15 טעויות לינקדאין קריטיות של אנשי גיוס ו HR
מאת יעקב רוזן
בחודש האחרון, למרות כל העבודה סביב כנס מיתוג המעסיק, עשיתי מעל ל 10 סדנאות לינקדאין וסדנאות סורסינג ולינקדאין למתקדמים.
מודה שזה תמיד מרגש אותי לעשות מסע עם אנשים שמתחילים את הסדנה במשפטים כמו:
"אני לא מתחברת ללינקדאין ואין לי מושג מה עושים שם"
או מצד שני "אני כבר מכירה לינקדאין, בא נראה אם תצליח לחדש לי"
ובסוף המפגשים באים להודות כמה שהסדנה תרמה להם.
אז אחרי מאות סדנאות עם מעל ל 20,000 אנשי גיוס, משאבי אנוש ומנהלים אני עדיין פוגש לא מעט טעויות שאנשים עודים בלינקדאין
רציתי לאסוף את הטעויות הקריטיות שנתקלתי בהם לאורך המפגשים שלי – כדי שתוכלו לבחון את עצמכם ואת הצוות שלכם כדי ללמוד מטעויות של אחרים:
- לא בונים פרופיל מלא –
לפרופיל המלא שלכם 3 מטרות עיקריות – למתג את עצמכם כאנשי מקצוע, לבנות אמון מול מועמדים ואנשים אחרים ולקדם את מיתוג החברה שבה אתם עובדים (גם אם אתם חברה של איש אחד).
אבל רוב המגייסים משאירים את הפרופיל שלהם מלא רק באופן חלקי ומפספסים חלק חשוב בנוכחות ברשת העסקית הגדולה בעולם. - שימוש חכם במילות מפתח בפרופיל –
לא בטוח אם אי פעם תהיתם למה יש אנשים שעולים בתוצאות החיפוש בעמוד הראשון ויש כאלה שעולים בעמוד ה-100.
אז הסיבה העיקרית לכך היא שימוש נכון במילות מפתח (למרות שכמובן האלגוריתם של לינקדאין מסתכל על אלמנטים נוספים).
רוב האנשים שבונים את הפרופיל שלהם לא שואלים את עצמם מי הם רוצים שימצא אותם ואילו מילות מפתח הם עשויים לחפש. וכפועל יוצא מכך, הם לא שוזרים את מילות המפתח, בהטיות שונות, לאורך כל הפרופיל שלהם. - משאירים את תמונת ה Cover ריקה –
תמונת הרקע שלכם הינה נכס שיווקי יקר ערך.
כמו שלא תצפו שחלון הראווה בחנות בקניון תהייה ריקה – כך לא נכון שלא להשתמש בתמונה קאבר שיכולה לקדם אתכם, את מיתוג המעסיק שלכם או את הארגון.
לסדנת הסורסינג ולינקדאין למתקדמים הקרובה לחצו כאן>>>
לסדנת הלינקדאין הקרובה שלנו לחצו כאן>>>
* את הסדנאות + סדנת ריקרוטר ניתן להזמין גם כסדנאות פנים אירגוניות
4. לא בודקים את ה SSI שלהם –
מדד ה Social Selling Index של לינקדאין הוא מדד מעולה לבחון את רמת המעורבות והנוכחות שלכם בלינקדאין.
המדד שמורכב מ-4 חלקים (מיתוג מקצועי, איתור מועמדים/לקוחות, יצירת Engagement ובניית קשרים) מהווה בנצ'מרק חשוב לראות את ההשתפרות שלכם לאורך זמן ונקודת השוואה לעומת אנשים אחרים בתחום שלכם.
5. לא מוסיפים את מסגרת ה Hiring לתמונת הפרופיל שלהם –
ומפספסים את אחת המתנות החשובות שלינקדאין נותנת – פרסום משרה ללא עלות בעמוד ה JOBS שלה + חשיפה משמעותית למשרה המקודמת.
6. לא מכירים מספיק טוב את הריקרוטר –
מודה שאחד הפספוסים הגדולים בעיני הוא לשלם ללינקדאין הרבה כסף על ריקרוטר לייט או ריקרוטר קורפורייט – אבל לא לדעת למנף נכון את היכולות של 2 הכלים הנהדרים הללו.
בעיני זה כמו לקנות פרארי ולהשאיר אותה בחניה 😊.
אלו 2 כלים נהדרים עם יכולות מצויינות – אז שווה להשקיע את הזמן ללמוד לעומק את פיצ'רים שלהם (ואם אתם מחפשים סדנה בנושא – דברו איתי 😊 )
7. לא משתמשים בחיפוש בוליאני –
במחקר של Social Talent עלה שהמגייסים האפקטיביים ביותר עושים שימוש בחיפוש בוליאני. וזאת כדי להביא את התוצאות המדוייקות ביותר.
בארץ לצערי עדיין רוב המגייסים עושים חיפושים פשוטים שמביאים מאות או אלפי תוצאות כשרובן פחות ממוקדות ומתאימות לצרכי המשרה – וכך הם גם מגיעים לאותם מועמדים כמו עשרת אלפי המגייסים האחרים.
8. לא משתמשים ב X-Ray
אני יודע שזה נשמע מוזר – אבל אני ממליץ לעשות לעיתים חיפושי X-Ray מגוגל על לינקדאין גם אם יש לכם חשבון ריקרוטר.
הסיבה לכך היא שזאת דרך מעולה לקבל תוצאות שונות – אז אתם מרגישים שמיציתם את החיפוש בלינקדאין, תנסות לעשות חיפוש נוסף דרך גוגל. יש סיכוי שתופתעו לטובה 🙂
9. לא מחפשים על הרשת של המנהל.ת המגייס.ת –
לינקדאין מאפשרת לחפש מועמדים על הרשת הישירה של המנהלת המגייסת עבורה אנו מחפשים מועמדים.
אז הטיפ הראשון שלי הוא למנף את הרשת שלה ולבקש ממנה שהיא תעשה את הפניות.
זה כמו חבר מביא חבר – רק על סטרואידים.
10. שולחים פניות באנליות למועמדים –
עם כניסת הלינקדאין לחיינו האתגר שלנו הוא כבר לא באיתור אנשים אלא במשיכת תשומת הלב שלהם.
וכאן ישנה עוד כברת דרך ארוכה לעבור מפני שרוב הפניות שאני נתקל בהן הן בנאליות, גנריות ושמים במרכז את צרכי הארגון ולא את המועמד ואז הן זוכות לאחוזי מענה נמוכים.
11. מתספקים בפניה אחת –
95% מהמגייסים פונים למועמד רק פעם אחת ועוצרים.
וזאת טעות.
מהניסיון שלי, אחרי שלאורך השנים פנינו למעל ל 10,000 מועמדים, אני יכול לספר לכם שיש ערך עצום בפניות חכמות נוספות שיכולו אף להכפיל את אחוזי המענה.
12. לא עושים A/B Testing –
הדרך העיקרית לשפר את אחוזי המענה היא פשוט לבדוק אפשרויות שונות.
עברית אנגלית? מייל קצר או ארוך? לשלוח מהמגייס או מהמנהלת המגייסת? לבקש קורות חיים או לקבוע שיחה טלפונית?
הדרך שאני ממליץ היא פשוט לבדוק מה עובד לכם.
13. מעלים רק פוסטים של משרות –
בלי שום חיבור אישי, בלי פוסטים שמספרים על החברה, שחוגגים הצלחות וגיוסים חדשים, ששמים את העובדים במרכז….
בקיצור – Big Mistake! Big! Huge…
14. לא מכירים את האלגוריתם של לינקדאין לקידום פוסטים –
בסופו של דבר כולנו רוצים שהפוסטים שלנו יקבלו המון לייקים, תוגובות ובעיקר חשיפה.
אבל כדי לעשות זאת נכון חייבים להכיר את האלגוריתם של לינקדאין ולדעת למנף אותה לטובתכם.
זה יעזור לעם להבין מה זה פוסט טוב, למה צריך לתייג אנשים, כמה האשטגים לשים, מתי לפרסם ועוד….
15.לא ממנפים את עמוד החברה למיתוג מעסיק ולגיוס –
עמוד החברה משמש על פי רוב את השיווק אבל מחקר של לינקדאין מראה שמי שעוקב אחרי עמוד החברה יהיה נכון יותר להגיש מועמדות או לחזור לפניה של מגייס מהארגון.
לכן ההמלצה שלי היא לעבוד בשיתוף אם השיווק כדי לקדם גם את התכנים הממוקדים במיתוג מעסיק ובמשרות הפתוחות שלכם.
מרגיש שהייתי יכול לכתוב עוד 15 אבל נעצור כאן 😊
מספיק שתשפרו חלק מהטעויות הללו כדי לעשות צעד משמעותי קדימה בבניית המיתוג שלכם, של הארגון ובשיפור הגיוס/
לסדנת הסורסינג ולינקדאין למתקדמים הקרובה לחצו כאן>>>
לסדנת הלינקדאין הקרובה שלנו לחצו כאן>>>
* את הסדנאות + סדנת ריקרוטר ניתן להזמין גם כסדנאות פנים אירגוניות
מכירים עוד חברים או קולגות שייהנו מהמאמר? שתפו אותם:
כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?
קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות