איך כותבים את זה? ניסוח משרות בתקופת מלחמה

מאת: ויקי גרונר – סדנאות לגיוס עובדים ובינה מלאכותית לגיוס, מיתוג מעסיק ומשאבי אנוש – חברת HRD

המלחמה שפרצה מול עזה ב-7 באוקטובר 2023, יצרה טלטלה לכולנו. הטראומה הלאומית, אי הוודאות, והחשש לביטחון האישי, משפיעים על כל תחומי החיים, כולל שוק העבודה.

במצב זה, חשוב להמשיך לפרסם משרות, גם אם זה נראה מאתגר יותר. הסיבה לכך היא שאנשים עדיין מחפשים עבודה, בפרט על רקע הפיטורים והחל"ת שהיינו עדים אליהם בימים האחרונים. סקר שנערך לאחרונה על ידי חברת HRD מצא כי המועמדים מעוניינים לקבל הצעות עבודה גם בתקופת מלחמה. על פי סקר זה 72% מהמגייסים דיווחו שהם פונים למועמדים עם הצעות עבודה. ניתן לעיין בסקר כאן>

מצרפת לכאן פוסט מה14.10, כלומר שבוע לאחר פרוץ המלחמה. תושבת האזור שחטף את המהלומה הכי קשה במלחמה הזו, מחפשת עבודה. אני חושבת שזה אומר הכל.

מחפשת עבודה מהבית גרה בעוטף (פוסט של מחפשת עבודה בצל המלחמה)

עם זאת, חשוב להתאים את ניסוח המשרות למצב המיוחד. הנה כמה עקרונות לכתיבה של משרות אפקטיביות בתקופת מלחמה:

עקרון 1: רגישות כלפי המצב, אמפתיה

אנחנו לא יכולות לדעת מי רואה את הפרסום שלנו ובאיזו סיטואציה. לצערי הרב, העורף הפך לחזית מאוד כואבת במלחמה הזו. לכן, עלינו להפגין רגישות יתרה. זה לא המקום לסלוגנים קלישאתיים. אם בוחרים להשתמש בהומור, הוא חייב להיות חכם ומדוייק לתקופה.

תראו למשל את מודעת הדרושים של חסלט. מדובר בעמוד שנון והומוריסטי בכל ימות השנה. כדי לשמור על השפה, הם המשיכו באותו קו הומוריסטי וציני, אבל לצד זאת העבירו מסר מאוד ברור של עבודה חיונית.

ולצד השנינות של חסלט, תראו פוסט קלאסי יותר שמפגין אמפתיה למצב:

בסדנאות הכתיבה הגיוסית שיווקית שלי אני מדברת הרבה על "פניה לרגש". הפניה לרגש תופסת היום הרבה יותר מקום ומשמעות. איננו יודעות באיזה מצב רגשי המועמדים שלנו נמצאים, אך שימוש במילים הנכונות יכול לעזור לנו לרתום אותם.

דוגמאות למילים חיוביות

  • תהיה לך הזדמנות
  • תהיה לך אפשרות
  • משמעות
  • חיוני

עקרון 2: הדגשת היציבות והביטחון

בתקופה של אי ודאות, חשוב להדגיש את היציבות והביטחון שהחברה מציעה לעובדיה. ניתן לעשות זאת על ידי ציון דברים כמו:

  • עבודה קבועה
  • תנאים סוציאליים טובים
  • מערכת תמיכה לעובדים
  • מקום עבודה בטוח
  • עבודה חיונית

מודעת דרושים בצל המלחמה

תראו כמה תגובות המודעה הזו קיבלה. 

עקרון 3: הדגשת הערך החברתי ספציפית בתקופה הזו

עוד לפני פרוץ המלחמה דיברנו על ערך. דיברנו על דור שמחפש משמעות. היום יותר מתמיד חשוב למצוא את הערך העומד מאחורי המשרה ולהדגיש אותו בפרסום. המסר: תרומה לקהילה / למדינה.

חשוב להדגיש, לא חייבים לעבוד בחברה ביטחונית כדי לעשות עבודה משמעותית. למשל:

חברת מזון – לשמור על הספקת המזון למדינה

חברת תרופות – לשמור על הספקת תרופות למדינה, כולל תרופות מצילות חיים

חברות ביטוח – לספק הגנה כלכלית לאנשים סביב אירועים לא צפויים

חברות אשראי ובנקאות – לשמור על היציבות הכלכלית של המשק

חברות הייטק – טכנולוגיה מצילת חיים, טכנולוגיית סייבר שתומכת בהגנה על המדינה, טכנולוגיה שתומכת במוצרים חיוניים

ועוד.

תיראו את מודעת הדרושים של שטראוס ואיך הם חיברו בין שפת מיתוג המעסיק שלהם לבין המצב:

מודעת דרושים של שטראוס בצל המלחמה

מודעה נוספת שהיא יותר סיפורית וקצרה מעורבות גדולה ברשת:

מודעת דרושים מהרשת למשרת רפתנים

עקרון 4: התאמה למצב המיוחד

חשוב להדגיש בניסוח המשרה את ההתאמות למצב המיוחד או במילים אחרות "גמישות".

בידקו איך אתם כמעסיק יכולים לבוא לקראת העובדים הפוטנציאליים שלכם: האם בתקופת המלחמה ניתן לעבוד מהבית – ציינו זאת במודעת הדרושים. אם אפשר להביא ילדים למשרד – כתבו זאת. אם יש אפשרות לעבוד בתקופת המלחמה בהיקף חלקי וגמיש יותר, כדאי לציין זאת.

עיקרון 5: לא טוב היות המשרה לבדה

אל תשכחו להמשיך לנהל פעילות מיתוג מעסיק גם בתקופה הזו. זיכרו שמיתוג מעסיק הוא לא רק HAPPY HOURS ואירועים מגניבים. מיתוג מעסיק זה גם להוביל התנדבויות ארגוניות, לספר סיפורים של עובדים סביב המלחמה (ולצערי יש הרבה מידי סיפורים), להפגין אנושיות ואכפתיות כלפי העובדים ובני משפחותיהם.

בתקופת הקורונה, ארגונים רבים פיטרו והוציאו לחל"ת ובאותה נשימה גם נעלמו מהרדאר והפסיקו כל פעילות שקשורה למיתוג מעסיק. אותם ארגונים פגעו ביכולת העתידית שלהם לשמר ולגייס עובדים. נראה שהפעם ארגונים רבים הפיקו לקחים ומנהלים פעילות מיתוג מעסיק חכמה ורגישה. עשו זאת בתבונה. אנחנו ניחשף לפעילויות גם בכנס מיתוג המעסיק שלנו שנדחה קצת לאור המצב.

מצורפות שתי דוגמאות (מיני רבות) מהעמודים של שטראוס ושל CBC ISRAEL:

פוסט מיתוג מעסיק CBC

חשוב לזכור כי תקופת המלחמה היא תקופה מאתגרת עבור כולנו. חשוב להבין את הצרכים של המועמדים, ולהתאים את המשרות.

אני מודעת לכך שבייחוד במצב הזה, חלקנו מרגישות חסרות השראה ולא תמיד מצליחות למצוא את המילים הנכונות לפרסום המשרות. לכן, אני רוצה להזכיר לכן להשתמש בכלי ה-AI השונים שהצגתי. בארד ששייך לגוגל ומחובר לאינטרנט יודע שיש מלחמה ויוכל להציע לכם נוסחים מותאמים בעברית או בשפות אחרות. אם עדיין לא צללתן לעולם ה-AI, זו הזדמנות טובה להתמקצע ולהגיע מוכנות לתקופה שאחרי המלחמה.

ובנימה אישית,

כולם מדברים כל הזמן על צמיחה ממשבר.
אומרים שיער אחרי שריפה צומח להיות יער חזק ובריא יותר.
כרגע קצת קשה להתחבר למטפורות הללו כשאת הרשתות שוטפות תמונות שהעין לא מסוגלת לראות והנפש לא מסוגלת להכיל.
לחלקנו קצת יותר קשה להתרכז בעבודה.
חלקנו בוהות במסך ולא יודעות אפילו מהיכן להתחיל.
מגייסות ונשות מש"א יקרות, זכרו שאתן המפתח לצמיחה של הארגונים ושל המשק.
העובדים שאתן תגייסו לתפקיד, העובדים שתצליחו לשמר, העובדים שתסייעו להם לצלוח את אתגרי התקופה המורכבת הזו – הם הבסיס שיאפשר לנו לצאת מהמשבר הזה.
התפקיד שלכן חיוני היום מאי פעם.
מאוד כואב לי לשמוע שחלקכן חוששות מפיטורים או מחל"ת. צר לי שיש ארגונים שעדיין לא מבינים שאתן הלב הפועם של הארגון. אתן מרכז החוסן הארגוני, גם אם עמוק בפנים גם אתן מפורקות מהמצב.
מאחלת לימים שקטים ורגועים יותר.

סדנאות AI למשאבי אנוש, רווחה, למידה ופיתוח ארגוני>

לסדנאות בנושאי AI, גיוס ברשתות חברתיות, כתיבה גיוסית שיווקית, לינקדאין, קאנבה, ראיונות, חוסן ומנהיגות ניתן ליצור קשר במייל> info@hrd.co.il

מכירים עוד חברים או קולגות שייהנו מהמאמר? שתפו אותם:

Facebook
LinkedIn
Email
WhatsApp

כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?

קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות

אם נהנת מהמאמר הזה, הנה עוד כמה טובים:

כבר הצטרפת לקהילת הפייסבוק שלנו?

עוד דברים שיכולים לעניין אותך