7 תובנות על מה מחפשים המועמדים בתהליך הגיוס

לינקדאין ערכו סקר מקיף בין 14,000 איש מכ-30 מדינות בכדי לתת לנו, המגייסים, תמונת טובה יותר לגבי מה מועמדים מחפשים בתפקיד הבא שלהם ומה חשוב להם לאורך תהליך הגיוס.

בפוסט הזה ריכזתי את 7 הנתונים העיקריים שיכולים לעזר לנו לשפר את תהליך הגיוס שלנו.

  1. מועמדים רוצים לשמוע ממך

תחושת ה (FOMO (Fear Of Missing Out בתחום הקריירה מהווה חשש אמיתי אצל המועמדים.

הם רוצים להימנע מהתחושה הרעה הנובעת מהחמצת הזדמנות הקריירה החלומית שלהם ו 90% מעונים לסקר ציינו שהם פתוחים לשמוע על הזדמנויות חדשות.

לפני תוצאות הסקר המועמדים אף נוטים להיות מוחמאים מפניה של מגייסים שמציעים להם משרות.
ומצד שני מניסיון ישנם מועמדים שמרגישים שפניות המגייסים מציקות – וזאת בעיקר בגלל כמות הפניות שהם מקבלים, התחושה שהפניה הינה גנרית ולא אישית ושהמגייסים לא תמיד מציעים להם הזדמנות שמתאימה לניסיון ולתפקיד הנוכחי שלהם.

מאמר 1

  1. מועמדים רוצים הרבה מידע בתוך ההודעה הראשונה שלך

תמיד קיים קונפליקט מה לכתוב במפניה הראשונה למועמדים.
האם להרחיב או לצמצם וכמה לחשוף ועדיין להשאיר מקום לסקרנות.
לפי תוצאות המחקר, פרטי המשרה ותנאי השכר הם בראש הרשימה של המידע שהמועמדים רוצים לקבל, והרבה היומרוצים גם לקבל מידע על החברה.

מומלץ להשתמש בדירוג המצורף כדי לתעדף את תוכן הפניות שלכם למועמדים.

מאמר 2

 >>>>> למידע על סדנת הלינקדאין הקרובה יש ללחוץ כאן  <<<<<
>>>>> למידע על סדנת הסורסינג ולינקדאין למתקדמים הקרובה יש ללחוץ כאן  <<<<<
>>>> למידע על סדנת גיוס טכנולוגי הקרובה יש ללחוץ כאן  <<<<<

3. לרשתות החברתיות תפקיד מכריע בתהליך הגשת המועמדות

הרשתות החברתיות הפכו למקור המידע העיקרי עבור המועמדים המחפשים מידע על החברה.

הם משתשמים במספר מקורות כגון אתר החברה, לינקדאין, פייסבוק, גלאסדור וגוגל בכדי ללמוד על החברה ולעקוב אחרי החברה ברשת.

והשאלה עבורכם – מה המידע שהמועמדים מוצאים שם? האם בדקתם פעם?
האם אתם מקדמים תכנים רלוונטיים שיכולים לעזור ולמתג אתכם גמקום שטוב לעבוד בו?

מאמר 8

4. מועמדים רוצים שתהליך הראיון יהיה קצר וענייני

העונים לסקר ציינו שתהליך הגיוס הממוצע שלהם לקח בין חודשיים לשלושה חודשים משלב הגשת המועמדות עד לשלב בגיוס.

במהלך התקופה הזאת הם עברו בממוצע שלושה ראיונות, והרוב היו מרוצים מהתהליך הזה.

מאמר 4

5. מועמדים רוצים לראות את התרבות הארגונים בפועל

סביבת העבודה ותרבות הארגון הם 2 פרמטרים קריטיים בתהליך ההחלטה של המועמדים. ואנחנו יכולים לעזור גם כאן.
רוב המועמדים היו רוצים לעשות סיור במשרדי החברה ובצורה כזאת להיחשף במעט לתרבות הארגונים ולחברי הצוות האחרים ולהכיר את המנהל המגייס.

ההמלצה שלי כאן היא להכניס זאת כחלק מתהליך הגיוס הרגיל ויצירת חוויית מועדמ יחודית.

מאמר 5

6. תגמול כספי הוא הסיבה העיקרית שאנשים מחליפים עבודות

אין ספק שכסף הינו גורם חשוב ואני מניח שהנתון הזה לא מפתיע. בעיקר בשוק הנוכחי שהוא שוק של מועמדים.
שכר לעתים קרובות מהווה מניע מרכזי בהחלטה לשינוי מקום העבודה אך עם זאת, מניעים פנימיים כמו התאמה טובה והזדמנויות צמיחה חשובים גם הם.מאמר 6

7. עובדים נשארים בחברות שלהם בגלל הזדמנויות לצמיחה

ברגע שהצלחנו לגייס את המועמדים האתגר עובר לשימור שלהם בחברה ללאורך זמן.
כאשר העובדים שלכם מרגישים שהם לומדים וגדלים ועושים משהו בעל משמעות – הם פחות יטו לעזוב.

מאמר 7

לסיכום:
ההבנה של המועמדים ומה מניע אותם הם גורמים חשובים בהצלחה שלנו כמגייסים.

כדי לראות את תוצאות הסקר המלא של לינקדאין ניתן לבקר כאן

 >>>>> למידע על סדנת הלינקדאין הקרובה יש ללחוץ כאן  <<<<<
>>>>> למידע על סדנת הסורסינג ולינקדאין למתקדמים הקרובה יש ללחוץ כאן  <<<<<
>>>> למידע על סדנת גיוס טכנולוגי הקרובה יש ללחוץ כאן  <<<<<

מכירים עוד חברים או קולגות שייהנו מהמאמר? שתפו אותם:

Facebook
LinkedIn
Email
WhatsApp

כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?

קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות

אם נהנת מהמאמר הזה, הנה עוד כמה טובים:

עוד דברים שיכולים לעניין אותך

כבר הצטרפת לקהילת הפייסבוק שלנו?

סגירת תפריט