לשלם או לא לשלם? איזה חשבון לינקדאין הכי מתאים לך?
בחודשיים האחרונים הדרכתי כ-300 אנשי גיוס ומנהלים על השימוש בלינקדאין בכ- 20 סדנאות לינקדאין שונות.
אחת השאלות שתמיד חזרה על עצמה – ולא משנה מי היה הקהל – היתה האם יש צורך לשדרג את חשבון הלינקדאין לחשבון פרמיום, ולאיזו רמה?
והתשובה שלי היא – זה תלוי.
מהניסיון שלי ניתן לעשות כמעט את הכל בחשבון הלינקדאין החינמי, ובהדרכות שלי אני מלמד ומדגים כיצד ניתן לעקוף באופן משמעותי את רוב המגבלות שלינקדאין מציבה על החשבון ללא עלות…אבל…
אם אתם משתמשים "כבדים" בלינקדאין -ובמידה ואתם מגייסים, אין לכם ברירה אלא להיות כאלה – ההמלצה שלי היא בהחלט לשקול את השימוש בחשבון הפרימיום.
במאמר הבא אני רוצה לסקור את סוגי החשבונות הקיימים בלינקדאין ולעזור לכם לקבל ההחלטה מודעת הנכונה עבורכם.
החשבון החינמי
בואו נבהיר מראש – רוב האנשים משתמשים בחשבון החינמי, והוא אכן מספיק לרוב הצרכים הרגילים של המשתמש הממוצע. החשבון החינמי מאפשר לנו:
- לבנות נוכחות מקצועית אטרקטיבית תוך כדי שימוש במילות מפתח לקידום הפרופיל שלנו
- להוסיף קישורים ומצגות בכדי למצב אותנו ואת הארגון שבו אנו עובדים
- לבנות רשת קשרים עניפה ורלוונטית
- לערוך חיפוש של אנשי קשר רלוונטיים
- להצטרף לקבוצות עניין ממוקדות ולקחת חלק בדיונים מקצועיים
מצד שני לחשבון זה יש גם מגבלות – לדוגמא:
- כמות חיפושים מוגבלת כל חודש – שזה חיסרון משמעותי למגייסים!
- מגבלות של משלוח מיילים לבעלי תפקידים שאינם ברשת הקשרים שלכם
- היכולת להסתכל רק על 100 התוצאות הראשונות בחיפוש
- המגבלה בשימוש במסננים המתקדמים בחיפוש בלינקדאין
- חסימת הפרופילים שנמצאים מחוץ לרשת שלכם
>>>>> למידע על סדנת הלינקדאין הקרובה יש ללחוץ כאן <<<<<
>>>>> למידע על סדנת סורסינג למתקדמים הקרובה יש ללחוץ כאן <<<<<
>>>>> למידע על סדנת גיוס נוספות יש ללחוץ כאן <<<<<
סוגי חשבונות הפרמיום
לינקדאין צמצמו מאד את כמות חשבונות הפרמיום (שבעבר עמדו על מעל ל-20 סוגים שונים) והם מיועדים ל 4 קהלים עיקריים:
- חשבונות פרמיום למגייסים
מעל למחצית מההכנסות של לינקדאין מגיעות מחשבונות הפרמיום למגייסים.
גם בישראל 97% מהמגייסים ברשת משתמשים בלינקדאין ואין ספק שהיא הפכה לאחד מהכלים המשמעותיים ביותר לגיוס עובדים, מיתוג מעסיק ומינופה לטובת תהליכי חבר מביא חבר.
עלות חשבון ה Recruiter Lite הינה 120 דולר לחודש בתוכנית חודשית ו 100$ לחודש בתוכנית שנתית.
החשבון נותן בעיקר יכולת לשלוח 30 InMails בחודש, אין מגבלה של כמות חיפושים, ומסנני חיפוש מתקדם נוספים שלא קיימים בחשבון החינמי.
בנוסף קיים חשבון ה Corporate Recruiter שהינו חשבון משודרג יותר ועלותו 750 דולר לחודש.
רק בשביל לסבר את האוזן – בישראל יש כיום עשרות חברות שמשתמשות בחשבון ה Corporate Recruiter (בעיקר חברות טכנולוגיה אך גם חברות IT ואאוטסורסינג וחברות שנחשבות מסורתיות יותר).
חשבון ה Corporate Recruiter מאפשר לשלוח 150 InMails לחודש ומאפשר אפשרויות חיפוש נוספות.
חשוב לציין שעם חשבונות Corporate Recruiter ניתן לרכוש גם מנוי לפרסום משרות מקודמות בתשלום, טאב של קריירה שמתווסף אל עמוד החברה ו/או קידום מיתוג החברה על ידי אפשרות ה Work With Us שמציעה לכל חבר המסתכל בכרטיס האישי גם להצטרף לחברה.
- חשבונות פרמיום כלליים
לינקדאין מציעה גם חשבונות פרמיום כלליים וזולים יותר והם יכולים להיות רלוונטיים למגייסים שנזקקים לפחות InMails ונושא השימוש במסננים המתקדמים אינו קריטי עבורם.
עלויות חשבונות אעלו נע בין 24 ל 75 דולר לחודש בתוכנית השנתית (ו- 30, 60 ו-100 לתוכנית שנתית בהתאמה)
- חשבונות פרמיום לאנשי מכירות
אחד התחומים המתפתחים ביותר בלינקדאין כיום הינו תחום המכירות ומינוף רשת הקשרים המקצועית בכדי להגיע ללקוחות פוטנציאליים. גם כאן מציעה לינקדאין 3 חבילות שונות כאשר הייחוד של החבילות הללו הוא ביכולת לנהל לידים של מכירות פוטנציאליות.
בחודש האחרון ערכתי מספר סדנאות למנהלי מכירות בארגוני B2B ואין לי ספק שבקרוב לינקדאין תהפוך לכלי משמעותי גם עבור אוכלוסיה זאת, כפי שראינו את זה קורה עבור אנשי הגיוס. - חשבונות פרמיום למחפשי עבודה
חשבונות הפרמיום למחפשי עבודה נעים בין 20 דולר לחודש, 30 דולר לחודש ו-60 דולר לחודש כאשר ההבדל העיקרי בניהם הוא בכמות ה InMails (אפס, שלוש ו-10 בהתאמה).
חשבון הפרמיום נותן למחפשי העבודה יכולות נוספות וגישה למידע כגון שכר (למרות שלהערכתי זה לא יהיה רלוונטי לישראל) וגישה להדרכות יעודיות .
לסיכום: אם בעבר הגישה שלי היתה שלמי שיודע להשתמש בלינקדאין אין צורך בחשבון פרמיום – אני מודה שבשנה האחרונה שיניתי את דעתי. גיליתי שחשבון הפרמיום יכול לחסוך לא מעט זמן ולתת גישה לאנשים נוספים מחוץ לרשת הקשרים שלנו (וזה נכון גם עבורי כשיש לי רשת של כמעט 15,000 חברים מדרגה ראשונה)
ההמלצה העיקרית שלי היא קודם כל להכיר וללמוד את לינקדאין – להבין את אופן ההתנהלות, להבין את הדרכים לעקוף את המגבלות ורק אז להחליט אם חשבון הפרמיום אכן כדאי ותומך במטרות העסקיות שלכם.
לינקדאין מאפשרת כיום התנסות חינם של 2-4 שבועות בחשבונות הפרמיום.
ההמלצה שלי היא לנצל את ההזדמנות הזאת ולבדוק אם חשבון הפרמיום אכן רלוונטי מבחינתכם ואז להחליט אם להמשיך או להפסיק את השימוש בו
באיזה חשבון לינקדאין אתם משתמשים?
האם אתם מרוצים ממנו?
>>>>> למידע על סדנת הלינקדאין הקרובה יש ללחוץ כאן <<<<<
>>>>> למידע על סדנת סורסינג למתקדמים הקרובה יש ללחוץ כאן <<<<<
>>>>> למידע על סדנת גיוס נוספות יש ללחוץ כאן <<<<<
מכירים עוד חברים או קולגות שייהנו מהמאמר? שתפו אותם:
כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?
קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות