תובנות עיקריות מכנס הגיוס הגדול באירופה

גיוס עובדים כנס גיוסבשבוע שעבר השתתפתי בכנס הגיוס הגדול ביותר באירופה שכלל מעל ל-1,000 משתתפים מ- 44 מדינות בעולם.

הכנס שנערך בלונדון והופק על ידי לינקדאין הינו "אחיו הקטן" של הכנס העיקרי שנערך בלאס ואגס כשבועיים לפני כן וכלל 3,000 אנשי גיוס שבאו ללמוד, לשתף ידע ולהרחיב את רשת הקשרים שלהם.

בכנס המרתק בלונדון הרצו מנהלי גיוס שהציגו את התהליכים המעניינים שהם עברו בארגון שלהם בתחום, מובילי תחום הגיוס בעולם (אוטוריטות כגון לו אדלר וגלן קטי) יחד עם הצצה מרגשת לפיתוחים החדשים של לינקדאין בתחום שלנו.

ואני מודה – לקחתי לא מעט רעיונות לבניית כנס הגיוס הגדול והמקצועי בישראל שיתקיים ב-18 בפברואר 2014 בכפר המכביה שיתמקד בנושא מקורות גיוס מגוונים.
ח

אספתי בשבילכם את התובנות העיקריות שעלו בכנס בלונדון

  1. עולם הגיוס משתנה בקצב מטורף –
    אנחנו נמצאים בתקופה המרתקת (…והמאתגרת) ביותר אי-פעם בתחום גיוס העובדים! אם רק לפני קצת יותר מעשור היו לנו 1-2 מקורות גיוס עיקריים, היום המצב שונה לגמרי ואנחנו עובדים בעולם של ריבוי ערוצי גיוס.
    אבל יותר מזה – גם המועמדים מתנהגים בצורה שונה לגמרי. דור ה-Y, הצפת ונגישות המידע לגבי הארגון שלנו ותהליכי הגיוס בו והקלות בפניה ישירה דרך רשתות חברתיות הפך את התפקיד שלנו למאתגר ואינטנסיבי הרבה יותר.
    החדשות הטובות – אתם לא לבד. החדשות המאתגרות – קצב השינויים והאימפקט שלהם עלינו כמגייסים רק ימשיך ויגבר ואנחנו בתחילתו של מסע מרתק!
    כ
  2. מיתוג מעסיק הופך לגורם קריטי להצלחה בגיוס עובדים-
    ההבנה שלארגונים שנתפסים כארגונים שטוב לעבוד בהם קל יותר לגייס עובדים אינה הבנה חדשה. אך היא הופכת לקריטית יותר ויותר מכיוון שהוכח שמועמדים הופכים לפאסיביים יותר, שיותר ויותר ארגונים מתמקדים בפניה אקטיבית למועמדים שלא מחפשים עבודה ומכיוון שרשתות החברתיות הפכו למדורת השבט הגדולה שנגישה לעובדים ומועמדים שמדברים עלינו. תהליך זה גורם לכך שאנחנו חייבים להבין מהו ה ( EVP (Employee Value Proposition של הארגון שלנו, לבנות את ערוצי ההפצה של המידע הזה, "להנדס" את חווית המועמד ולעקוב אחרי מה שקורה "בחוץ" ומה אומרים עלינו.
    כ
  3. Moneyball recruiting ו Big Data –
    התפיסה החמה ביותר כיום בעולם הגיוס מבוססת על ספר/סרט שנקרא באותו שם (ממליץ בחום לראות את הסרט, בכיכובו של בראד פיט) ועל התפתחות ה Big Data בעולם. הסרט Moneyball מבוסס על סיפור אמיתי של קבוצת הבייסבול של אוקלנד שהיתה צריכה לגייס כישרונות עם תקציב מוגבל משמעותית בהשוואה לקבוצות האחרות (סיטואציה מוכרת?). מאד מהר הם הבינו שהם לא יכולים להתחרות בקבוצות הגדולות והם בנו שיטה מדהימה שמגייסת את הכישרונות שכל האחרים התעלמו מהם – מה שהוביל אותם לרצף מדהים של 20 ניצחונות. בתהליך הגיוס שלהם הם הצליחו להבין טוב יותר מה הם מחפשים, לנתח בעזרת מידע מי יכול להתאים להם ולהתעלם מהרבה מאד הטיות שקבוצות אחרות חטאו בהן. הנושא כל כך מרתק בעיני, וכך סיפורי ההצלחה בעולם הגיוס בחברות שהשתמשו בכלים הללו, שהחלטתי שזה אחד הנושאים שנדבר עליו בכנס הגיוס שלנו ב 18 בפברואר.

    כ

     

  4. אם כולם בלינקדאין – איפה היתרון שלי?
    אחת השאלות שאני נשאל רבות ועלו גם בכנס בלונדון זה מה היתרון התחרותי שלי כמגייס/ת? כאשר לכל מגייס כיום יש פרופיל לינקדאין, רשת של 500+ חברים ויכולת לפרסם בקבוצות ולפנות לאנשים נראה כאילו כבר אין לאף אחד יתרון. אבל זאת טעות. מניסיון כמעט כל החיפושים שאנחנו עושים בלינקדאין הם זהים ורוב אנשי הגיוס פונים בדיוק לאותם מועמדים שהמתחרים שלהם פונים. ואותם מועמדים מקבלים עשרות פניות – ופשוט מתעלמים מהן. בכנס דיברו על 3 אלמנטים קריטיים בכדי לבנות את היתרון התחרותי שלכם:
    1. חיפוש מתוחכם יותר בלינקדאין שיביא תוצאות שונות מהתחרים ולא רק את התוצאות שכל האחרים מקבלים
    2. שפור תהליכי הפניה והמכירה למועמדים הנכונים
    3. מדידה של התהליך בכדי להבין איפה אתם וכיצד ניתן לשפר זאת. למשל אם אתם שולחים מיילים למועמדים בלינקדאין – מהו אחוז החזרה אליכם? 10%, 20% או 30%? כל שיפור קטן באחוזי החזרה ירחיב את כמות המועמדים שמתחילים את התהליך בארגון שלנו.

בדיוק כדי לעזור עם הנקודות הללו אנו משיקים את סדנת לינקדאין וסורסינג למתקדמים. למידע נוסף והרשמה לחצו כאן
כ

5. העולם עובר למובייל
כל אסטרטגיית גיוס עתידית חייבת לכלול נוכחות במובייל. כמה נתונים מעניינים שהוצגו בכנס:

  1. כיום נמכרים בעולם יותר מכשירים ניידים (טלפונים חכמים וטאבלטים) ממחשבים (ניידים או נייחים)
  2. בסקר מקיף שנערך בארה"ב, 70% ממחפשי העבודה משתמשים במכשירים הללו כדי לאתר משרות
  3. כ-30% מהם הגישו מועמדות בפועל דרך המכשיר הנייד
  4. 86% מהנשאלים בסקר העידו  שהם היו מגישים מועמדות במידה והיתה דרך מהירה ואפקטיבית לעשות זאת במובייל.

אשמח לשמוע על מגמות נוספות שלדעתך יעצבו את עולם הגיוס העתידי.

ע

******************** להרשמה לסדנת לינקדאין וסורסינג למתקדמים ********************
ניתן להזמין סדנה פנים-ארגונית לאנשי גיוס ו/או מנהלים וליווי אישי 1X1 במשרדכם

להצטרפות ל 4500 מקצועני גיוס ומשאבי אנוש שמקבלים את הדיוור המקצועי של HRD בנושאי גיוס עובדים לחצו כאן

מכירים עוד חברים או קולגות שייהנו מהמאמר? שתפו אותם:

Facebook
LinkedIn
Email
WhatsApp

כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?

קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות

אם נהנת מהמאמר הזה, הנה עוד כמה טובים:

עוד דברים שיכולים לעניין אותך

כבר הצטרפת לקהילת הפייסבוק שלנו?

סגירת תפריט