5 חיפושים יצירתיים על לינקדאין כדי להגיע למועמדים יחודיים
מאת: יעקב רוזן
בשנים האחרונות יצא לי להדריך מעל ל 8,500 אנשי גיוס, משאבי אנוש מנהלים ועובדים כיצד למנף את לינקדאין בצורה אפקטיבית ומקצועית.
מידי פעם יש מישהו שעוצר אותי ושואל – "אם אתה מלמד את כולם וכל המגייסים נמצאים בלינקדאין אז מה היתרון היחסי שלי לעומתם?"
בתשובה שלי לשאלה כזאת אני מדבר על מספר אלמנטים קריטיים שמשפיעים על היכולת שלנו להביא את המועמדים הטובים ביותר –
1) כיצד נראה הפרופיל המקצועי שלנו ברשת וכמה חברים יש לנו – ועדיין לצערי לרוב המגייסים הפרופיל לא משדר מקצועיות.
2) אופן הפניה למועמדים – שמשפיע אף הוא ישירות על % החזרה, כולל הנתון של מי מהארגון מבצע את הפניה.
3) מיתוג החברה וכמה היא מוכרת לאדם אליו אנו פונים ועד כמה היא נתפשת כמקום שטוב לעבוד בו.
4) תהליך ההכנה שעשינו כדי להבין את המשרה – מה שנקרא בחו"ל, ה Intake Meeting ובארץ לצערי כמעט ולא קיים.
5) יצירתיות החיפוש כדי להגיע למועמדים יחודיים שאחרים לא מגיעים אליו.
בסדנאות הלינקדאין ובסדנאות הסורסינג ולינקדאין למתקדמים אני מדבר לעומק על השלבים הללו – אבל הפעם רציתי לשים דגש על סעיף 5 ולהביא כמה טריקים להגיע למועמדים ממוקדים – גם אם אין לכם חשבון לינקדאין בתשלום.
הקדמה קצרה על חשיבות החיפוש הבוליאני (בתוך לינקדאין או ב X-Ray):
באחד מכנסי הגיוס שלנו בעבר הציג ג'וני קמפבל, המנכ"ל המרתק והכריזמטי של חברת Social Talent, את המחקר המקיף שהם ניהלו בכדי לזהות את המאפיינים של איש סורסינג מוצלח בהשוואה לאיש סורסינג ממוצע.
אחת התוצאות שהתקבלו היתה שאנשי הסורסינג הטובים משתמשים פי 2 יותר בחיפוש בוליאני מאשר אנשי סורסינג ממוצעים.
הנתון הזה לא מפתיע את מי שעושה זה מפני שהמטרה של החיפוש הבוליאני, כאשר הוא נבנה נכון, היא להביא לנו את כל המועמדים הטובים ולנפות את התוצאות הלא רצויות.
הפעם אני רוצה לקחת את החיפוש הבוליאני דווקא לעולמות ה XRAY שבו אנו מחפשים מועמדים מתוך גוגל (או מנוע חיפוש אחר) תוך כדי מיקוד על אתר/רשת ספציפיים (לדוגמא לינקדאין, GitHub, Stack Overflow, Meetup ועוד)/
כמובן כל דוגמא היא בסיס לחיפושים מתקדמים ויצירתיים יותר 🙂
- דוגמא ראשונה שהוצגה על ידי אירינה שמיבה האלופה באחד מכנסי הסורסינג בחו"ל בהם השתתפתי היא על איתור פרופילים בלינקדאין המכילים מספר טלפון או מייל בעזרת חיפוש XRAY של אייקונים בגוגל:
לדוגמא אם אנחנו מחפשים דיירקטורים של מכירות בישראל ששמו את מספר הטלפון שלהם או המייל שלהם עם אייקון מתאים:
site:il.linkedin.com/in sales director (☎ OR ☏ OR ✆ OR ✉)
- לפי המחקרים בחו"ל כ 30% מהעובדים שמתחילים לעבוד במקום עבודה חדש לא מרוצים ממנו וחלקם אף שוקלים להחליף מקום עבודה.
בעזרת XRAY בגוגל אנו יכולים לאתר מועמדים שרק החלו לעבוד בחברה בחודש האחרון.
לדוגמא: איתור מפתחים בישראל שהטייטל שלהם כיום הוא Software Engineer שהחלו תפקיד חדש לאחרונה:
site:il.linkedin.com/in "present 1 month" intitle:"software engineer"
או אם אנו רוצים חיפוש מדויק יותר לפי חברה (למשל פייסבוק) ואנשים שעובדים שם עד 6 חודשים:
site:il.linkedin.com/in "present 1..6 months" intitle:"software engineer" intitle:facebook
- או מצד שני אם אנחנו מחפשים מהנדסי QA שיציבים מבחינת שנות ניסיון (יותר משנתיים בתפקיד) נחפש בגוגל בצורה הבאה:
site:il.linkedin.com/in -year -2 years months years intitle:"qa engineer"
- חיפוש אנשים שחברים בקבוצה מסויימת עליה אני רוצה לעשות XRAY שיש להם ניסיון מסוים:
לדוגמא – אנשים החברים בקבוצת 8200 שיש להם ניסיון כלשהו ב java
site:il.linkedin.com/in "8200 Fellowship – Israeli IDF" java
- חיפוש אנשים עם ידע בשפה מסויימת –
למשל בדוגמא הבאה ישראלים שדוברים ספרדית ויש להם ניסיון כלשהו ב Sales
site:il.linkedin.com/in "spanish * * (bilingual OR native OR "professional proficiency")" sales
רוצים להעמיק את הידע על חיפוש XRAY וחיפוש בוליאני?
מוזמנים להצטרף לסדנת הסורסינג ולינקדאין למתקדמים כאן
כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?
קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות