משיחות קשות לשיחות אמיצות – 10 צעדים לניהול אפקטיבי של שיחות במקום העבודה
מאת טל פריבנר – מנחת הרצאות וסדנאות לניהול שיחות אמיצות, הרצאות וסדנאות ליום האישה ומנחת הפודקאסט "מנהיגות אמיצה"
למרות המצב אנחנו נמצאים בתקופה בה חלק מהארגונים מתכוננים לשיחות משוב והערכת ביצועים וישנם מעט אנשים שאוהבים או מחכים לשיחות בכיליון עיניים (בלשון המעטה).
שיחות קשות מלוות אותנו לא רק בזמן תהליכי משוב והערכת עובדים – אלא לאורך כל השנה ועל אחת כמה וכמה במציאות הסבוכה והמאתגרת שעימה כולנו נידרשים להתמודד מאז זוועות ה 7.10.
אחד האתגרים העיקריים בתהליך הינו היכולת לנהל שיחה קשה בין המנהל לעובד.
בעיני, האומץ לנהל שיחות קשות היא מיומנות חשובה בניהול מערכות יחסים אישיות ומקצועיות כאחד. שיחות מסוג זה מאתגרות מכיוון שלעתים קרובות הן כוללות דיון בנושאים רגישים או התייחסות לקונפליקטים.
עם זאת, הימנעות מסוג זה של שיחות עלולה להוביל לאי הבנות,
טינה ופגיעה באמון.
בשנים האחרונות אני מובילה את תחום פיתוח האומץ כשריר ומטמיעה טרמינולוגיה חדשה בה במקום לקרוא ולהתייחס לשיחות כ״קשות" אני מתייחסת אליהן כאל ״שיחות אמיצות".
אז מה זאת שיחה אמיצה, להגדרתי?
שיחות אמיצות הן שיחות שבהן אנו בוחרים לדון על נושאים שהיינו מעדיפים להימנע מהם.
מדובר בשיחות שבד״כ ידרשו מאיתנו אומץ לדבר בכנות ולהקשיב בפתיחות ומניסיוני
אלו שיחות שמייצרות אימפקט משמעותי ולאורך זמן.
מה היתרונות של שיחות אמיצות בארגון שלך?
1. תקשורת משופרת: שיחות אמיצות יכולות לעזור לשפר את התקשורת במקום העבודה
בכך שהיא מאפשרת לעובדים לנהל דיונים פתוחים וכנים על נושאים קשים.
תקשורת זו יכולה להוביל להבנה טובה יותר ולשיתוף פעולה בין חברי הצוות, מה שיוביל בסופו של דבר לשיפור תפקוד הארגון.
2. אמון מוגבר: שיחות אמיצות מטפחות אמון במקום העבודה, הן מייצרות הזדמנות ומרחב בטוח לעובדים לחלוק את מחשבותיהם ורגשותיהם.
כאשר עובדים מרגישים שהם יכולים לדבר בפתיחות ובכנות מבלי לחשוש, סביר יותר שהם יבטחו בעמיתיהם וירגישו נוח יותר לשתף איתם פעולה.
3. יכולת משופרת לפתרון בעיות: שיחות אמיצות עוזרות לזהות ולטפל בצורה אפקטיבית יותר. על ידי עידוד עובדים לדבר ולשתף בדאגות, קשיים ותקלות, ארגונים יכולים לזהות ולטפל בבעיות בקלות רבה יותר ובזמן אמת.
4. הגדלת היוזמות מצד העובדים: שיחות אמיצות מאפשרות לעובדים לקחת אחריות גדולה יותר על מעשיהם והתנהגותם. על ידי דיון גלוי בבעיות ובאתגרים, עובדים יכולים לקחת אחריות גדולה יותר ולקדם יזמויות ובכך להגדיל את תרומתם לצוות ולארגון.
5. שיפור הלכידות והמחוברות בצוות: שיחות אמיצות יכולות לעזור לבנות קשרים חזקים ואיכותיים יותר בין חברי הצוות. על ידי יצירת סביבה בטוחה ופתוחה לתקשורת, עובדים נוטים יותר להרגיש מחוברים לעמיתיהם ומוכנים לשתף פעולה ולתמוך אחד בשני.
מציאות כזו מובילה ללכידות צוותית גדולה יותר ולשיפור ביצועי הצוות.
בסדנאות ״משיחות קשות לשיחות אמיצות״ אני משתפת במיינדסט האומץ ובקשר בין שריר האומץ לבין ניהול שיחות אמיצות.
בינתיים, בשל קוצר היריעה, קבלו 10 טיפים לניהול שיחות אמיצות:
1. קבעו מטרה ברורה ותוצאות רצויות לשיחה – התכוננו היטב לשיחה, עדיף בכתב,
זה יעזור לכם לנהל שיחה ממוקדת ופרודוקטיבית.
2. צרו סביבה בטוחה ומכבדת לשיחה – קיבעו כללי יסוד, כגון אי הפרעה או שפיטה של אחרים, וודאו שכולם מרגישים בנוח לדבר.
3. עודדו כנות ואותנטיות – דרבנו את המשתתפים להיות פתוחים וכנים לגבי מחשבותיהם, רגשותיהם וחוויותיהם ולשתף את נקודות המבט שלהם בצורה מכבדת.
4. תרגלו הקשבה פעילה – עשו מאמץ להבין את נקודות המבט והחוויות של אחרים והראו להם שאתם מקשיבים על ידי שימוש במבט מכבד, עיניים טובות, הנהון ושיקוף הנאמר.
5. התמקדו בנושא ולא באדם – הימנע מהתקפות אישיות ובמקום זאת התמקדו בנושא שעל הפרק.
6. השתמשו בהצהרות "אני" כדי לבטא את המחשבות והרגשות שלכם – זה עוזר להימנע מהטלת האשמה על אחרים ומשאיר את השיחה ממוקדת בפרספקטיבה שלכם.
7. חפשו להבין את נקודות המבט של אחרים – עשו מאמץ להבין מאיפה אחרים מגיעים ומה הצרכים והדאגות שלהם.
8. היו פתוחים לרעיונות ונקודות מבט חדשות – היו מוכנים לשקול נקודות מבט וגישות חלופיות, גם אם הן שונות משלכם.
9. החזיקו גישה אופטימית – חפשו הזדמנויות להשפיע לטובה על הסיטואציה והשלכותיה.
10. עשו Follow-up לאחר השיחה – הקפידו להתייחס לחששות או לנושאים שעלו במהלך השיחה ובדקו לאחר המפגש אם השיחה הייתה פרודוקטיבית ומועילה.
למידע על הסדנה "משיחות קשות –> לשיחות אמיצות" לחצו כאן
למידע על הרצאה/סדנה ליום האישה לחצו כאן
מכירים עוד חברים או קולגות שייהנו מהמאמר? שתפו אותם:
כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?
קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות