הטריק האחד העיקרי שישפר את החיפוש הבוליאני שלכם
לפי הסטטיסטיקה כ 90% מהמגייסים ברשת משתמשים בלינקדאין לגיוס עובדים.
אבל אם יש אלפי מגייסים בלינקדאין שמחפשים פרופילים דומיל לשלכם – האם זה לא אומר שכולם מגיעים לאותם אנשים?
אז התשובה היא לא.
רוב מוחלט של המגייסים מגיעים ל25% מהמועמדים שעולים בעמודים הראשונים (ואלה שמקבלים הכי הרבה פניות) ורק מעטים באמת מגיעים למועמדים שלא רוצים שתמצאו אותם.
בסדנת הלינקדאין וסורסינג למתקדמים אני מלמד כיצד עושים את זה תוך כדי בניית אסטרטגיית סורסינג אפקטיבית, על הדרכים להגיע למועמדים שאחרים לא מגיעים אליהם ועל הדרכים לשפר את דרכי הפניה וה Engagement, אבל הפעם אני רוצה לדבר בפוסט כאן על אלמנט אחד שהוא קריטי להצלחה.
והאלמנט הזה הינו השימוש בסוגריים בזמן החיפוש הבוליאני (ואם אתם עדיין לא שולטים בחיפוש בוליאני, זה הזמן להכיר אותו לעומק כי הוא הפך לשיטה האפקטיבית ביותר לשימוש בלינקדאין וחלק מבניית XRAY בגוגל).
הקדמה קצרה על חשיבות החיפוש הבוליאני:
בכנס הגיוס האחרון שלנו הציג ג'וני קמפבל, המנכ"ל המרתק והכריזמטי של חברת Social Talent, את המחקר המקיף שהם ניהלו בכדי לזהות את המאפיינים של איש סורסינג מוצלח בהשוואה לאיש סורסינג ממוצע.
אחת התוצאות שהתקבלו היתה שאנשי הסורסינג הטובים משתמשים פי 2 יותר בחיפוש בוליאני מאשר אנשי סורסינג ממוצעים.
הנתון הזה לא מפתיע את מי שעושה זה מפני שהמטרה של החיפוש הבוליאני, כאשר הוא נבנה נכון, היא להביא לנו את כל המועמדים הטובים ולנפות את התוצאות הלא רצויות.
ישנם מספר גורמים חשובים שעוזרים לנו להגיע לתוצאות הללו – החל מהבנה אמיתית של המשרה, דרך מיפוי כל מילות המפתח הרלוונטיות והרצה של מספר איטרציות של החיפוש ו Fine Tuning של החיפוש.
אבל אחד הדברים שגיליתי בשנה האחרונה הוא שמעט מאד! מגייסים משתמשים בסימני הסוגריים ( ) כחלק מתהליך החיפוש הבוליאני שלהם.
********** למידע והרשמה מוזלת לכנס קהילת הגיוס ב 22.2.17 **********
מטרת השימוש בסוגריים בחיפוש בוליאני היא לאפשר לנו לעשות חיפושים מתקדמים שעוזרים לנו להגיע לאנשים בצורה הרבה יותר מדוייקת – בשילוב אלמנטים כמו רמת ניהול, ידע מקצועי, השכלה, הסמכות ועוד.
לדוגמא, אם אנחנו מחפשים איש רכש, נוכל להשתמש בביטוי כזה:
procurement OR purchasing OR commodity OR sourcing
ובמידה ואנו מחפשים מנהל – נוכל להשתמש בחיפוש הבא: manager OR mng. OR leader OR lead OR director
אך האתגר שלנו הוא לחפש מנהל רכש – ואז המקום שבו אנו רוצים לשלב את 2 החיפושים ביחד בעזרת שימוש בסוגריים:
(procurement OR purchasing OR commodity OR sourcing) AND
(manager OR mng. OR leader OR lead OR director)
השימוש בסוגריים עוזר לנו למקד את החיפוש בכל המועמדים הפוטנציאליים אבל גם להשמיט את אלה הלא רצויים ובצורה כזאת להפוך את העבודה שלנו להרבה יותר יעילה ומפוקסת ומצד שני צריך להשים לב היטב לסינטקס של הביטוי.
אני יכול גם לקחת את החיפוש צעד אחד קדימה במידה ואני מחפש את אותם אנשים שלמדו באוניברסיטאות מסויימות – לדוגמא
(procurement OR purchasing OR commodity OR sourcing) AND
(manager OR mng. OR leader OR lead OR director) AND ("tel aviv university" OR technion OR "bar ilan university" OR "ben gurion university)
דוגמא לחיפוש שעשוי לתת לנו תוצאות שגויות
Front end" OR FE OR FED OR front-end NOT manager"
מכיוון שלינקדאין נותנת עדיפות ל NOT, בעצם נקבל תוצאות של אנשים שהם אנשי FE או אנשי FED או אנשי Front End וגם אנשי Front-end שהם לא מנהלים.
לכן במקרה שלנו החיפוש ההגיוני יותר יהיה יחד עם שימוש ב ( )
Front end" OR FE OR FED OR front-end) NOT manager")
טעות נפוצה נוספת שנתקלתי בה רבות היא חוסר השימוש ב " " כאשר אנו משתמשים בביטוי הכולל OR.
טעות זאת תהרוס את תוצאות החיפוש. לדוגמא:
(Front end OR FE OR FED OR front-end)
ואם אני רוצה לפתח עוד יותר ואני מחפש מפתחי Angular.js שאינם מנהלים, החיפוש יכול להיות משהו כזה:
(developer OR development OR programmer OR coder OR "software engineer") AND (angular.js OR javascript OR ember.js OR backbone.js OR node.js OR angular OR angularjs OR nodejs OR "angular js") -(manager OR "team leader" OR mng. OR lead OR director OR senior)
לסיכום
כמובן שהדוגמאות להלן ראשוניות ואפשר לקחת אותן למקונות נוספים וההמלצה החמה מאד שלי היא לללמוד ולתרגל את השימוש במספר סוגריים ובביטויים כגון NOT בכדי להפוך את התוצאות לטובות עוד יותר – ובעיקר לשים לב למיקום הסוגריים ולשימוש ב " ".
למידע על סדנת הסורסינג למתקדמים
למידע על סדנת הלינקדאין
בהצלחה!
********** למידע והרשמה מוזלת לכנס קהילת הגיוס ב 22.2.17 **********
מכירים עוד חברים או קולגות שייהנו מהמאמר? שתפו אותם:
כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?
קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות