם ליכולות, למשאבים ולתקציבים.

אז הנה דוגמא ל- 8 פעילויות שאפשר לשלב בתוכנית העבודה למיתוג מעסיק ב-2022:

1. נוכחות דיגיטלית ברשתות החברתיות – לינקדאין, פייסבוק, טיק טוק, טוויטר, אינסטגרם – איפה הקהל שלכם נמצא? שם אתם רוצים להיות. זה הבייסיק – להתחיל לייצר נכסים דיגיטלים (או להשתמש באלו הקיימים של השיווק) – אבל העיקר לייצר פעילות ותכנים ממוקדי גיוס ומיתוג מעסיק.
אז מה לוקחים בחשבון?
זמן עבור בניית גאנט התוכן (איזה תכנים נעלה – אפשר להיעזר בכותב/ת תוכן)
קריאטיבים=תמונות (כאן מומלץ להיעזר במעצב/ גרפי/ת שיבנה לכם שפה פרסומית לגיוס)
או לחילופין מתקצבים ספק שינהל את הפעילות הזאת – שירות כזה כולל בד"כ בניית גאנט תוכן בשיתוף אתכם, הכנת התכנים והעלאתם לרשתות החברתיות.

2. תוכנית שגרירים – יש לכם עובדים מרוצים בארגון? בטוח!
מי יותר טוב מלספר את הסיפור שלכם, מאשר הם? ככה בדיוק תשיגו אותנטיות ותפוצה רחבה שעיקרה הוא אורגני.
בסוף – אנשים הכי מאמינים לאנשים, ולכן תוכנית שגרירים היא בעלת פוטנציאל גדול יותר מהרבה פעילויות אחרות, לקידום מיתוג המעסיק שלכם.

  1. חווית מועמד – כן, גם זה נופל תחת "מיתוג מעסיק". ולמה? כי כולם היום חיים את החווית שלהם ברשתות, ומספיק שמועמד אחד יתבאס עליכם – ומהר מאוד כולם שומעים על זה, וכל ההשקעה המיתוגית שלכם יורדת לטימיון.
    ניהול חווית מועמד זה נושא שלם בפני עצמו, וגם פה יש הרבה מאוד שאפשר לעשות – משינוי נוסחים של מיילים ועד לבנייה מחדש של כל תהליך הגיוס.
    זה אגב סעיף שחייב להיות לכם בתוכנית עבודה – אל תוותרו עליו!
  2. צילומי עובדים – שאתם מפרסמים משרות, עם איזה תמונות אתם עושים את זה?
    אם התשובה היא – תמונות סטוק, אז אתם מפספסים ובענק. מה עם לשים את העובדים שלכם בפרונט? (ע"ע סעיף 2) זה משדר אותנטיות, מחזק את החיבור של העובדים עם הארגון וגורף המון מעורבות של העובדים (ושל חברים שלהם, שמגיבים לתמונות), ומעורבות = חשיפה. בקיצור, גם זה מאסט (וגם פה אגב, לא חייב תקציב אסטרונמי – יום צילומים כזה מתחיל מ-3000 ₪).
  3. תוכנית חבר מביא חבר – חבר מביא חבר, זה אחד ממקורות הגיוס המשמעותיים ביותר שיש, יש ארגונים שנהנים מ-50% גיוסים שמתבססים על חמ"ח (חבר מביא חבר). אל תסתפקו במבצע סטנדרטי של בונוס כספי שנמשך כל השנה, צרו תוכנית ייחודית עם סיפור, עם קונספט, עם יצירתיות – שלבו תגמולים שהם לא כספיים, כאלה שגם מצטלמים טוב ברתות החברתיות, שהם חוויתיים שנשארים עם העובד לאורך זמן.
  4. עמוד קריירה – איך נראה עמוד הקריירה באתר שלכם?
    יש בו רק משרות שנשאבות ישירות ממערכת הגיוס?
    אם התשובה היא כן – אז זה הזמן להתקדם.
    עמוד קריירה הוא כבר מזמן לא רק עמוד, הוא כבר אתר – הוא אמור לספר למתעניינים למה כדאי לעבוד אצלכם, מה אתם מציעים, ממה הם יהנו, מה הערכים שלכם והאם הם יתאימו דווקא אליכם.
    תנו להם את האינפורמציה שהם מחפשים, בצורה הכי נגישה שיש. אל תגרמו להם לעבוד קשה כדי למצוא את המידע, או להשאיר אותם באי ודאות.
  5. ניסוחי משרות – שנים שהורגלנו לפרסם משרות במבנה של תיאור תפקיד + דרישות – אלו הם פרסומי משרות שמספרים טוב מאוד מה אנחנו מחפשים אצל המועמדים שלנו.
    היום זה לא מספיק – הפרסום צריך להיות יותר שיווקי, יותר מעניין, ובעיקר – יותר משכנע.
    תרעננו את פרסומי המשרות שלכם, שלבו פסקה קצרה שמספרת למתעניינים למה דווקא אתם, מה מעניין בתפקיד הספציפי, ומה הארגון שלכם יכול לתרום להם.
  6. קמפיינים ממומנים – כדי להגיע לקהלים גדולים, פרסום אורגני לא יספיק. לאף פלטפורמה (פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין וכו') אין אינטרס לתת לכם לפרסם בחינם, ולכן התפוצה האורגנית היא בד"כ מאוד נמוכה.
    קידום ממומן של משרות או תכני מיתוג מעסיק – יאפשר לכם להגיע לתפוצה נרחבת, ולהגיע לקהל היעד שלכם כפי שפעם הייתם מגיעים אליו בלוחות דרושים. היום גוגל והרשתות החברתיות (ועוד כל מיני פלטפורמות) – הם לוחות הדרושים החדשים.
    זכרו שבלוחות הדרושים תפגשו במקרה הטוב את המועמדים האקטיבים. אבל מה עם כל המועמדים הפסיבים? אותם תפגשו גם בקמפיינים הממומנים.

רוצים לשמוע כיצד אנו יכולים לקחת את מיתוג המעסיק שלך לשלב הבא?
כתבו לנו ונחזור אלייך לשיחה info@hrd.co.il

מכירים עוד חברים או קולגות שייהנו מהמאמר? שתפו אותם:

Facebook
LinkedIn
Email
WhatsApp

כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?

קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות

אם נהנת מהמאמר הזה, הנה עוד כמה טובים:

כבר הצטרפת לקהילת הפייסבוק הסגורה שלנו המונה מעל ל 10,000 מקצעוני גיוס, סורסינג ומשאבי אנוש?​

עוד דברים שיכולים לעניין אותך