מהפכת הגיוס וה-HR באמצעות AI: לחיות את החלום עם כלים וטכנולוגיות שישפרו את איכות ויעילות העבודה
מאת: ויקי גרונר – מנחת סנדאות לגיוס ברשתות חברתיות, קאנבה, מידג'רני ו-chatGPT לעולמות ה-HR והגיוס.
מדהים לראות כיצד הטכנולוגיה התפתחה ושינתה את הדרך בה אנו מגייסים ומנהלים כישרונות. בינה מלאכותית (AI) הפכה לכלי רב עוצמה שיכול לעזור לחברות לשפר את תהליכי הגיוס שלהן, ולהפוך אותם ליעילים, מדויקים ואפקטיביים יותר. בחודשיים האחרונים אנחנו מדברים כל כך הרבה על AI, אז החלטתי לכתוב מאמר , תוך סיעור מוחין עם chatGPT ולשתף כיצד ניתן להשתמש בבינה מלאכותית לגיוס, תוך רעיונות מעשיים ליישום.
שנתחיל?
אחד היתרונות המרכזיים של שימוש בבינה מלאכותית בגיוס עובדים הוא היכולת לבצע אוטומציה של משימות חוזרות שגוזלות זמן. לדוגמה, אלגוריתמי בינה מלאכותית יכולים לסנן במהירות קורות חיים ומכתבים מקדימים, ולצמצם את משך הזמן שמגייסים מקדישים לסינון מועמדים. כך תהליך הגיוס הופך למהיר יותר, מדוייק יותר, תוך שיפור חווית המועמד (וגם חווית המגייס או המגייסת שיכולים להיות הרבה יותר יעילים).
דרך נוספת שבה ניתן להשתמש בבינה מלאכותית בגיוס היא לעזור לזהות ולתעדף את המועמדים המתאימים ביותר. על ידי שימוש באלגוריתמים של למידת מכונה, מגייסים יכולים לנתח נתוני מועמדים ולחזות את הסבירות להצלחה בתפקיד נתון. הדבר יכול לעזור למחלקות משאבי אנוש לקבל החלטות מושכלות ולמזער את הסיכון להעסיק מישהו שאולי לא מתאים.
מניסיוני, בינה מלאכותית יכולה גם לעזור לחברות לבנות מערכות יחסים עם המועמדים שלהן. לדוגמה, צ'אטבוטים יכולים לספק מענה מיידי ומותאמים אישית לפניות מועמדים, לשפר את חווית המועמד ולהשאיר אותם מעורבים לאורך כל התהליך. בנוסף, אלגוריתמי בינה מלאכותית יכולים לעזור לחברות לעקוב ולנתח אינטראקציות של מועמדים עם החברה, ולהעניק לצוותי משאבי אנוש תובנות חשובות לגבי מה עובד ומה לא, שניתן להשתמש בהן כדי לשפר את תהליך הגיוס.
אבל לא רק ייעול תהליכי סינון ושיפור הקשר עם המועמדים. אני ממליצה להשתמש בבינה מלאכותית כדי לנתח את נתוני הגיוס, להסיק מהם מסקנות כולל תחזיות. אלגוריתמי AI יכולים לנתח נתונים ממגוון מקורות, כולל קורות חיים ותיאורי תפקידים. תהיו איתי רגע ודמיינו סיטואציה… כלי AI שמתממשק עם מערכת הגיוס שלכם. אתם מתכוונים להתקשר למועמד ואז הכלי מקפיץ לכם הודעה שלא מומלץ להתקשר אליו כי מניסיון קודם, מועמדים עם פרופיל דומה לא נשארו בתפקיד לאורך זמן. בואו נמשיך לדמיין… אותו כלי מקפיץ לי הודעה שפרסמתי את המשרה באתרים שהיו פחות אפקטיביים לפרופיל הזה ושפספסתי מקורות גיוס אחרים. הוא גם מעיר לי על הנוסח וכותב שבעבר נוסח בסגנון אחר עבד יותר טוב. תוך כדי תהליך הוא גם מקפיץ לי נוטיפיקציה שלפי קצב הראיונות עד כה, אנחנו צפויים לחריגה מבחינת SLA ושמומלץ להרים דגל למנהלת המגייסת ולנסות לדבר איתה על הגמשת הפרופיל. חלום רטוב? חכו עד שתשמעו את הסוף (זה הסוף של הדוגמה, ממש לא הסוף של היכולות) – הוא יוכל לנתח לי את הנתונים, לייצר סטטיסטיקות ותחזיות, להגיד לי אילו מקורות גיוס כדאיים יותר תוך שקלול העלויות, להגיד לי מתי קיים צפי לעליה בעזיבות עובדים, ואפילו להרים דגל שעובד צפוי לעזוב לפי הביצועים שלו.
לדעתי, עתיד הגיוס הולך בבירור לכיוון של AI וטכנולוגיה. עם היכולת לבצע אוטומציה של משימות שחוזרות על עצמן, לזהות ולתעדף את המועמדים הטובים ביותר ולספק תובנות חשובות לגבי תהליך הגיוס, AI הוא כלי הכרחי עבור מחלקות משאבי אנוש החותרות למקסם את היעילות ולשפר את התוצאות. ככל שהטכנולוגיה ממשיכה להתפתח, אני בטוחה שבינה מלאכותית תמשיך לשחק תפקיד קריטי בתהליך הגיוס ולעזור לחברות למצוא את הכישרונות הטובים ביותר ולעסוק בהם.
ומה לגבי שיווק הגיוס ומיתוג מעסיק? גם כאן אי אפשר להתעלם מכלי הAI שפרצו בבת אחת לחיינו ומאפשרים לנו ליצור תמונות ייחודיות בלחיצת כפתור. אנחנו רק מכניסים פקודה מילולית (בשפה המקצועית זה נקרא: פרומט) לכלים כמו דאלי ומידג'רני והכלי מייצר לנו תמונה מרהיבה תוך כמה שניות.
למשל: מקבץ התמונות הזה הוכן תוך 15 שניות במידג'רני עם פרומפט (פקודה) של 6 מילים:
חוששים להתעורר מהחלום? החלום הזה רק הולך לתבל את הנוכחות שלנו ברשתות החברתיות בתמונות שאי אפשר להתעלם מהן. ואם אתם מרגישים נטולי השראה או חשק לכתוב פוסט, אין שום בעיה – chatGPT יכתוב עבורכם כל טקסט שתרצו, באיזה אורך שתרצו, באיזה סגנון ובאיזו טרמינולוגיה שתבקשו. רק צריך להגדיר לו מה בדיוק הציפיה.
אז רגע לפני שמסיימים, בינה מלאכותית יכולה להיות כלי רב ערך עבור חברות המעוניינות לייעל את תהליכי הגיוס שלהן, לקבל החלטות מושכלות לגבי התפקידים למלא ולבנות קשרים חזקים עם המועמדים שלהן. על ידי שילוב AI בתהליך הגיוס שלך, נוכל לשפר את היעילות, הדיוק והאפקטיביות, ולהפוך את התהליך למהנה יותר עבור כל המעורבים (אנחנו אומנם מדברים על חווית מועמד, אבל גם חווית המגייסים חשובה לא פחות).
חשוב להדגיש שמהפיכת ה AI וה ChatGPT רלוונטית לא רק לעולמות של גיוס אלא גם לתחומי ה HR, פיתוח ארגוני ולמידה.
בעזרת הכלים הללו ניתן לשפר את המענה לעובדי הארגון בשאלות נפוצות בנושאים כמו שכר והטבות ונהלי HR, ניתן לפתח סדנאות ופעילויות חדשות לעובדים, ניתן לקבל רעיונות להתמודדות עם אתגרים ניהוליים, לסכם מאמרים ומחקרים בנוגע למגמות בתחום ה HR והלמידה, לשפר את התקשורת הפנים ארגונית ולייצר חומרים מעניינים יותר ועוד ועוד…
זו תקופה מושלמת להשקיע בתשתיות הארגוניות, כדי להגיע ערוכים ויעילים לפיק הבא.
אגב,
יש לנו מגוון סדנאות שמשלבות כלים פרקטיים מעולמות ה-AI
- סדנת מידג'רני משולבת עם קאנבה לעולמות ה-HR, גיוס, מיתוג מעסיק >
- סדנת chatGPT >
- סדנת לינקדאין+chatGPT
- סדנת כתיבה גיוסית שיווקית + chatGPT
- סדנת פייסבוק (כולל קמפיינים ממומנים) + chatGPT
- סדנת גיוס מחוץ לקופסה + chatGPT
- סדנת chatGPT לעובדים בארגון – מועברת על ידי ישראל רוזן, מנהל פיתוח, יוצא ממרם.
- ועוד
לקבלת מידע על סדנה פנים ארגונית המותאמת לצורכי הארגון צרו קשר: info@hrd.co.il
מכירים עוד חברים או קולגות שייהנו מהמאמר? שתפו אותם:
כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?
קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות