6 תובנות חשובות לניהול ושימור בני דור ה Y

6 תובנות חשובות לניהול ושימור בני דור ה Y

ברות לעיתים מתלוננות על הציפיות הלא מציאותיות של עובדי דור ה-Y, אבל חיבור שלהם למטרות הארגון יכולה לשפר את סביבת העבודה עבור כולם.

חברת היעוץ המובילה מקינזי ערכה מחקר מרתק בנושא ניהול בני דור ה Y וסיכמה בצורה מפורטת את 6 ההמלצות שלהם ליצירת Engagement עם הדור הצעיר.
תירגמתי את עיקרי ההמלצות כי לדעתי הן קריטיות ביצירת המחוברות ובעבודה נכונה עם כלל העובדים (ולאו דווקא רק בני דור ה Y)

כותבי המאמר סיפרו שהם כתבו שנתקלו בציטוט הבא:
"כל בני האדם בעולם הם חלק מבסיס אחד של רשת תקשורת אלקטרונית, אנשים צעירים בכל מקום שותפים לסוג של חוויה שאף אחד מהמבוגרים מעולם לא חווה… השבר הזה בין הדורות הוא חדש לחלוטין: הוא נכון לכולם ואוניברסלי."

הציטוט הזה נכתב ב 1970 על ידי האנתרופולוגית החברתית מרגרט מיד הן תזכורת חשובה לכך שלעיתים קרובות הדורות המבוגרים רואים הבדלים ברורים בינם ובין הדורות הצעירים יותר.

אנחנו רואים את אותו הדפוס מתרחש כיום: הרבה מאמרים ופרשנים תייגו את בני דור ה-Y תחת קטגוריות של עובדים שקשה לנהל אותם, שסביר להניח שיתפטרו בהתראה של רגע ושעושים שגיאות מיותרות בעודם שועטים קדימה בצורה עיוורת וללא אישור מהממונים.

המחקר שביצעו בחברת מקינזי מציע מציאות יותר מורכבת.
מהמחקר עלה שהעובדים הצעירים לא רוצים להיות מסומנים כמתנשאים, הם פשוט רוצים לייצר סוג של סביבה שהרבה עובדים מבוגרים יותר כמהים לה אבל מעולם לא מצאו אותה.

  >>>>> למידע על סדנת הלינקדאין הקרובה יש ללחוץ כאן  <<<<<
>>>>> למידע על סדנת הסורסינג ולינקדאין למתקדמים הקרובה יש ללחוץ כאן  <<<<<
>>>> למידע על סדנת גיוס טכנולוגי הקרובה יש ללחוץ כאן  <<<<<

כל אחת מההמלצות של המחקר יכולה להוות שינוי משמעותי מהמצב הרגיל והם מייצגים דינמיקה חדשה של מקום העבודה המתיישרת על פי הציפיות הגבוהות של עובדים צעירים אבל עונה על צורך גדול יותר של התחשבות ביחסים שבין כל העובדים והמעסיקים.

  • בניית גשרים באמצעות נתונים– People Analytics צובר תאוצה במגוון רחב של ארגונים, אבל מעטים מהם השתמשו בצורה מחושבת במחקר כדי להבין את העובדים הצעירים שלהם טוב יותר.
    P&G פרסה את מומחיותה בשיווק הצרכני כדי ללמוד יותר עליהם וכדי ליצור רעיונות שיעזרו למנהלים לשנות את התודעה האישית שלהם ולהתאים את הגישה הניהולית שלהם. הם רחוקים מלהיות לבד, חברות מסוימות אוספות נתונים כדי להבין לא רק את העובדים הצעירים שלהן, אלא גם את כלל כוח העבודה – מעקב אחר קביעות, תנועה, הערכת ביצועים ושחיקה וכמו כן נתונים איכותיים כדי למדוד את המעורבות ולמצוא דרכים להגדיל אותה.
  • תקשורת על סטרואידים – חברות רבות למדו כי העובדים להוטים לשמוע מההנהלה הבכירה. אבל הצעירים במחקר מצפים שזה יתרחש במהירות: בזמן אמת, תקשורת דו-כיוונית שמקבלת תגובות מכולם ובעקבות זה פעולה מידית.
    כאן חברות היי טק מובילות את הדרך. HubSpot, חברת שיווק תוכנה עורכת סקרים של בין העובדים שלה בכל 90 ימים!
    בנוסף, הם משתמשים בפלטפורמות של מיקרו-משוב (microfeedback ) כדי לשאול שאלות על נושאים מסוימים ולעודד משוב מתמשך. גישה זו מספקת נראות חסרת תקדים לתוך נושאים ופתרונות ומשנה את הקצב של השיפור המתמיד בחברה.
  • פיתוח תרבות של חונכות – הרבה אנשים צעירים משגשגים בעבודה משותפת ובעזרת תמיכה מעמיתיהם, אבל מספר חברות הבינו כיצד לבנות תרבות שמסייעת לעובדים הוותיקים לחנוך את החדשים.
    קשרים אישיים הם חיוניים עבור חברות הלהוטות לעצור את השחיקה או האחיזה בעובדים הצעירים שלהן. השימוש של חברת L. Gore בגישה זו הוא דוגמא קלאסית: לכל עובד חדש מוקצה חונך המסייע להם לנווט בתרבות, להגיע וליצור יחסי חונכות אחרים המבוססים על תחומי העבודה והכימיה וכדי להיות מצליחים.
    לאחרונה, Sodexo החלה לבחון מעגלי חונכות של ארבעה אנשים כדי לסייע לעובדים החדשים: שלושה עובדים מנוסים שכל אחד מהם יוצר חיבור משלו עם העובד החדש.
  • תהיו יצירתיים בנוגע לצמיחה המקצועית – הדור הצעיר גדל על ברכי הסיפורים על יזמים המגיעים להצלחה לפני גיל 30 ונוטלים אחריות שבדרך כלל שמורה למנהלים המבוגרים יותר ומשיגים הון חסר תקדים.
    הרבה אנשי מקצוע צעירים רוצים את ההזדמנות להגמיש את השרירים היזמיים שלהם, הם מתרגזים על החוסר בהזדמנויות הקידום במבנים השטוחים של ימינו. כל סוג של מעבר המקדם פיתוח מקצועי הוא בונוס. לדוגמא, בשנה שעברה Barclays הקימו קבוצה של מנהיגים צעירים הנקראת ""Emerge. מטרתה העיקרית היא לעזור לעובדים החדשים שהצטרפו להאיץ את הקריירות שלהם באמצעות הזדמנויות לפתח את הכישורים שלהם, ליצור רשת קשרים ולנהל פרויקטים ויוזמות בתוך או מחוץ לחברה.
    פרויקטים זמניים במהלך ומעבר ליום העבודה הם לא דבר חדש, אבל עבור דור ה-Y ששואף לאתגרים, הם חיוניים. לדוגמא, Synchrony Financial מציעה השתתפות בפרוייקטים חוצי ארגון המבוססים על שיתוף פעולה, צוותים בעלי מומחיות שונות העובדים על מטרה משותפת ברחבי ארצות הברית כדי לעודד את הצעירים שלה לחלום ולבחון רעיונות נועזים.
    הצוותים מארחים פגישות של יום אחד כדי לספק במהירות אבי טיפוס ועובדים לפתרונות דיגיטליים על מנת לסייע בפתרון בעיות של עסקים או לקוחות.
  • הפכו את הגמישות ליותר משיחת נימוסין – עובדים צעירים, הרבה יותר מעובדים ותיקים, מעריכים שילוב אמיתי של עבודה וחיים אישיים.
    מנהלים ותיקים עשויים להיות מודאגים מהאפשרות הזאת אבל קיימות דרכים פשוטות לגרום לגמישות בעבודה.
    חברת Journeys, מובילה בתחום הקמעונאות, מציעה תוכנית שבה קיים חלון זמן מוגדר שבו כל העובדים חייבים להיות במשרד אך מעבר לכך העובדים נמדדים רק לפי הביצועים שלהם והעמידה ביעדים שהוגדרו להם.
    גמישות היא נושא חשוב גם לאנשי דור ה-Y שרוצים להקים משפחה: הרבה נשים צעירות ומספר עולה של גברים צעירים מדגישים את המשפחה כעדיפות עליונה ורוצים מדיניות יותר ידידות למשפחה במקומות העבודה. נטפליקס הנהיגה מדיניות בלתי מוגבלת של חופשת לידה המאפשרת לעובדים לבלות יותר זמן עם הרך הנולד ולבחור את תאריכי החזרה בהתאם למחויבויות שלהם בבית ובעבודה.
  • פיתוח מנהלים בדרג ביניים להיות מנהיגים – מנהלים בדרג ביניים הם הסמכות הראשונה שעובדים חדשים פוגשים. ולעיתים המפגש הזה יכול להיות נוראי. אבל הוא גם יכול להיות משכיל אם המנהלים מוכנים להתמודד עם תרחישים מרכזיים כמו לתת (ולקבל) יותר משוב, יודעים כיתד לנהל מצבים מורכבים ולומדים להסתגל לאתגרים.
    לדוגמא חברת דנונה יצרה תוכנית חדשנית פנימית של למידה שמביאה ביחד עובדים מדורות שונים כדי שהם יוכלו להבין טוב יותר כיצד אחרים עובדים (ולמגר את הדעות הקדומות).
    Citigroup דורשת מכל מנהל לעבור אימון והדרכה לפני כל עבודה עם מתמחה או עובד במסלול ההכשרה שלו.

מקינזי מציינים שהם מבינים שהיישום של ההמלצות שלהם יהיה מאתגר מפני שהם משנים את טבע העבודה ומבססים סטנדרט חדש לדרך שבה ההנהלה הבכירה, מנהלים ועובדים מתקשרים.
חברות לא רק יצטרכו לשמר בצורה יותר יעילה את העובדים הצעירים שיכולים בסופו של דבר להפוך למנהלים בכירים, אלא גם להגביר את המעורבות של כל העובדים ברחבי הארגון.

מקינזי מסיימים ואומרים שהם אופטימיים מכך שאנשים צעירים יכולים להראות את הדרך, לא מפני שהם כל כך שונים, אלא מפני שהם מבטאים צרכים אנושיים נפוצים ומעלים שאלות רלוונטיות לגבי מדוע התהליך הזה לא התרחש עד כה.
קישור למאמר המקורי כאן

  >>>>> למידע על סדנת הלינקדאין הקרובה יש ללחוץ כאן  <<<<<
>>>>> למידע על סדנת הסורסינג ולינקדאין למתקדמים הקרובה יש ללחוץ כאן  <<<<<
>>>> למידע על סדנת גיוס טכנולוגי הקרובה יש ללחוץ כאן  <<<<<

מכירים עוד חברים או קולגות שייהנו מהמאמר? שתפו אותם:

Facebook
LinkedIn
Email
WhatsApp

כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?

קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות

אם נהנת מהמאמר הזה, הנה עוד כמה טובים:

עוד דברים שיכולים לעניין אותך

כבר הצטרפת לקהילת הפייסבוק שלנו?

סגירת תפריט