כיצד המוסד מגייס אנשי סייבר וכיצד איקאה גייסה 280 עובדים חדשים ללא עלות פרסום?
אלברט איינשטיין אמר שאי שפיות זה לעשות אותו דבר פעם אחר פעם ולצפות לתוצאות שונות.
מכיוון שאני מאמין שאחת הדרכים היעילות ביותר לשיפור תהליכי הגיוס היא ללמוד מאחרים, בפוסט הבא אני מביא 2 Case Studies יצירתיים כיצד ניתן לשפר את ערוצי הגיוס לתפקידים מאתגרים על ידי חשיבה שונה מחוץ לקופסה.
2 סיפורי ההצלחה הם הכנה לקראת כנס הגיוס הגדול בישראל שיתקיים ב 31.5 הכולל מעל ל – 400 משתתפים מכ 250 חברות ובו יוצגו כ-20 סיפורי הצלחה ולמידה מהארגונים המובילים בארץ ובעולם.
למידע והרשמה לכנס הגיוס הבינלאומי של HRD יש ללחוץ כאן
1. כיצד המוסד מגייס אנשי סייבר בצורה יצירתית
אם חשבתם שלרוב הארגונים הרגילים קשה לגייס אנשי טכנולוגיה וסייבר, תחשבו על האתגרים העצומים העומדים בפני הגופים הביטחוניים בארץ.
כאשר אנו מייעצים לחברות בנושא שדרוג מקורות גיוס, הרבה פעמים ההמלצות שלנו כוללות פניות ישירות בלינקדאין או רשתות נוספות, קידום מיתוג המעסיק של החברה, הרצאות של מנהלים בכנסים מתאימים ואירוח מפגשים מקצועיים בסגנון Meet Up.
אבל בפני הארגונים הביטחוניים בארץ ישנן מגבלות הקשורות למעטה החשאיות הכבד שבהן הן פועלות.
המגייסים בארגון אינם יכולים להקים כרטיסים גלויים ולפנות בצורה ישירה למועמדים פוטנציאליים בלינקדאין, הם לא מופיעים ברשימת החברות שטוב לעבוד בהן, המנהלים בארגון לא יכולים להרצות בכנסים או לארח מפגשים ולרוב קיימת תפיסה של מועמדים שתהליכי הגיוס ארוכים והשכר לא תמיד גבוה.
האתגר במשיכת מועמדים מתאימים הינו עצום לכל תפקידי החברה והוא משמעותי אף יותר באותם תחומים בהם ישנה תחרות אגרסיבית על הכישרונות. בתחומים הטכנולוגיים הארגונים הממשלתיים מתמודדים ישירות עם חברות ההי-טק וסטארט-אפים "מגניבים" שמסוגלים להציע משכורות גבוהות, להציע אופציות ולגייס מועמדים בתהליכים מהירים.
המוסד למודיעין ותפקידים מיוחדים מצא דרך מקורית למשיכת מועמדים בצורה שונה שיצרה באזז אדיר – וזאת על ידי פרסום חידה בעיתונות היומית בערב יום העצמאות.
במבט ראשון נראה שהתמונה שפרסם הארגון הינה סטנדרטית אך במבט מעמיק יותר רואים שמופיע מצד ימין הביטוי "Are you ready for a challenge?"
לאחר פענוח הקוד שמופיע בתמונה, הפתרון מפנה לאתר ייחודי שבו מתחילים את מסע פתרון אתגר הראשון שבנוי כסיפור מתח שבהמשך מוביל לאתגרים קשים אף יותר.
שימוש בפתרון חידות למשיכת מועמדים אינו חדש בעולם ובעבר השתמשו בו חברות כגון גוגל ו GQHQ (יחידת המעקב והתקשורת של המודיעין הבריטי) אך מרתק בעיני היישום גם כאן בארץ ורמת ההשקעה בבננית האתר וסט החידות.
אי אפשר לדעת מה תוצאות הגיוסים עבור התהליך הזה (מה גם שזה עדיין מוקדם מידי) – אך אין ספק שהם השיגו את מטרתם כאשר הקמפיין זכה לתהודה אדירה והתייחסות בכל העיתונים בארץ ויצר שיחה מאד ערה בפורומים של אנשי התכנות שנהנים להתמודד עם אתגרים מחשבתיים כאלה.
2. כיצד איקאה גייסה 280 עובדים חדשים ללא כל עלות פרסום
איקאה פתחה מגה סניף חדש בסידני אוסטרליה והיתה צריכה לגייס מאות עובדים חדשים.
במקום להשקיע הון בפרסומים ומקורות גיוס סטנדרטיים הם החליטו לבחור בערוץ פרסום קיים וחינמי – הלקוחות שלהם, שכבר מכירים את המותג ומגיעים בכל מקרה לרכוש מוצרים.
הם הדפיסו עמוד פשוט של "הנחיות להרכבת העתיד שלך" שבו הם מציעים לקונים להצטרף לשורותיהם והכניסו את העמוד הזה למוצרים הדורשים הרכבה שהם מוכרים.
הקונים יכלו להעביר את העמוד הזה גם למכרים ובני משפחה שעשויים להיות מועמדים.
התוצאות היו מרשימות: 0 השקעה בפרסום במדיה, 4285 קורות חיים רלוונטיים ו280 גיוסים חדשים.
הערוץ הזה יכול להיות רלוונטי להרבה מאד חברות ישראליות – הן אם על ידי קידום בולט של המשרות באתר החברה (שאנשים נכנסים אליו מסיבות אחרות) או על ידי פרסום בולט בנקודות המפגש עם הלקוחות.
https://youtu.be/qwmXRAGDHeo
לסיכום: האתגר להגיע למועמדים חדשים הופך לקשה יותר ויותר. אחת הדרכים להתמודד עם הקושי היא לחשוב בצורה שונה כדי להגיע למועמדים שאחרים לא מגיעים אליהם.
להצטרפות ל-400 מקצועני גיוס שכבר נרשמו לכנס הגיוס ב 31.5 יש ללחוץ כאן
מכירים עוד חברים או קולגות שייהנו מהמאמר? שתפו אותם:
כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?
קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות