לינקדאין, פייסבוק או טוויטר – מי אפקטיבי יותר לגיוס עובדים?

גיוס רשתי סדנת לינקדאיןהמדיה החברתית שינתה וממשיכה לשנות את תמהיל מקורות הגיוס ואת הדרכים שבה מועמדים מחפשים עבודה – על זה אין ויכוח.
אך השינוי הזה מציב אתגרים חדשים עבור אנשי הגיוס שצריכים ללמוד ולהכיר את הכלים הללו, להשקיע זמן ולבנות נוכחות אפקטיבית, לקדם את מיתוג הארגון ולאתר מועמדים רלוונטיים. וכל זאת בנוסף לתחומי האחריות הנוספים שלהם בתחום הגיוס.

בשבועות האחרונים עשיתי מרתון מטורף ומרתק של סדנאות לינקדאין (פנים ארגוניות ו 1X1) ואחת השאלות שחזרו על עצמן היתה האם נכון להיות גם ברשתות כגון פייסבוק או טוויטר.


התשובה לשאלה הזאת תלויה בהרבה מאד גורמים כגון היכן נמצאים המועמדים שלכם, מה מטרות הנוכחות ברשת ומה המשאבים שעומדים לרשותכם.

לפני כשבוע התפרסם סקר מאד מעניין שבחן את אפקטיביות הרשתות השונות לגיוס עובדים.
הסקר שנערך על ידי חברת Bullhorn מבוסס על פעילות ותוצאות של 160,000 מגייסים שמשתמשים במערכת שלהם.

רציתי להביא לכם כמה מהנתונים המעניינים שעלו:

  • מבין כלל המגייסים ברשת – 97% נעזרים בלינקדאין לגיוס עובדים, נתון הדומה לאחוז המשתמשים בלינקדאין בישראל לפי סקר מקורות הגיוס שערכנו לפני כשנה. 27% מהם נעזרים בטוויטר ו- 22% בפייסבוק.
  • לאנשי גיוס יש בממוצע 732 חברים בלינקדאין. בכל אחת מההרצאות שלי אני מדגיש את הערך העצום בבניית רשת קשרים גדולה ורלוונטית ככל האפשר שתאפשר להגיע לרוב המועמדים המתאימים לארגון.
  • פי 17 יותר מועמדים צופים במשרה בלינקדאין מאשר משרה בפייסבוק!
    מה שמעניין כאן הוא גם הזינוק המרשים בחשיפה בהשוואה לשנה שעברה אז עמד היחס "רק" על פי 5.7 מועמדים שצופים במשרה בלינקדאין בהשוואה לפייסבוק.

    לינקדאין צפיית מועמדים במשרותע
  • פי 5.5 יותר מועמדים שולחים קורות חיים דרך לינקדאין מאשר בפייסבוק. ז"א שלא רק שישנם יותר צפיות – גם אפקטיביות הפרסום גבוהה הרבה יותר וגם היכולת שלנו לגייס עובדים
    לינקדאין - מועמדים ששולחים קורות חיים
    ע
  • ככל שרשת הקשרים שלכם גדולה יותר – תקבלו הרבה יותר קורות חיים. זה אמנם נתון שאינו מפתיע ברמה האינטואיטיבית אך בהחלט מעניין לראות את הנתונים שמחזקים זאת בפועל. לדוגמא – אם יש לכם בין 1000 ל 5000 חברים תקבלו בממוצע כ-13 קורות חיים לעומת 9 בלבד אם יש לכם עד 500 קשרים. 
    לינקדאין חשיבות גודל הרשת

ע

לסיכום – ההצלחה בגיוס אפקטיבי ברשת לינקדאין תלויה במספר שלבים קריטיים שכל אחד מהם תומך באחרים (ולא ניתן לדלג על אף אחד מהם):

  1. בניית פרופיל מלא ואטרקטיבי שמעביר בצורה ברורה את הערך שאתם יכולים להביא למועמדים הפוטנציאליים
  2. הרחבה מתמדת של רשת הקשרים שלכם והגעה למעל ל -1000 חברים בישראל עם מיקוד על הפרופילים שאתם מגייסים
  3. שליטה מלאה במנגנון החיפוש של לינקדאין והכרות עם הדרכים כיצד לעקוף את המגבלות שלינקדאין מציבה בנוגע לגילוי הפרטים של אנשים בדרגה שלישית וכאלה שמחוץ לרשת הקשרים שלנו
  4. פעילות נכונה וחכמה וחיבור המנהלים לקידום מיתוג הארגון והמשרות בכל הערוצים שלינקדאין מציעה
  5. פניה אקטיבית ואפקטיבית למועמדים שלא מחפשים עבודה – וכאן ללא ספק טמון הערך הגדול ביותר של הרשת!

ואם אתם עדיין לא יודעים איך או עדיין לא מרגישים בטוח – מוזמנים להירשם לסדנת לינקדאין הפרקטית שלנו שתיתן את כל הידע, הכלים והסודות לשימוש אפקטיבי ברשת העסקית הגדולה בעולםhttp://www.hrd.co.il/linkedinworkshop/
או שתזמינו אותנו להדרכה פנים ארגונית או להדרכה 1X1 אצלכם Yakov@hrd.co.il
לצפיה בתוצאות הסקר המלא של חברת בולהורן יש ללחוץ כאן

להצטרפות לקהילת הגיוס של פורטל דרושים בלינקדאין כאן
להצטרפות לדיוור המקצועי של HRD בנושאי גיוס עובדים כאן

מכירים עוד חברים או קולגות שייהנו מהמאמר? שתפו אותם:

Facebook
LinkedIn
Email
WhatsApp

כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?

קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות

אם נהנת מהמאמר הזה, הנה עוד כמה טובים:

עוד דברים שיכולים לעניין אותך

כבר הצטרפת לקהילת הפייסבוק שלנו?

סגירת תפריט