10 טיפים להעלאת אחוזי החזרה לפניות בלינקדאין

מאת יעקב רוזן

אחת השאלות התדירות שאנחנו נשאלים בסדנאות הלינקדאין שלנו היא מהן הדרכים לשפר את אחוזי החזרה
ובפוסט הזה רציתי להביא כמה מהטיפים חשובים.

קצת על הניסיון שלי –  
סביב 2010 ניהלנו את החברה הראשונה בארץ שנתנה שירותי סורסינג As A Service לארגונים ובשנים הללו פנינו למעל ל 10,000 מועמדים פוטנציאליים בלינקדאין (ולא – אנחנו כבר לא נותנים שירותים כאלה היום 😊 )

כך שהטיפים שאני הולך לתת מבוססים הן על הניסיון שלי מהשטח והן על למידה מטובי המומחים בעולם הגיוס בכנסים בהם השתתפתי בחו"ל.

>>> להרשמה לסדנת הלינקדאין הקרובה (ניתן להזמין גם כפנים ארגוני) לחצו כאן
<<<
>>> 
לרכישת הקלטת סדנת הגיוס הטכנולוגי לחצו כאן <<<

הטיפים לשיפור המענה לפניות שלכם

  1. כותרת אטרקטיבית ויצירת סקרנות האדם הממוצע מופצץ בעשרות ומאות פנית ומיילים ביום. החל במייל העבודה, דרך המייל הפרטי ב- GMAIL, SMS בנייד, הודעות ב וואטס-אפ, מיילים בפייסבוק ופניות בלינקדאין וכמובן שעדיין לא דיברנו על שיחות טלפוניות. ובין כל ההפרעות הללו הוא גם צריך לעבוד, להשתתף בישיבות ולאזן הכל עם החיים הפרטיים.
    לכן – אם הפניה שלכם אינה בנויה נכון, לא מגרה את הדמיון ולא מוסיפה לו ערך – הוא פשוט יתעלם ממנה. השקיעו חשיבה בכתיבת כותרת המייל, בגוף ההודעה ובהנעה לפעולה.
     
  2. הזכירו את השם של המועמד בכותרת – המחקרים מראים שכותרות עם שם האדם אליו אתם פונים מקבלים אחוזי פתיחה גבוהים משמעותית.
    לכן למרות הצורך להתאים כל מייל – אל תחסכו בחלק הזה.
     
  3. התחילו בפרופיל שלכם – במידה ועברתם את המחסום הראשון של פתיחת המייל, הדבר הבא שהאדם שפניתם אליו יעשה הוא כניסה לפרופיל שלכם בכדי להחליט אם הוא רוצה להגיב על המייל, עד כמה הוא יכול לסמוך עליכם שהתהליך יהיה דיסקרטי (אל תשכחו לרגע – הוא לא מחפש עבודה).
    וודאו שהפרופיל שלכם מעביר מסר מקצועי, מייצר אמינות, מהימן ושמקדם אתכם ואת החברה. אחרת – לא תשמעו מהמועמד בחזרה.
     
  4. רתמו את המנהלים המגייסים – מבלי לפגוע באף אחד מהקהילה, פניה של מנהל או איש מקצוע מהתחום תוביל למענה הגבוה פי 2!
    לכן ההמלצה החמה שלי, במשרות המאתגרות וכאשר המנהלים רתומים, העזרו במנהלים וממש הפכו זאת לתחרות.
    ואם עדיין לא עשיתם מסיבת לינקדאין בשביל לעשות זאת – זה בדיוק הזמן להתחיל!
     
  5. השקיעו בפרסונליזציה – זאת אולי ההמלצה החשובה ביותר אבל גם פה אני אחריג.
    מיילים המותאמים לכל מועמד ומועמד שאני פונה אליו יקבלו כ-20% יותר מענה.

    לכן ההמלצה היא לעשות את התאמה עם המידע עליו, מידע שמצאתם ב Github או Stack Overflow או באיזכור דברים משותפים.
    יחד עם זאת במקרים מסויימים, בקצבי גיוס מהירים יותר או לתפקידים שקל למצוא להם מועמדים – אפשר לייצר פניות מעולות הנראות כאישיות למרות שהן ללא פרסונליזציה.
    כמובן שצריך לקחת בחשבון שאחוזי המענה יהיו נמוכים יותר.
     
  6. מיילים קצרים או ארוכים? – זאת אחת השאלות שאני נשאל בסדנאות באופן קבוע.
    אמנם אין תשובה אחת אבל אני אתן כלל אצבע מנסיוני.
    מיילים ארוכים יעבדו מעולה אם אתם יודעים לעשות סטורטלינג ואתם ממוקדים בצרכים של המועמדים – ולא בעצמכם.
    במידה ואתם כותבים מיילים גנרים – ההמלצה שלי היא לשמור אותם קצרים.
    מחקר של לינקדאין הראה שמיילים בין 200 ל 600 מילים מקבלים אחוזי מענה גבוהים יותר ממיילים ארוכים יותר.
     
  7. עברית או אנגלית? – כמו הקודמת גם זאת שאלה שפותחת דיון מרתק בכל סדנה 😊
    וגם פה אין נכון או לא נכון.
    אבל כן יכול לשתף מנסיוני וממחקרים שאנחנו ערכנו שמיילים בעברית לקהל ישראלי (כן, גם בהייטקס) יקבלו מענה גבוה יותר ממיילים באנגלית.
     
  8. דברו על האתגרים בתפקיד ועל הפיתוח שלהם – כן הכסף חשוב.
    אבל אנשים מחפשים גם אתגרים, הזדמנויות למידה ופיתוח ותרבות ארגונית שמאפשרת כל זאת.
    אל תשכחו לשאול את המנהלים המגייסים – למה מישהו שכבר עובד ירצה לעזוב את החברה שלו ולהצטרף דווקא לתפקיד הזה?
     
  9. עשו A/B Testing ותמדדו– גם אם חשבתם שבניתם את הפניה האולטימטיבית, תנסו לשפר כל הזמן. תבדקו מה עובד טוב יותר עבור הקהל שאיתו אתם עובדים. אני יכול לספר לכם שגם אחרי שנים של תהליכי סורסינג והד-הנטינג אני עדיין כל הזמן מנסה לשפר את הפניה.
    תמדדו – כמו כל דבר בחיים, אתם לא תדעו עד כמה אתם טובים, או האם שיפרתם משהו לאחר שינוי, אם לא תמדדו ותבינו איפה אתם נמצאים כיום. תמצאו את הדרך המתאימה לכם למעקב אחרי הנתונים הללו – מסמך אקסל, וורד, מערכת או על דף ליד המחשב. למי שכבר יש LinkedIn Recruiter – המידע הזה זמין בלחיצת כפתור.
     
  10. השקיעו במיתוג מעסיק וזה יעלה גם את אחוזי החזרה שלכם – בעידן של מיקוד בגיוס מועמדים פאסיביים, כאשר אנשים פחות ופחות משתמשים בדרכים המסורתיות למצוא עבודה, למיתוג המעסיק יש משקל עצום. יש כאלה שיגידו שזה הגורם המשמעותי ביותר. בררו מהו מיתוג המעסיק שלכם (פנימית וחיצונית), הגדירו את ה EVP (Employee Value Proposition) וודאו שהמועמדים מודעים אליו.

נקודה חשובה לסיום – בשליחת מיילים אין שחור לבן או נכון ולא נכון.
אין מיילים שיעבדו תמיד או מיילים שלא יעבדו לעולם.
לכן חשוב לבדוק מה עובד לכם ולקהל שלכם, להעז ולנסות דברים חדשים ולשפר את אלו שהצליחו.

בהצלחה!

>>> להרשמה לסדנת הלינקדאין הקרובה (ניתן להזמין גם כפנים ארגוני) לחצו כאן
<<<
>>> לרכישת הקלטת סדנת הגיוס הטכנולוגי לחצו כאן <<<

   

מכירים עוד חברים או קולגות שייהנו מהמאמר? שתפו אותם:

Facebook
LinkedIn
Email
WhatsApp

כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?

קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות

אם נהנת מהמאמר הזה, הנה עוד כמה טובים:

כבר הצטרפת לקהילת הפייסבוק הסגורה שלנו המונה מעל ל 10,000 מקצעוני גיוס, סורסינג ומשאבי אנוש?​

עוד דברים שיכולים לעניין אותך