בניית תקציב מקורות גיוס, שיווק הגיוס ומיתוג מעסיק לשנת 2020

מכינים תקציב ל2020? זה בדיוק הזמן להציב מטרות ויעדים, לגבש אסטרטגיה ולהקצות תקציבים מתאימים שיאפשרו לכם להתמודד עם אתגרי הגיוס.

בתקופה האחרונה, ארגונים רבים מדברים על "מיתוג מעסיק", "שיווק הגיוס", "ניהול מקורות גיוס", "גיוס ברשתות חברתיות" ועוד. כולם רוצים להיות שם, כולם רוצים למשוך אליהם את המועמדים, אבל איך מתרגמים זאת לתקציב שיאפשר להגשים את החלום? (מותר בכלל לחלום?)

שלב ראשון: הגדירו מטרות ריאליות, פרקטיות ומדידות.

זה אומנם נשמע מאוד טריוויאלי, אבל בפועל רובנו ממהרים כל כך לשלב הבא שאנחנו שוכחים לשאול את עצמנו מה אנחנו רוצים? מה אנחנו צריכים? האם המטרות שלנו ריאליות בהתחשב במצב השוק, מתחרים, מועמדים, מגבלות טכנולוגיות, מגבלות תקציביות, פערי ידע?

מטרות לדוגמה:

  1. הגדלת כמות קורות החיים מחבר מביא חבר/רשתות חברתיות ב-10%
  2. שיפור משפכי הגיוס: שיפור יחס ההמרה של קורות החיים מ-8% התאמה ל-10% התאמה.
  3. SLA – קיצור משך הזמן לגיוס משרה ב-20%
  4. הגדלת כמות הגיוסים העצמאיים ב-5%

שלב שני: הגדירו מה נדרש לשם מימוש המטרות

אחרי שהגדרנו מטרות, נבצע מיפוי של הכלים/המשאבים הנדרשים לצורך מימושן.

לדוגמה:

  • תקציב לרכישת משבצות פרסום באתרי דרושים
  • תקציב לקידום ממומן בפייסבוק/אינסטגרם/לינקדאין
  • תקציב לניהול עמודי קריירה ברשתות החברתיות
  • תקציב לשדרוג אתר קריירה
  • תקציב לפעילות חבר מביא חבר
  • תקציב לתוכן ממומן
  • תקציב לקידום בגוגל
  • תקציב לסרטון גיוס
  • פונקציה פנים/חוץ ארגונית שתנהל את מקורות הגיוס/ שיווק הגיוס

שלב שלישי:  Money time!!!

איך נדע לתקצב את הפעילויות השונות? כמה יעלה לנו למשל ליד בפייסבוק? כמה לידים נצטרך כדי לאייש משרה? כמה הגיוני לשלם על קמפיין גוגל? כמה עולה לשדרג אתר קריירה? וכמה עולה הפקה של סרטון גיוס ומיתוג מעסיק?

התשובות לשאלות האלה אינן חד משמעיות ותלויות בפרמטרים רבים כגון גודל הארגון, התעשייה אליו משתייך, סוגי המשרות, מיקום, מידת התחרות, כמה פעילות יכולה להתבצע בתוך הארגון וכמה נצטרך להוציא לספקים חיצוניים, היקף הפעילות המתוכנן ועוד.

למרות האתגר, עלינו להתכנס בסופו של דבר לתקציב, לנקוב במספרים ולנסות לא לעשות הערכת חסר ומצד שני לא לגרום לממונים להרים גבה. בדיוק בגלל זה, הכנתי טבלה עם טווחי מחירים שיוכלו לעזור לכם לעשות קצת סדר בבלגן.

 סעיףעלותדגשים
אתרי גיוסכ-30,000 ₪ לשנה לארגון המפרסם כ-20 משרות בחודש
  • ישנם הבדלים במחיר בין האתרים השונים (וגם בתמורה).
  • העלות יורדת בהתאם לכמות המשבצות שרוכשים.
  • שירותי פרימיום בנוסף לעלות הפרסום הבסיסית
  • ניתן לנהל מו"מ על המחירים
  • בדקו אפקטיביות
פייסבוק/אינסטגרם/לינקדאין

ניהול עמוד קריירה:

40,000-60,000 ₪ לשנה

קמפיין ממומן:

תשלום לפייסבוק/לינקדאין:

החל מ1000 ₪ לקמפיין

תשלום לספק חיצוני (במידת הצורך):

1000-3000 ₪ לקמפיין

  • נדרשת הערכה כמה קמפיינים תצטרכו בשנה (עבור קידום תוכן ועבור משרות).
  • אין דרך לדעת מראש כמה יעלה לכם ליד. ליד בתחום הגיוס יכול לעלות 4 ₪ ויכול להגיע גם ל100 ₪ (כתלות באיכות הפרסום אך גם כתלות במפרסמים האחרים ובתגובת המועמדים הפוטנציאליים לפרסום). לקריאה נוספת לחצו כאן.
אתר קריירה5,000-350,000 ₪

טווח המחירים רחב מאוד ותלוי ב

  • האם צריך לבנות אתר חדש/ לשדרג אתר/ תחזוקה
  • Ui-UX
  • רמת מורכבות האתר והאם הוא כולל ממשקים עם מערכת הגיוס
  • באיזו פלטפורמה האתר ייבנה?
  • האם מדובר באתר תדמית / אתר הדורש הזנה ידנית של המשרות / אתר השואב באמצעות ממשק את המשרות במע'
  • האם נדרש כותב תוכן?
  • יש לקחת עלויות נוספות כמו: שרת, תשתיות, נגישות, SSL ועוד.
  • הטווח הגבוה בטבלה מתייחס לבתי תוכנה/חברות השמה
קידום בגוגל

קידום אורגני (SEO)

40,000-60,000 ₪ לשנה קידום ממומן (PPC)

תשלום לגוגל:

החל מ1000 ₪ לקמפיין

תשלום לספק חיצוני (במידת הצורך):

1000-3000 ₪ לקמפיין

  •  מחיר משתנה כתלות במוניטין ספק ומידת התחרותיות בתחום
  • אם אתם לא חברת השמה/בית תוכנה – יתכן שתוכלו לקבל את הקידום האורגני במסגרת הקידום העסקי של האתר דרך השיווק
  •  ניתן לבחור מילים/ביטויים לקידום בגוגל. התשלום על הקידום הממומן הינו פר הקלקה ומושפע מציון הרלוונטיות
סרטון קריירה1000-30,000 ₪
  • השונות הגבוהה במחירים נובעת מסוג הסרטון, אורכו, רמת העריכה וניסיון הספק
  • על פי רוב יש לקחת בחשבון תקציב נוסף להפצה
  • ישנן אופציות חינמיות ליצירת סרטונים שאינן מחייבות שימוש בספקים חיצוניים
חבר מביא חבר0-10,000 ₪ לחבר שמתקבל 
גרפיקה 0-10,000 ₪ לשנה
  • ניתן לבצע עצמאית – תוכנות חינמיות / תוכנות בתשלום
  • העלויות משתנות כתלות במורכבות – למשל האם נדרש איור? האם מבוצע שימוש במגרי תמונות? האם ניתן להעזר בשיווק של הארגון?
כתיבת תוכן500-1500 ₪ למאמר / משרההמחיר משתנה בהתאם לניסיון כותב התוכן, אורך הטקסט הנדרש, הנושא, האורך, הסוג (למשל מאמר SEO) ועוד.
ירידי תעסוקה, קשרי אקדמיה1000-30,000המחיר משתנה כתלות בבחירה אם להשתמש רק באפיקים החינמיים או גם אלה שבתשלום +  רמת ההשקעה (למשל עלות השי שמחלקים ביריד, יצירת פלאיירים) + כמות האירועים שלוקחים בהם חלק
סדנאות, הכשרות, כנסים3000-30,000 ₪

כתלות באיכות, בכמות, ובמיקום (למשל כנסים בחו"ל).

השקעה בהכשרה והדרכה תשפר משמעותית את נתוני הגיוסים ותגדיל את הגיוסים העצמאיים.

השמה/הד הנטינג/סורסינגבין 80%-100% ממשכורת חודשית של עובד (ובמקרה של הד הנטינג המספרים מוכפלים) 
בלתמ"ים1000-10,000 ₪סעיף כזה לא יעבור ברוב הארגונים ולכן אפשר לנסות להעמיס אותו על הסעיפים האחרים.

חשוב!

אם הייתה נוסחה שמתאימה לכל הארגונים, לא היה צריך להשקיע כל כך הרבה משאבים בבניית תקציב. המספרים שהובאו לעיל הם ממוצעים. בהנחה שמדובר בארגון שכבר קיבל תקציבי גיוס בעבר – חובה לבחון את המספרים הללו בהשוואה לשנים קודמות: הן ברמה התקציבית והן ברמת מדידת האפקטיביות. באופן טבעי, נרצה להשקיע יותר במקורות גיוס שהאפקטיביות שלהם גבוהה.

שלב רביעי: רגע האמת

התקציב אושר, אך העבודה רק מתחילה. בחרו לעצמכם פרטנרים לשיווק הגיוס, הקפידו על בחירת ספקים המכירים את עולם התוכן ואל תשכחו למדוד ולבדוק אפקטיביות.

כך, תוכלו להגדיל תקציבים למקורות גיוס אפקטיביים ולצמצם מקורות גיוס שאינם אפקטיביים.

רוצים להגיע מוכנים מקצועית ל2020? מגוון סדנאות פרקטיות לגיוס ולמיתוג מעסיק ברשתות החברתיות: פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין ועוד.

זקוקים לייעוץ אישי או לשירותי ניהול עמודי קריירה, קמפיינים, כתיבת תוכן וליווי פרוייקטי בניית אתרים? אנחנו כאן.

בהצלחה!

מכירים עוד חברים או קולגות שייהנו מהמאמר? שתפו אותם:

Facebook
LinkedIn
Email
WhatsApp

כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?

קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות

אם נהנת מהמאמר הזה, הנה עוד כמה טובים:

כבר הצטרפת לקהילת הפייסבוק שלנו הכוללת מעל ל 7500 אנשי גיוס ו HR?

עוד דברים שיכולים לעניין אותך