כיצד לבנות נכון את מסיבת לינקדאין הבאה שלך

דמסיבת לינקדאיןמיינו מסיבה שבה משתתפים מנהלים ועובדים מהארגון – כשבסופה יוצאים עם עשרות שמות של מועמדים פאסיביים שרלוונטיים למשרות הקשות ביותר לגיוס.

נשמע טוב מידי מכדי שזה יהיה אמיתי?

אז רציתי לספר לכם שיש מסיבות כאלה והן נקראות מסיבות לינקדאין ובתקופה האחרונה יצא לי להוביל כמה מהן.
המטרה של המאמר הזה היא לתת לכם כלים ולספר לכם מהן הטעויות שעליכם להימנע מהם בכדי להפוך את מסיבת הלינקדאין שלכם לאפקטיבית.

המאמר מבוסס על הניסיון שלי בניהול והובלת לא מעט מסיבות לינקדאין בארגונים שונים – ואני אשמח לקבל המלצות ופידבקים מהניסיון שלכם בתחום. 

אז מה זאת מסיבת לינקדאין?
מסיבת לינקדאין 
היא מפגש של מנהלים ועובדים שממנפים בצורה פרקטית את רשת הקשרים שלהם לזיהוי הטאלנטים הבאים של הארגון, מרחיבים את הגיוס דרך חבר-מביא-חבר ומקדמים את מיתוג החברה ברשת.

 5 סיבות למה אתם חייבים לעשות מסיבות לינקדאין אצלכם בארגון?

  1. כי למנהלים ולעובדים בארגון שלכם יש את רשת הקשרים הרלוונטית ביותר למשרות אליהם אתם מגייסים – אנשים שלמדו ועבדו איתם בעבר או כאלה שפגשו במפגשים וכנסים מקצועיים. 
    ג
  2. כי חבר מביא חבר היא מקור הגיוס האפקטיבי ביותר – ובעידן המדיה החברתית, הדרך הטובה ביותר למנף את רשת הקשרים היא בעזרת רשתות חברתיות המאפשרות לנו למפות במהירות ובקלות את מי מקושר למי.
    ג
  3. כי זה קריטי להפוך את העובדים לשגרירים שלכם ולקדם את מיתוג המעסיק ואת הנוכחות שלכם ברשת. זה לא מספיק שאנשי השיווק והגיוס יספרו כמה החברה שלכם מדהימה ומגניבה. האנשים סומכים על החברים שלהם, לכן אתם צריכים שגם העובדים יפיצו את זה הלאה.
    ג
  4. כי המועמדים מעדיפים שהמנהלים יפנו אליהם – בסקר שערכנו לאחרונה בין כ-500 איש בישראל, שאלנו "מי הייתם רוצים שיפנה אליכם בהצעה להזדמנות קריירה חדשה?"
    באופן לא מפתיע הגורם המוביל היה – המנהל המגייס. 
    זאת אומרת, שאם תרצו להגדיל את אחוזי החזרה אליכם, מומלץ לרתום את המנהלים לתהליך.
    ג
  5. כי זה הופך אותם למחויבים יותר וזה מקרין על כל הארגון – מסיבת לינקדאין שמנוהלת נכון יוצרת באזז חיובי ומודעות ליכולת של המנהלים לעזור בגיוס העובדים לצוות שלהם.

>>>>> סדנת גיוס טכנולגי לשליטה במושגים הטכנולוגיים <<<<<

>>>>> למידע על סדנת הלינקדאין הקרובה יש ללחוץ כאן <<<<<

>>>>> למידע על סדנת הסורסינג למתקדמים הקרובה יש ללחוץ כאן <<<<<

7 טעיות שארגונים עושים בניהול מסיבות הלינקדאין

  1. לא מדריכים ומנחים את המנהלים – יצא לי להדריך בשנה האחרונה מאות מנהלים ועובדים על השימוש בלינקדאין. אחת הטעיות הנפוצות שנתקלתי בהן היתה ההנחה שמנהלים/עובדים שיש להם מאות חברים בלינקדאין לא צריכים הדרכה. 
    אסור לשכוח שרובם הגדול בעיקר מאשרים חברים אבל לא באמת מכירים את אפשרויות החיפוש המתקדמות או הדרכים לקדם ולפרסם את משרות החברה.
    ההדרכה לא חייבת ארוכה והיא יכולה להיות גם כשעה-שעה וחצי (תלוי ברמת הידע של המנהלים) ומטרתה ליישר קו בין כולם ולוודא שהם יודעים כיצד לאתר את האנשים הרלוונטיים ברשת שלהם לפני שצוללים לתהליך החיפוש האקטיבי
    ג
  2. אין buy-in של ההנהלה – כמו כל תהליך משמעותי שרוצים לקדם בחברה, צריך שיהיה ספונסר שיאמין וידחוף את התהליך יחד עם אנשי הגיוס. מומלץ שהספונסר הזה יהיה אחד מהמנהלים בחברה שידאג לקדם את הנושא הזה בהמשך.
    ג
  3. לא נעשית עבודת הכנה – מסיבת הלינקדאין הינה אירוע קצר וממוקד. אך כדי שהיא תצליח, חשוב מאד לתכנן אותה נכון, אחרת אתם עלולים לצאת עם הצלחה מוגבלת או גרוע יותר – עם מנהלים מתוסכלים שהרגישו שבזבזו את הזמן היקר שלהם.חשוב לתכנן מראש מה קורה לפני המפגש, מה קורה בתוך המפגש עצמו ומה קורה לאחר מכן.
    ג
  4. רואים במסיבת הלינקדאין אירוע נקודתי וחד פעמי – מסיבת לינקדאין עובדת טוב גם כאירוע חד פעמי (במידה ותוכנן נכון), אבל היא תהייה אפקטיבית הרבה יותר עבורכם אם היא תהייה חלק מתוכנית רחבה יותר של רתימת המנהלים לתהליך הגיוס.
    חשוב שתגדירו לעצמכם ולמנהלים מהם הצעדים הבאים ולמה עליהם לצפות בהמשך.
  1. לא מזמינים את האנשים הנכונים – מהניסיון שלי כמעט כל המנהלים והעובדים מתלהבים מלהשתתף בהדרכת לינקדאין מקצועית(ותמיד יש את אלה שיתאכזבו שלא הזמנתם אותם למסיבה). אך יחד עם זאת, צריך לתכנן את מי נכון להזמין למסיבה – אם מבחינת החלוקה של עובדים/מנהלים, משתתפים ממחלקות דומות או שונות, ורמת הידע של המשתתפים בלינקדאין. תכנון נכון של הקבוצה יעזור לכם לקבל יותר שמות בסוף המפגש.ג
    ג
  2. חוששים להעמיס את המנהלים – זה נכון שלא כל המנהלים ששים לקחת חלק בתהליך הגיוס, ובמקביל, לא מעט מגייסים חוששים "לבזבז" את זמנם היקר של המנהלים. ההמלצה שלי היא לאתר את המנהלים שהנושא חשוב להם ותתפלאו לפעמים לגלות עד כמה הם מוכנים לפנות מהזמן שלהם בכדי לקדם את גיוס העובדים החסרים לצוות שלהם. ברגע שרתמתם אותם לתהליך – האחריות שלכם לוודא שהכל מנוהל בצורה מקצועית כדי שלא "לאבד" אותם בדרך.
    ג
  3. חוששים לקיים הדרכה כדי שלא יצודו את העובדים שלהם – אחד המשפטים שאני עדיין שומע מדי פעם הוא "אני מעדיף שלא להדריך את העובדים/מנהלים שלי כיצד להשתמש בלינקדאין, כדי שמגייסים אחרים לא יצודו אותו". אני יכול לספר לכם שרוב משמעותי של העובדים שלכם כבר נמצא בלינקדאין (ומקבל הצעות ממתחרים) – ואני בטוח שחלק גדול מהם גם מקבל פניות ממגייסים אחרים בתדירות כזאת או אחרת.
    ההמלצה שלי, אם הם כבר שם, זה למנף את הנוכחות שלהם ברשת בכדי להביא עוד אנשים כמותם.

לסיכום – בלא מעט ארגונים ישנו רק איש גיוס אחד (או לפעמים מספר אנשים), אך ישנם עובדים ומנהלים רבים שלהם רשתות קשרים מקצועיות ורלוונטיות.
בעיני, קפיצת המדרגה הגדולה בגיוס העובדים הבאים שלכם תתבצע כאשר תצליחו לרתום את אותם עובדים ומנהלים למאמץ הגיוס – ומסיבת הלינקדאין היא מקום נהדר להתחיל בו.

>>>>> סדנת גיוס טכנולגי לשליטה במושגים הטכנולוגיים  <<<<<

>>>>> למידע על סדנת הלינקדאין הקרובה יש ללחוץ כאן <<<<<

>>>>> למידע על סדנת הסורסינג למתקדמים הקרובה יש ללחוץ כאן <<<<<

מכירים עוד חברים או קולגות שייהנו מהמאמר? שתפו אותם:

Facebook
LinkedIn
Email
WhatsApp

כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?

קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות

אם נהנת מהמאמר הזה, הנה עוד כמה טובים:

עוד דברים שיכולים לעניין אותך

כבר הצטרפת לקהילת הפייסבוק שלנו?

סגירת תפריט