10 דרכים מהירות לחיזוק מיתוג המעסיק שלכם

מאת : יעקב רוזן, סדנאות לינקדאין מבוסס AI וסדנאות AI לגיוס ומשאבי אנוש

בניית מיתוג מעסיק חזק הוא אחד האתגרים המרכזיים הניצבים כיום בפני מנהלי הגיוס והמיתוג.

בעיקר כאשר אנו מדברים על תקופה עם תקציבים נמוכים הרבה יותר מבעבר.

מיתוג מעסיק טוב משמש כיתרון תחרותי מכריע בגיוס העבודים – וחשוב לזכור שיש להמשיך ולקדם אותו גם כאשר כמות הגיוסים יורדת או גם בעת של הקפאתם.

אך כיצד בונים מיתוג מעסיק חזק שימשוך אליו את העובדים הטובים ביותר?
מצרף 10 המלצות מעשיות שנכתבו עלי ידי לאורה הילגרס (קישור לפוסט באנגלית בסוף המאמר):

 

1. שיפור חוויית המועמד

חוויית המועמד היא אבן יסוד בבניית המיתוג. תהליך גיוס ארוך, מסורבל ולא ידידותי עלול להרתיע מועמדים בשלב מוקדם. יש לבחון בקפידה כל שלב בתהליך ולייעל אותו. זה נכון הן בשלב הגשת המועמדות, הן בשלבי תהליך הראיונות והן לאחריהן.

2. קיצור דף הקריירה

רבים מתעניינים תחילה בדף הקריירה כדי ללמוד על החברה כמעסיקה פוטנציאלית.
למרות שאנו ממליצים מידע מפורט – חשוב שלא ליפול לצד השני של המטבע.
עמוד קריירה עמוס וארוך מדי עלול להרתיע אף הוא.
מומלץ מאד לצמצם את כמות הטקסט למינימום ההכרחי, ולהבליט בעיקר את יתרונותיה הייחודיים של החברה כמעסיקה – התרבות, האנשים, סביבת העבודה, ההטבות וההזדמנויות לצמיחה ולהשתמש באמצעים נוספים כמו תמונות ווידאו כדי להציג את סביבת העבודה.

3. מינוף תמונת הבאנר בלינקדאין

תמונת הבאנר בדף החברה של לינקדאין מאפשרת להעביר מסרים שיווקיים בצורה בולטת ויצירתית. כדאי לנצל זאת ולעדכן את התמונה בכל פעם שיש הודעה חשובה עבור מועמדים פוטנציאלים – זכייה בפרס, אירוע גיוס מרכזי, יום פתוח וכד'.
וכמובן לרתום את כל העובדים בחברה כדי לשנות את הבאנר גם בעמוד האישי שלהם.

4. שימת דגש על נושאים כמו למידה, גמישות בשעות עבודה והטבות

למידה, גמישות בשעות וההטבות נוספות הן סוגיות מרכזיות עבור מועמדים רבים. חשוב לתת להן ביטוי בולט הן במודעות הדרושים והן בדף הקריירה.
גם אם אין מדובר בהטבות יוקרתיות, עצם העובדה שהחברה מציעה משהו 'אקסטרה' כמו ימי הבראה נוספים, שי לחגים או סיוע בהחזר שכר לימוד עשוי לעורר עניין רב.

5. שיתוף הערכים והמחויבות החברתית  

ערכי החברה הם נדבך מרכזי במיתוג המעסיק, בייחוד עבור הדור הצעיר. ניתן לשתף זאת בדף הלינקדאין באמצעות הכרזות רשמיות על מחויבות לנושאים כמו מגוון, קיימות ומעורבות קהילתית. זו הזדמנות להציג את העשייה בפועל – דוחות, יוזמות מתנדבות, שותפויות ועוד.

6. פירוט מדויק של ההטבות והתמריצים 

בצד הערכים, חשוב גם לפרט בבהירות את מגוון ההטבות אותן מציעה החברה – בריאות, קרן השתלמות, רכב, מנוי לחדר כושר וכד'. עובדים רבים בוחרים מקום עבודה גם על פי 'חבילת התגמולים', לצד שיקולים כמו גמישות, אווירה והזדמנויות קידום. כדאי להדגיש במיוחד הטבות ייחודיות.

7. איסוף תוכן שיווקי מעובדים

אחת הדרכים היעילות לשווק את הארגון כמעסיק היא באמצעות תוכן אותנטי מעובדיו. לדוגמה, חברת Epic מנצלת זאת על ידי סיפורי שבתון שעובדים כותבים בבלוג הפנימי שלהם. מומלץ לעודד יוזמות דומות גם בתוך הארגון שלכם. עובדים שמרגישים חיבור עמוק למקום העבודה יסכימו בשמחה לכתוב על חוויותיהם, וזה ייצר תוכן שיווקי איכותי עבור מועמדים פוטנציאלים.

8. איסוף משוב שוטף ממועמדים 

אני ממליץ בחום לאסוף באופן שיטתי משוב ממועמדים על חווית הגיוס שעברו, ולשפר בהתאם.
והדגש הוא על פידבק הן ממעומדים שגוייסו והן ממועמדים שקיבלו תשובה שלילית.
פתרון אפשרי הוא סקר מקוון אוטומטי לאחר כל שלב בתהליך. המשוב יסייע לזהות ולתקן בעיות ולייצר חוויה חיובית יותר. מועמד שנשאר עם טעם רע עלול לפגוע במוניטין החברה ולהרתיע מועמדים פוטנציאלים אחרים.

9. הודעת תודה לכל מועמד 

נימוס בסיסי הוא להודות למועמדים על השקעת הזמן, גם אם הם לא התקבלו לתפקיד. גם אם אין לכם זמן לעשות זאת באופן אישי עקב כמות המועמדים והעומס, מערכת אוטומטית יכולה לשלוח הודעת תודה ידידותית ואישית לכל מועמד בתום התהליך. הודעה כזו משדרת כבוד למועמדים, ובה בעת משפרת את תדמית החברה. קל ופשוט ליישום אך תורמת רבות למיצוב המיתוג.

10. שיתוף קבוע של עדכונים ברשת 

רשתות חברתיות כמו לינקדאין הן כלי נהדר להפיץ במהירות עדכונים חיוביים על החברה אל קהל רחב של מועמדים פוטנציאלים.
כל פרסום על הישג חדש, שותפות אסטרטגית, זכייה בפרס או מחקר מצליח תורמים לחיזוק תדמיתה. מומלץ להקדיש זמן קבוע בשבוע לסיקור היבטים חיוביים שניתן לשתף.

 

לסיכום – מיתוג מעסיק אפקטיבי הוא כמו פזל שהולך ומתגבש בהדרגה מפרטים קטנים רבים. יישום עקבי של ההמלצות הללו ייצר לאורך זמן מיתוג חזק שיגרום למועמדים הטובים ביותר לבחור דווקא בארגון שלכם.

רוצה לתת עוד BOOST  ליכולות הסורסינג שלך? מפגש BOOST YOUR SOURCING שיתקיים ב10.3.24 יכלול סדנה ייעודית לניהול קמפיינים בפייסבוק וסדנה נפרדת לניהול קמפיינים בלינקדאין. ההרשמה מכאן>

לפוסט המקורי של לאורה הילגרס לחצו כאן

כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?

קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות

מכירים עוד חברים או קולגות שייהנו מהמאמר? שתפו אותם:

Facebook
LinkedIn
Email
WhatsApp

אם נהנת מהמאמר הזה, הנה עוד כמה טובים:

הצטרפת כבר לקהילת הפייסבוק המקצועית והסגורה שלנו הכוללת מעל ל 10,000 אנשי גיוס ו HR?

עוד דברים שיכולים לעניין אותך