14 טיפים לשדרוג הגיוס שלכם ב 2018

חברת LEVER, המשווקת מערכת לניהול הגיוס, הכינה ספרון מיוחד הכולל 103 טיפים מקצועיים מהשטח לשדרוג הגיוס בארגון בחלוקה לשלבי התהליך.

רציתי להביא כמה מההמלצות שאהבתי במיוחד ובתחתית הפוסט אני מקשר לעמוד להורדת הספרון מהאתר של LEVER

מיתוג מעסיק

  1. הוסיפו את סיפורי העובדים שלכם לעמוד הקריירה באתר הבית – מועמדים אוהבים לראות ולשמוע ממי שעובד בחברה. מה מסלול הקריירה שלהם? מדוע הם הצטרפו? מה תחום האחריות שלהם? מה הם אוהבים בתפקיד הנוכחי?
  2. השקיעו 30 דקות בשבוע לבדוק ולענות למה שכתבו עליכם באתרים כמו Glassdoor או The Worker הישראלי – 2 האתרים הללו הם אתרים בהם עובדים, מועמדים ועובדים לשעבר כותבים מה הם חושבים על החברה שלכם ועל תהליך הראיונות שעברו.
    בדקו אם כתבו עליכם והגיבו הן לפידבקים החיוביים והן לשליליים. זאת גם דרך מצויינת ללמוד ולשפר את תהליך הגיוס.
  3. קיימו "מסיבת שדרוג פרופיל לינקדאין" לעובדים ולמנהלים – כדי לייצר נראות ומיתוג טובים יותר לחברה אספו את המנהלים והעובדים שלכם ולמדו אותם כיצד לשפר את הפרופיל שלהם, להוסיף מידע על החברה ולכתוב כמה שורות למה הם אוהבים לעבוד בחברה ועם הצוות שלהם ומה תחומי האחריות שלהם.
  4. שאלו מועמדים "כיצד שמעתם עלינו?" – המידע הזה יעזור לכם להבין מהם המקורות המשמעותיים יותר מבחינת בניית המודעות והמיתוג של החברה.
  5. התייחסו למותג שלכם כמו לבעל החיים האהוב שלכם – הוציאו את המותג שלכם לטיול – קחו אותו לאירועים, למיטאפים רלוונטיים, לכנסים מקצועיים. אבל אפילו יותר טוב – שכנעו את העובדים שלכם לדבר באירועים הללו או ארחו אותם אצלכם.

********** למידע והרשמה מוזלת לכנס מקורות הגיוס  ב 7.6.18  ********** 

סורסינג וחבר מביא חבר

  1. קיימו מסיבות לינקדאין – הזמינו את העובדים ומנהלים שלכם, הוסיפו פיצה ואפילו בירה וקיימו מסיבת לינקדאין שבה שמים דגש על 2-4 משרות קשות לגיוס. מנפו את רשת הקשרים של העובדים ואת ההיכרויות האישיות שלהם בכדי למשוך עוד מועמדים מצויינים לחברה.
  2. בדקו את החלק של ""People Also Viewed" בלינקדאין – ומצאו אנשים שלא חשבתם עליהם או שלא עלו בחיפושים שלכם. הסתכלו בלינקדאין על העובדים הכי טובים שלכם או על מועמדים מצויינים ובדקו את החלק הזה אצלם
  3. תגמלו עובדים על הפניית מועמדים טובים – יש לנו נטיה לתגמל עובדים על הפניית חברים רק אם הם גוייסו בסוף התהליך וגם זה רק בתום 3 חודשים. ההמלצה היא לתת תגמול קטן (שובר לקפה/לספר/לארוחת בוקר…) גם כאלה שהביאו מועמדים שעברו סינון ראשוני והוזמנו לראיון. בצורה כזאת אנחנו מראים את ההערכה שלנו גם על המאמץ ומעודדים את העובדים להיות מעורבים יותר.
  4. שתפו את "טיפ הסורסינג של השבוע" בישיבות הקבוצה – הדרך הטובה ביותר ללמוד היא על ידי שיתוף ולמידה מאחרים. אמצו הרגל שבו כל אחד מחברי הצוות משתף את הטיפ אן סיפור ההצלחה השבועי שלו עם האחרים.

חוויית מועמד וראיונות

  1. עשו עם המועמד סיבוב של 10 דקות בסביבת העבודה – בעת הזימון לראיון שריינו 10 דקות כדי להראות למועמד את סביבת העבודה, להכיר לו את העובדים במחלקה ולתאר לו כיצד נראה יום עבודה טיפוסי.
  2. שלחו לכל מועמד Cheat Sheetתהליך הראיונות שלכם לא צריך להיות סודי. שלחו למועמד דף עם מידע על תהליך הגיוס, על השאלות שישאל, מה הציפיות ממנו ואת מי הוא הולך לפגוש
  3. הביאו את מנהל המכירות כדי ללמד את המגייסים כיצד למכור – למכירות וגיוס יש הרבה מהמשותף. הביאו את מנהל המכירות כדי שילמד כיצד למכור טוב יותר, ולשכנע את המועמדים להצטרף לחברה.
  4. שלחו לכל המועדים משוב על תהליך הגיוס – כי זאת הדרך הטובה ביותר ללמוד ולהשתפר.
  5. שלחו מתנה למועמד שאתם מעוניינים בו – זה יכול להיות בגד ממותג, ספל קפה עם הלוגו של החברה או תמונה או GIF של העובדים עם שלט "אנחנו רוצים אותך איתנו"

לסיכום אני ממליץ בחום לקרוא את כל ההמלצות של חברת LEVER  ולבחור 1-3 כאלה שאתם רוצים ליישם כבר היום.

לקריאת ההמלצות יש ללחוץ כאן

********** למידע והרשמה מוזלת לכנס מקורות הגיוס  ב 7.6.18  ********** 

 

 

 

מכירים עוד חברים או קולגות שייהנו מהמאמר? שתפו אותם:

Facebook
LinkedIn
Email
WhatsApp

כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?

קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות

אם נהנת מהמאמר הזה, הנה עוד כמה טובים:

כבר הצטרפת לקהילת הפייסבוק שלנו?

עוד דברים שיכולים לעניין אותך

סגירת תפריט