המדד הסודי של לינקדאין ומדוע הוא חשוב לאנשי גיוס וסורסינג?

מאת יעקב רוזן

ללינקדאין יש מדד חשוב שלא הרבה אנשים מכירים אותו.

המדד נקרא Social Selling Index או בקיצור SSI והוא נועד במקור לבדוק את רמת המחוברות שיוצרים אנשי מכירות בלינקדאין מתוך הבנה שרמת מחוברות גבוהה יותר תביא גם ליצירת Pipeline טוב יותר שבסופו של דבר יבוא לידי ביטוי בכמות הסגירות.

הקדמה קצרה על מה זה בכלל Social Selling ולמה היא חשובה לא רק לאנשי מכירות?
Social Selling  הינה תפיסה מוכחת המאפשרת לנו למנף את הרשתות החברתיות, ובעיקר את לינקדאין, בכדי לאתר את הלקוחות הפוטנציאליים הנכונים, לבנות אמון ומערכת יחסים ובסופו של דבר להשיג בזכות זה את יעדי המכירות.

תפיסת עבודה זאת מאפשרת לאתר לידים בצורה טובה יותר, לייצר היכרות עוד לפני המכירה/סורסינג ולא פחות חשוב, להימנע משיחות קרו לאנשים/מועמדים שלא מכירים אותנו.

מניסיוני – המדד הזה אפקטיבי לא רק לאנשי מכירות אלא גם לאנשי גיוס וסורסינג שנבחנים על היכולת לייצר Engagement טוב יותר עם לידים (=מועמדים ומועמדים פוטנציאליים), בניית משפך גיוסי ובסופו של דבר משיכת וגיוס אותם "לידים".

מה זה Social Selling Index  של לינקדאין?

בכדי למדוד את רמת האפקטיביות של אנשי המכירות, לינקדאין פיתחה מדד הוליסטי שבוחן מספר אספקטים עיקריים שחשובים להצלחה כאנשי מכירות, ובעיני גם כאנשי גיוס.

על פי המחקרים שלהם ושל חברות נוספות – קיים קשר ישיר בין ציון המדד להצלחה בסגירות.

בכדי לקבל את ה SSI שלכם יש ללחוץ כאן

המדד שנע בין 1 ל 100 מתבסס על 4 האלמנטים העיקריים הבאים (כאשר לכל אחד משקל שווה וציון מקסימלי של 25 נקודות)

  1. בניית המיתוג האישי-מקצועי שלכם תוך כדי הסתכלות על קהל היעד הרלוונטי שלכם –
    • שימוש בבאנר בפרופיל הלינקדאין שלכם
    • העלאת תמונה מקצועית
    • עדכון ה Headline כך שלא יכלול רק את התפקיד הנוכחי שלכם
    • עדכון קטגוריית ה Featured והעלאת קטעי מדיה רלוונטיים
    • עדכון הניסיון התעסוקתי שלכם – לא רק ברמת ה טייטל

  2. איתור הלידים הנכונים –
    והכוונה היא לא רק שימוש בחיפוש רגיל אלא גם בחיפוש בוליאני ובחינת תוצאות החיפוש בדרגה הראשונה והשניה לפחות וחיפוש בכלים מתקדמים של לינקדאין.

  1. בניית החיבור לרשת הקשרים –
    לינקדאין בוחנת האם אתם:
    • מפרסמים תוכן ובאיזו תדירות
    • מה כמות הצפיות בתוכן שלכם
    • האם את אתם מפרסמים תוכן בקבוצות
    • ואישור חברים ברשת

  2. בניית מערכת יחסים בלינקדאין –
    חלק זה בא למדוד נתונים כגון:
    • שליחת בקשות חברות חדשות
    • שליחת מייל ברכה לחברים חדשים
    • גודל רשת הקשרים ואחוזי אישור החברויות שלכם
    • אחוזי מענה למיילים שאתם שולחים

כיצד נראה המדד?

מודה שבעבר, כאשר ניהלתי באופן פעיל מאות תהליכי סורסינג, המדד שלי עמד על מעל ל 85% אבל כיום אני פחות פונה לאנשים ובאופן טבעי הציונים שלי ירדו 😊

במדד ניתן לראות מה הציון שלכם בכללי ומה הציון בכל אחד מ 4 החלקים שמרכיבים את המדד, באיזה אחוזון אתם בתעשיה (אני באחוזון ה 8, מה שאומר שהציון שלי גבוה מכ 92% מהמשתמשים האחרים בתעשיה) ובאיזה אחוזון אתם בכללי.

כמו כן מופיע בתחתית המדד נתונים לגבי ממוצע ה SSI בתעשיה וממוצע ה SSI ברשת הקשרים שלי.

>>> למידע על סדנאות הלינקדאין הקרובות שלנו יש ללחוץ כאן <<<

לסיכום:
זה נכון שמדד ה SSI של לינקדאין אינו המדד היחיד עליו יש להסתכל ואנשי גיוס וסורסינג טובים (כמו גם אנשי מכירות טובים) נבחנים על פי גורמים נוספים אבל מצד שני אני מציע לכם להסתכל על המדד הזה כאינדיקטור חשוב שיהפוך אתכם ואת הצוותים שלכם למצליחים יותר.

>>> למידע על סדנאות הלינקדאין הקרובות שלנו יש ללחוץ כאן <<<

כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?

קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות

מכירים עוד חברים או קולגות שייהנו מהמאמר? שתפו אותם:

Facebook
LinkedIn
Email
WhatsApp

אם נהנת מהמאמר הזה, הנה עוד כמה טובים:

כבר הצטרפת לקהילת הפייסבוק שלנו הכוללת מעל ל 10,000 אנשי גיוס ו HR?

עוד דברים שיכולים לעניין אותך