"כל ארגון חייב לדעת לספר את הסיפור שלו כך שהעובדים והמועמדים יבחרו בו בכל פעם מחדש"
לקראת כנס מיתוג מעסיק, החלטנו לראיין את בר צימרינג דנינו מנהלת צוות גיוסי מטה
בחברת פלאפון.
בר מובילה את תהליך מיתוג המעסיק של פלאפון – חברת הסלולאר הגדולה והותיקה בארץ.
בר תספר לנו את הסיפור המלא ומעורר ההשראה בכנס מיתוג מעסיק ביום רביעי, ה-25/11/20.
בינתיים – בואו נכיר קצת את בר ונשמע למה ארגון מוביל כמו פלאפון יצא למסע למיתוג מעסיק, מה היו ההישגים ומה בר ממליצה לכם.
- ספרי קצת על עצמך ועל התפקיד הנוכחי
אני בר צימרינג דנינו, בת 32 :), בזוגיות עם הדר ואמא לעומר ויהונתן, בימים אלו ממש בחופשת לידה.
למדתי תקשורת שיווקית ופרסום ובמקרה הגעתי לתחום הגיוס.
התחלתי לעבוד בחברת השמה ודי מהר הבנתי שמצאתי את התשוקה האמיתית שלי, זהו מקצוע שמשלב בתוכו שיווק, עבודה עם אנשים והרבה מאוד דינאמיות וזה בדיוק מה שחיפשתי.
בשנה וחצי האחרונות אני מנהלת את צוות גיוסי המטה של חברת פלאפון, יש לי צוות מדהים של 3 ראשות תחום ויחד אנחנו מנהלות את כל תהליכי גיוס המטה, הכולל תהליכי ניוד פנימיים וגיוסי מטה חיצוניים בחברת פלאפון.
במסגרת תפקידי אני אחראית על מיתוג המעסיק של החברה ועל הנכסים הדיגיטליים של מחלקת גיוס והדרכה וכך מנסה בכל יום למצוא את הערך המוסף שלנו ולנסות להעביר את המסרים הלאה.
בנוסף, בימים אלו אנו נמצאים בתהליכי סינרגיה עם YES ובזק בינלאומי ואני מהווה חלק מהצוות שמוביל את תהליך השינוי, תהליך אסטרטגי, מאתגר ומלא בלמידה.
- איך הגעת לתפקיד?
בעבר ניהלתי את תיק הלקוח של פלאפון מטעם חברת השמה ולפני ארבע שנים הצטרפתי לחברה.
לאחר שלושה תפקידים מרתקים הגעתי לתפקידי הנוכחי בו אני לומדת כל יום משהו חדש.
ללא ספק קריירה היא אחת מערכי פלאפון המשמעותיים, אותם תפגשו כחלק מתוצאות האבחון שלנו בהרצאה ביום רביעי.
- מה "האני מאמין" המקצועי שלך?
ה"אני מאמין" שלי הוא אין דבר שלא ניתן לבצע, גם אם הדרך רצופת מכשולים אם הצבת יעד תגיע אליו, לכל יעד יש מספר דרכים, בסוף נמצא את הדרך והכי חשוב להיעזר בשותפים.
- מהיכן את צוברת ידע? מה ההשראות המקצועיות שלך?
ההשראות המקצועיות שלי הן בעיקר אושיות בתחום הגיוס והמותג מעסיק, חברות נוספות שדומות לארגון שבו אני עובדת, פונקציות מותג מעסיק בארגונים, תפקיד שמתחיל לצמוח בשנה האחרונה ויש לא מעט אנשים שעושים עבודה מדהימה ואפשר רק ללמוד מהם, כמו גם כתבות מקצועיות בתחום, אותן ניתן למצוא כמעט בכל מקום ברשת, אני מאמינה שמכל אחד ניתן ללמוד וכל דבר ניתן לשפר ולהגיע לתוצאות מדהימות.
- למה ארגון כל כך גדול ומוכר זקוק למיתוג מעסיק? המותג פלאפון לא "מוכר" מספיק?
המותג פלאפון מוכר מאוד, אך יחד עם זאת בשוק רווי ותחרותי כמו זה שבו אנחנו נמצאים, כל ארגון חייב לבדל את עצמו ולדעת לספר את הסיפור שלו בצורה שתגרום לעובדים ולמועמדים לבחור בפלאפון בכל פעם מחדש.
- על מה תדברי בכנס?
בשנה האחרונה יצאנו לתהליך מרתק בו בנינו אסטרטגיית מותג מעסיק, עד היום עשינו מותג מעסיק אך לא ביצענו אבחון מעמיק, במהלך האבחון זיקקנו את ה-USP וה-EVP שלנו ועל כל זה ועוד אדבר בכנס, מבטיחה שיהיה מרתק J
- למי ההרצאה שלך יכולה להיות רלוונטית?
ההרצאה שלי רלוונטית, לכל ארגון ופונקציות שעוסקות בתחום ורוצות לצאת לתהליך של מותג מעסיק או נמצאות בתהליך ורוצה לחדד לעצמן את הדרך, לקבל טיפים ומוטיבציה להמשך.
- מה היית ממליצה לארגון שרוצה להתחיל תהליך מיתוג מעסיק כרגע?
ממליצה להתחיל, למפות את ההזדמנויות והאיומים ברוח התקופה ולהתחיל בצעדים קטנים, לצד גאנט מסודר ויעדים ברורים.
- האם נכון לדעתך להתחיל תהליך מיתוג מעסיק בתקופת הקורונה?
חד משמעית כן! הקורונה כרגע היא דרך חיים, לא ניתן לשים את כל התכניות שלנו בצד. בנוסף, מיתוג מעסיק הוא אחת מהדרכים ליצירת מחוברות ארגונית שחיונית תמיד והכרחית במיוחד בימים אלו.
- מה ההישג המרכזי מתהליך מיתוג המעסיק שהובלת אצלכם בארגון?
ההישג המשמעותי ביותר שלנו בתהליך הזה, במיוחד שכרגע אנחנו עדיין בתחילת הדרך – השקנו את המותג החדש בספטמבר, הוא יצירת אחידות מסרים והגעה לכל העובדים במיוחד בתקופה מאתגרת זו. בהמשך אני בטוחה שנוכל לספר על הישגים נוספים בהתאם ל-KPI'S שהצבנו.
- אם היה אפשר להחזיר את הגלגל לאחור – תני דוגמה למשהו אחד שהיית משנה בתהליך?
את האבחון ביצענו טרום תקופת הקורונה ואז החלה המגפה, בדיעבד הייתי מוסיפה מספר שיחות עם עובדים במיוחד בימים אלו, בהם נכנסה העבודה מהבית, ריחוק צוותי ואתגרים נוספים ובוחנת האם היו נוספים דברים נוספים ל-USP שלנו.
- מה הדבר שהכי עזר/עוזר לך כדי להוביל תהליך מאתגר כזה בארגון?
הדבר הכי מהותי בתהליך כזה הוא שיתוף הפעולה עם השיווק, הרתימה שלהם ואחידות המסרים.
- האם לדעתך יש הבדל בין אשת גיוס ו-HR שמובילה את מיתוג המעסיק לעומת אשת שיווק? באיזו מחלקה הפעילות הזו אמורה לשבת לדעתך?
לטעמי, יש הבדל משמעותי בין אשת גיוס לאשת שיווק, כל אחת מביאה את הערך המוסף שלה, אך קשה מאוד לנהל מהלך שכזה ללא היכרות עם עולם הגיוס הדינאמי שמשתנה מדי יום וכולל בתוכו לא מעט כלים שיווקיים שהיום אנשי גיוס ללא זיקה לשיווק בד"כ נשארים מאחור.
הפעילות הזו אמורה להיות מנוהלת בגיוס, בשיתוף פעולה מלא של השיווק ובכל אחת מהמחלקות צריכה להיות פונקציה שמנהלת את הפרויקט ולוקחת חלק בלתי נפרד ממנו, זה לא יכול לעבוד לחוד או ללא שיתוף פעולה.
- אילו שינויים את צופה שיהיו בתחום תוך 10 שנים מהיום?
אני חושבת שהשינויים יתחלקו לשניים: בתחום הגיוס נמשיך את תהליך הדיגיטציה שהחל בשנים האחרונות ולאט לאט נראה תהליכים נוספים שעוברים לדיגיטל, על אף שתמיד בעיניי יישאר משאב אנושי שילווה את התהליך, הרי ללא ליווי אנושי הדברים הופכים טכניים, כלליים ולא מותאמים.
הדיגיטל הפך להיות משמעותי יותר מתמיד וגם אצלנו בפלאפון חדשנות ודיגיטל היא אחד מערכי המותג והיעדים לשנים הקרובות.
בתחום מותג המעסיק, אני חושבת שעוד ועוד חברות יבצעו תהליכי אסטרטגייה ובכך תגבר התחרות וכל ארגון יצטרך לרענן את המסרים שלו בהתאם לתקופה ולאתגרים.
- יש משהו נוסף שתרצי לספר לנו לסיום?
לסיום, חשוב לי לומר שללא מיתוג מעסיק אתגרי הגיוס הולכים וגוברים ועל אף שתקופת הקורונה לצערנו הובילה לאחוזי אבטלה גבוהים מאוד ולעיתים גם לקלות בגיוס, אנו רואים שהמציאות הזו היא לא לטווח ארוך, כבר עכשיו האתגרים מתחילים לצוף בעקבות יוני 21 ודברים נוספים ולכן אסור לעצור לרגע, צריך כל הזמן לתכנן את המהלך הבא.
בהצלחה לכולם וכמובן, נתראה בכנס 🙂 מבטיחה לענות לכולם על כל השאלות ולהיות זמינה גם לאחר מכן.
מכירים עוד חברים או קולגות שייהנו מהמאמר? שתפו אותם:
כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?
קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות