עבודה+

הרשת החברתית של גוגל עלתה לאוויר וסחפה במהירות מיליוני חברים. מאז ההשקה מורגשת האטה קלה וגם הפרופילים העסקיים עדיין לא נראים באופק, אבל בעידן בו הפרופילים הפרטיים ועסקיים שלנו ברשתות חברתיות הולכים ומתמזגים בואו נראה כיצד כבר ניתן להיעזר בה למיתוג אישי בדרך לחיפוש עבודה

כבר למעלה מ- 20 מיליון איש הצטרפו תוך פחות מחודש ל- Google+. לאחר כמה ניסיונות כושלים, ביניהם Buzz ו- Wave, השיקה לאחרונה ענקית החיפוש את הרשת החברתית החדשה שלה ובינתיים, בהצלחה מרובה.

מעבר לעיצוב מזמין, חוויית משתמש כיפית, קישור מהיר לכל הפיצ'רים של Google (Gmail, Picasa, Youtube וכו'), או ממשק וידאו צ'ט נוח, Google+ מציעה את המעגלים (Circles), פתרון נוח, ברור וידידותי למשתמש בכל הקשור להפצת המסרים שלכם מבלי לעסוק יותר מדי בענייני פרטיות או לחשוש מאיזה תוכן / פוסט / תמונה חשוף למי מהחברים / עמיתים / מעסיקים שלכם.
פייסבוק, שעוקבת בדריכות אחר ההתפתחויות והתקדמות של Google+, ושספגה לא מעט ביקורת על הסרבול שבהגדרות הפרטיות שלה, מיהרה להתאים עצמה והציגה לאחרונה את השינויים שהיא הולכת לערוך בהגדרות הפרטיות שלה, בצעד שאמור להקל עלינו לשלוט בקלות בתכנים שאנו או חברים שלנו מעלים לפרופיל שלנו.

לענייננו. את החברים החדשים שלכם בגוגל+ תוכלו לשלב בתוך מעגלים שונים. תוכלו לבנות מעגל לחברים קרובים, מעגל אחר לעמיתים לעבודה, מעגל נוסף למשפחה וגם מעגל למעסיקים או הד-האנטרים, וכשאתם מעלים רשומה / פוסט תוכלו להחליט לאילו מעגלים שלכם הוא חשוף. הכל די בקלות ובמהירות.

בהרצאות שונות שאני מעביר בפני סטודנטים או מנהלי שיווק אני מדגיש את החשיבות שבמיתוג נכון של הפרופיל שלנו – הקפדה על התכנים שמופיעים בפרופילים שלנו ברשתות חברתיות, המסרים שאנו משדרים, קבוצות בהן אנו חברים, תמונת הפרופיל שלנו ועוד. בעידן בו למעלה מ- 79% מהמעסיקים מודים שהם עורכים חיפושים בגוגל אחרי עובדים קיימים או אחרי מועמדים על מנת ללמוד ולקבל עליהם יותר מידע לקראת ראיון העבודה, העניין הוא קריטי ו- 70% מהמעסיקים הודו שאף דחו מועמדים בעקבות המידע שאיתרו.
בשלב זה Google+ טרם השיקה את המענה שלה לעמודים העסקיים של Facebook, כך שעמודים רשמיים של חברות השמה ואתרי דרושים בשלב זה אין, אבל בדומה לרשתות החברתיות Facebook ו- LinkedIn, גם כאן, כבר עם הצטרפותכם לרשת יופיע קישור לפרופיל שלכם ב- Google+ בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש של Google, כך שלפני יציאה לדרך כדאי להכיר את האפשרויות העומדות בפניכם וכיצד תוכלו להיעזר ברשת בתהליך המיתוג האישי לקראת חיפוש העבודה.
תמונת פרופיל – ראשית, גם כאן, בדומה לתמונות שלכם ברשתות החברתיות הנוספות, בחרו תמונה הולמת, ייצוגית.

אודות / About – תחת לשונית זו המופיעה בפרופיל שלכם תוכלו להרחיב ולספר על עצמכם. תעלו תקציר של קורות החיים (בכתיבה אישית יותר). ספרו על עצמכם, במה אתם מתמחים, במה עסקתם בעבר, מה החוזקות שלכם, תכונות אישיות בולטות וגם – ציינו כבר שם שאתם פנויים לעבודה.

מעגלים / Circles – בנו מעגלים אופציונאליים אליהם תשייכו בהמשך אנשי קשר. בנו מעגל לחברים, מעגל למשפחה, אחד לעמיתים וגם מעגל ספציפי למגייסים. כך כאמור, תוכלו לשלוט על הפצת התכנים שלכם – חזרתם ממסיבת רווקים ואתם רוצים לשתף את החברים? שקלו לשלוח את המסר רק למעגל החברים הקרובים. מעוניינים לשתף בתוכן מקצועי שאיתרתם? תעלו את המסר למעגל של עמיתים ומקבילים לכם בארגונים שונים, אותם סביר שהמידע יעניין יותר. תוכלו תמיד לערוך שינויים בשלב מאוחר יותר – ניתן להעביר חברים בין מעגל למעגל, למקם חבר בכמה מעגלים או למחוק מעגלים.

זרם / Stream – שתפו את החברים שלכם בכך שאתם מחפשים עבודה. נסחו הודעה קצרה המספרת מעט על עצמכם, על תחום ההתמחות שלכם ועל כך שאתם מחפשים עבודה והיו בטוחים בעצמכם.

קישורים / Links – תוכלו לחשוף בפרופיל שלכם קישורים לפרופילים נוספים שלכם ברשת. קדמו קישורים רלוונטיים (אתר אינטרנט מקצועי, בלוג אישי, תיק עבודות) על מנת שיכירו אתכם טוב יותר. תוכלו להגדיר למי מהמעגלים שלכם האיזור הזה חשוף.

ניצוצות / Sparks – הישארו מעודכנים עם "ניצוצות" (Sparks) של Google+. תוכלו לקבל עדכוני חדשות בנושאים שונים או מאתרי אינטרנט שמעניינים אתכם ותוכלו גם לשתף את החברים בתוכן מעניין ולמתג עצמכם כמומחים בתחומכם.

צ'ט / HangOuts – באמצעות ממשק הוידאו צ'ט תוכלו ליצור וידאו בלוג ולהזמין עמיתים להצטרף לדיונים מקצועיים שאתם מנהלים ולהדרכות מצולמות.

סרטונים / Videos – יש לכם סרטוני הדרכה ישנים יותר בהם אתם מספרים על מוצר חדש, מרחיבים על רעיון שלכם או אפילו מרצים בפני קהל? תוכלו להציג גם אותם למבקרים בפרופיל שלכם תחת Videos.

תמונות / Pictures – תוכלו להעלות תמונות מתיק העבודות שלכם ולהציג את האלבום לצפייה בפרופיל שלכם. ניתן להגדיר אילו אלבומים חשופים ואילו לא.

איתור חברים / מעסיקים – מעבר לחיפוש שמי של חברים / עמיתים / מעסיקים בפרופיל שלכם, ניתן לבקר בקישור – http://findpeopleonplus.com/ בטור השמאלי תוכלו למצוא עובדים בחברות שונות, בהתאם למה שהם מילאו בפרופיל שלהם. לדוגמא –  עובדים בחברת Apple. תוכלו לחבור לאנשי קשר בחברות הללו ולברר דרכם על משרות פנויות בחברה / ארגון בו הם מועסקים או להגיע דרכם לאנשי קשר רלוונטיים יותר.

זרם / Stream – באמצעות התוסף Favorite G+ Stream תוכלו להגדיר ולשנות את עדכוני זרם החדשות שלכם מברירת המחדל, שמציגה את עדכוני כל המעגלים, לעדכונים של מעגל מועדף. בהנחה ואתם בשלבי חיפוש עבודה תוכלו לקבוע שכל פעם שאתם נכנסים ל- Google+ זרם ההודעות יהיה תמיד זה של מעגל המעסיקים (ו/או בהמשך גם של עמודי לוחות דרושים וחברות השמה). כך תישארו "בעניינים" ותקבלו רצף של משרות עדכניות.

כאמור, לאחר השקה סוערת שסחפה למעלה מ- 20 מיליון מתחברים בשלושה שבועות, מורגשת התמתנות מסוימת ברשת החברתית החדשה של גוגל. לעמודי העסק המדוברים טרם נקבע תאריך עליה לאוויר ומורגש מחסור ביישומים נוספים שבין השאר אמורים להשאיר את Google+ בכותרות. יחד עם זאת, נראה ש- Google הפעם לא תקפא על השמרים ותציג אפשרויות נוספות בהקדם.

הכותב הוא יועץ לשיווק ברשתות חברתיות ומנהל מדיה חברתית במנפאואר

לשאלות כתבו ל- Ariel.ashkenazi@manpower.co.il

מבוסס על הפוסט של אריקה סוואלואו בבלוג Mashable מ- http://mashable.com/2011/07/24/google-plus-jobs/

מכירים עוד חברים או קולגות שייהנו מהמאמר? שתפו אותם:

Facebook
LinkedIn
Email
WhatsApp

כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?

קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות

אם נהנת מהמאמר הזה, הנה עוד כמה טובים:

עוד דברים שיכולים לעניין אותך

כבר הצטרפת לקהילת הפייסבוק שלנו?

סגירת תפריט