מפת מקורות הגיוס בישראל עברה מהפך תוך 18 חודשים!

דו"ח מקורות הגיוס 2011 יוצא זו השנה השנייה (בפעם הקודמת בפברואר 2010), וההשוואה בין השנים מציגה תמונה מרתקת של השוק והשינויים הגדולים שחלו בו בזמן קצר כל כך – 18 חודשים.

התמונה מעניינת מאד לנוכח ההבדל במשק בין שתי התקופות: הסקר הקודם נערך בשלהי המשבר של 2008-2009, בתקופה של אבטלה גואה, הנוכחי, נערך בתקופה של שפל חסר תקדים בשעור האבטלה במשק (5.5%). השוק פורח, כמות הגיוסים בכל השוק עלתה, קרוב ל-100% מהארגונים מגייסים ו"תעשיית ההשמה" בפריחה.

היינו מצפים במצב שוק כזה, שתהיה עלייה בשימוש בחברות ההשמה בשל העומס על צוותי הגיוס, בשל הלחץ לאתר מהר אל מול המתחרים, את המועמדים הטובים ביותר.

למרות זאת, כשאנו מנתחים את השינויים בחלוקת "עוגת" מקורות הגיוס עולה תמונה מאד ברורה:

  • ירידה משמעותית בנתח השוק של חברות ההשמה (27% ß 17%) ושל "חבר מביא חבר" (28% ß 24%)
  • עלייה בנתח השוק של אתרי הדרושים (26% ß 33%)
  • עלייה בנתח השוק של מאגר קורות החיים, אתר הבית והרשתות החברתיות (כ"א מהם ב~2%)

 

ההשלכה על חברות ההשמה:

הנקודה המעניינת של הירידה החדה בשימוש בחברות השמה לא תואמת את התחושות שיש בשוק היום, של עומס גדול על חברות ההשמה, ויש לכך סיבה מצוינת. יש עלייה ניכרת בכמות הגיוסים בכל המשק. בחלק מהארגונים יותר מפי שניים מכמות הגיוסים בשנה שעברה.

עם זאת, חשוב להבין: נתח השוק של חברות ההשמה מצטמצם בצורה משמעותית, ויש לכך השלכה מיידית על מצבן העסקי של החברות שיהפוך המאתגר ברגע שנחווה שינוי בשוק. במצב הנוכחי בו קרוב ל-100% מהארגונים מגייסים, אין תחושה של קושי עסקי, אולם ברגע שיחזור המיתון לשוק, חברות ההשמה יהיו בין הראשונות שיידרשו לתת ערך רב כדי לשרוד ולהמשיך להיות משמעותיות ללקוחותיהן.

 

פעילות גיוס במדיה חברתית – מהפך!

בתחום המדיה החברתית 3 נקודות תפסו את תשומת ליבנו:

  • 69% מהארגונים מדווחים על הצלחה בגיוס עובדים במדיה חברתית! כשבודקים רק בקרב ארגונים גדולים המספר עולה ל-78%
  • מהפך! לראשונה אחוז המגייסים הנעזרים בפייסבוק כמקור גיוס עולה על אחוז המגייסים בלינקדאין
  • ל-55% מהארגונים יש כבר עמוד בפייסבוק. התשתית והפתיחות קיימות באחוז גדול של ארגונים

רשתות חברתיות נמצאות בשימוש של כ 61% מכלל המשיבים. לא נמצאו הבדלים משמעותיים לפי גודל הארגון. פלטפורמות חברתיותv נפוצות בשימוש : פייסבוק, לינקדאין. 26% עדיין משתמשים בפורומים, 14 % בקידום במנועי חיפוש.

כשתעיינו בדו"ח, אני מזמינה אתכם לבחון את המיקום של הארגון שלכם מול המתחרים והעמיתים, האם אתם עושים שימוש דומה לאחרים במקורות הגיוס, האם אתם מצליחים לחסוך יותר או פחות מאחרים, ומה המקורות האפקטיביים ביותר עבורכם. נקודת המפתח בהתמקצעות בשימוש במקורות הגיוס היא היכולת לזהות את זירת הפעילות המתאימה לכם ולהשקיע בה.

תודה ליותר מ-300 אנשי משאבי אנוש ומנהלים שעצרו ועזרו לנו – ומילאו את הסקר.

תודה לרמי יולזרי ומזי סולומון מחברת Zeta Tools על שיתוף הפעולה הנעים והפורה ועל התוצר המקצועי של דו"ח מקורות הגיוס 2011!

לקבלת הדו"ח המלא: http://www.hrd.co.il/sourcing2011-reg/

מכירים עוד חברים או קולגות שייהנו מהמאמר? שתפו אותם:

Facebook
LinkedIn
Email
WhatsApp

כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?

קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות

אם נהנת מהמאמר הזה, הנה עוד כמה טובים:

עוד דברים שיכולים לעניין אותך

כבר הצטרפת לקהילת הפייסבוק שלנו?

סגירת תפריט