לינקדאין ריקרוטר לייט או Sales Navigator – מה עדיף?

במאמר הקודם הזכרתי את הרעש הרב והתסכול שיצר הממשק החדש בין אנשי הגיוס והסורסינג בעולם.
2 מהטענות העיקריות שעלו נגד מתיחת הפנים שעשתה לינקדאין היו סביב הסרת האפשרות להוריד את פרופילי המועמדים הפוטנציאליים כקובץ PDF וטענה קשה אף יותר עלתה נגד הסרת האפשרות לחפש מועמד לפי התפקיד הנוכחי שלו (מה שהביא לתוצאות לא רלוונטיות רבות ולבזבוז של זמן).

החדשות הטובות הן שלינקדאין החזירו את 2 האפשרויות החשובות הללו.

הורדת פרופיל כקובץ PDF:
כדי להוריד את פרופיל המועמד הפוטנציאלי כקובץ PDF יש להכנס לכרטיס של אותו אדם, ללחוץ על סימן 3 הנקודות מימין לתמונה ושם לבחור באפשרות Save to PDF
חשוב להדגיש שניתן להוריד פרופילים רק לכאלה שנמצאים בדרגה ראשונה או שניה שלנו בלבד.

LI PDF

>>>>> למידע על סדנת הלינקדאין הקרובה יש ללחוץ כאן  <<<<<
>>>>> למידע על סדנת סורסינג למתקדמים (ללימוד חיפוש בוליאני) הקרובה יש ללחוץ כאן  <<<<<
>>>>> למידע על כנס הגיוס ב 22.2.17 <<<<<

ניהול החיפוש בממשק החדש
ציינתי בפוסט הקודם שניתן לבצע את החיפוש הבולאיני על לינקדאין מחלונית החיפוש שנמצאת בחלק העליון של המסך בממשק החדש.
אך בימים האחרונים לינקדאין עדכנו שהם הוסיפו מספר אופרטורים חדשים ל-3 האופרטורים הקיימים.

האופרטורים שנוספו הם:
1. firstname – מחפש חברים לפי השם הפרטי שלהם
2. lastname – מחפש חברים לפי שם המשפחה
3. title – מחפש חברים על פי התפקיד הנוכחי שלהם
4. company – מחפש חברים לפי החברה הנוכחית שלהם
5. school – מחפש חברים לפי האוניברסיטה שבה למדו

האופרטורים הללו הצטרפו לאופרטורים הותיקים AND, NOT, OR.

כך שלפי הדוגמא שלינקדאין הביאו בפוסט העדכון שלהם (שניתן לקרוא אותו כאן):

title:"software engineer" NOT lastname:doe school:(harvard OR stanford)

החיפוש הבא יציג חברים שהתפקיד הנוכחי שלהם הוא מהנדס תוכנה, שם משפחתם אינו DOE ושלמדו בהרוורד או סטנפורד.
הוספת האופרטורים הללו ושימוש חכם בחיפוש בוליאני מחזירים חלק מאד משמעותי מכוחו של החיפוש שהיה קיים בממשק הישן.
יחד עם זאת זה מחייב הכרות טובה עם שימוש בחיפוש בוליאני, שימוש נכון בסימני הסוגריים ושימוש נכון בסימני ה " " כאשר אנו מחפשים ביטוי המורכב מיותר ממילה אחת.

16299746_10154038809961829_4650164796516600761_o (1)
בהצלחה!

>>>>> למידע על סדנת הלינקדאין הקרובה יש ללחוץ כאן  <<<<<
>>>>> למידע על סדנת סורסינג למתקדמים (ללימוד חיפוש בוליאני) הקרובה יש ללחוץ כאן  <<<<<
>>>>> למידע על כנס הגיוס ב 22.2.17 <<<<<

הממשק החדש של לינקדאין הביא עימו לא מעט בלבול מצד אנשי הגיוס בארץ ובעולם.

בעקבות השדרוג קיבלתי בחודש האחרון עשרות שאלות על אופן ההתנהלות, על החיפוש ועל הדרכים להתמודד עם החסמים שלינקדאין הציבו.

אחת השאלות שחזרו על עצמן היתה לאיזה חשבון כדאי לעבור – ובעיקר על ההבדל בין 2 חשבונות הפרמיום העיקריים של לינקדאין: Linkedin Recruiter Lite  או ה Sales Navigator.

כאשר התיישבתי לכתוב על ההבדלים בין השניים נתקלתי בשיתוף של סוזי מרקס בקהילת הסורסינג של פוסט מצוין שנכתב על ידי מארק וויליאמס והחלטתי להביא את עיקרי הפוסט שלו.

ברמת העיקרון 2 החשבונות המשודרגים הללו נועדו למטרות שונות (אם כי ישנה חפיפה רבה בין השניים).

ה Sales Navigator נועד במקור לפתח מערכות יחסים עם לקוחות פוטנציאליים בעוד שהריקרוטר לייט נועד לניהול פרוייקט ממוקד אד-הוקי של חיפוש ואיתור המועמדים הרלוונטיים.

אך בעידן הגיוס הנוכחי למדנו שהדרך הטובה ביותר למשוך את המועמדים המובילים היא בעזרת בניית מערכת יחסים ארוכת טווח עם אותם מועמדים פוטנציאליים כדי שנוכל לבנות את ההיכרות, האמון ולאתר את הרגע הנכון לאותו אדם להתחיל ולחשוב על הזדמנות קריירה חדשה.

אז קצת על ההבדלים בניהם – ונתחיל במנגנון החיפוש

כתבתי בעבר על אופן החיפוש בממשק החדש החינמי – אך אני רוצה להציג כיצד נראה ממשק החיפוש ב-2 החשבונות המשודרגים.

>>>>> למידע על סדנת הלינקדאין הקרובה יש ללחוץ כאן  <<<<<
>>>>> למידע על סדנת סורסינג למתקדמים (ללימוד חיפוש בוליאני) הקרובה יש ללחוץ כאן  <<<<<
>>>>> את 2 הסדנאות ניתן להזמין כהדרכה פנים ארגונית <<<<<

ממשק החיפוש בריקרוטר לייט

ממשק החיפוש בריקרוטר לייט

ממשק החיפוש ב Sales Navigator

חיפוש בריקרוטר

הם אמנם נראים דומים – אך זה לא באמת כך.

פילטרים יחודיים ל Sales Navigator:

  • שנים בתפקיד הנוכחי
  • שנים בחברה הנוכחית

פילטרים יחודיים לLite  Linkedin Recruiter:

  • שנות ניסיון
  • Skills
  • יוצא צבא

חלק מהפילטרים נקראים בשם שונה אך הם זהים:

  • Interested in = Employment interests
  • Relationship = Network Relationships
  • Member since = Recently joined LinkedIn

מבחינת החיפוש – 2 המערכות דומות כאשר ההבדל העיקרי הוא ביכולת לפלטר לפי SKILLS בחשבון הריקרוטר (אבל זה משהו שאפשר גם לחפש לפי מילות מפתח).

מבחינת החיפוש המשני

לחשבון ה Sales Navigator יש חיפוש משני עם אפשרויות מאד מעניינות בראיה גיוסית:

נוויגטור משני

  • Changed job in past 90 days – במטרה למצוא לקוחות חדשים אבל בהחלט יכול לעזור גם באיתור מועמדים מעניינים
  • Mentioned in the news in the last 30 days – דרך טובה לייצר Engagement  עם לקוחות או מועמדים
  • Posted on LinkedIn in last 30 days – גם כאן המטרה היא לייצר Engagement אבל גם לקבל אינדיקציה לגבי רמת הפעילות של האדם ברשת הלינקדאין.
  • Shared experiences – איתור ניסיון משותף – מה שיכול לעזור ברמת ה Engagement הן עם לקוחות וכמובן עם מועמדים
  • People that follow your company – איתור אנשים שעוקבים אחר עמוד החברה.
    לינקדאין מראה שאנשים כאלה ייטו יותר לשמוע על ההזדמנות שלכם אם הם כבר מכירים ועוקבים אחר החברה.

בריקרוטר לייט לעומת זאת אין ממשק חיפוש משני.

אופציה מעניינת בעיני שקיימת ב Sales Navigator היא לעקוב אחר חברות שהגדרתם מראש ולסנן לפי האינדיקציה אם המחלקה הספציפית שאליה אתם מכוונים צמחה או קטנה מבחינת כמות כח האדם שבה.

מידע כזה יכול לתת לנו מידע מעניין כמגייסים.

בשורה התחתונה החיפוש ב 2 החשבונות דומה, בשניהם אין מגבלות של חיפושים, ישנה אפשרות לשמור חיפושים ובשניהם החיפוש מתבצע על הרשת שלנו (עד דרגה 3).

אפשרויות נוספות

היתרון של הריקרוטר לייט היא היכולת לבצע מספר פעולות מיידיות בכל מה שקשור לניהול תהליך הגיוס – לשמור לפרוייקט, לשלוח InMail, להוסיף לקליפבורד, להוסיף הערה או להוסיף להתראות בכדי לקבל אינדיקציה על כל שינוי שהאדם עושה בפרופיל שלו.

ב Sales Navigator, שנועד לבניית מערכות יחסים, אני יכול לשמור לידים – זאת אומרת שאני עוקב אחר האדם שהגדרתי, ובעמוד הכניסה אני רואה את כל העדכונים מהאנשים שאני עוקב אחריהם.

גם כאן – אחרי שסימנתי אדם כליד, אני יכול להוסיף לו עדכונים והערות וגם לראות את הפעילות האחרונה שלהם ברשת.

לגבי InMails

  • ב Sales Navigator אנו מקבלים 20 InMails לחודש
  • בLite Recruiter נקבל 30 InMails  לחודש

עלות

  • העלות של ה Sales Navigator הינה 80 דולר לחודש או 65$ לחודש אם רוכשים ומשלמים שנה מראש
  • העלות של ה Recruiter Lite הינה 120 דולר לחודש או 100 דולר לחודש אם משלמים שנה מראש

אז מה עדיף?

התשובה לשאלה היא לא חד משמעית ותלויה באופן השימוש שלכם בלינקדאין.

אם רוב הפעילות שלכם היא איתור נקודתי של מועמדים לפרוייקטים משתנים ושליחת InMail – אזי הריקרוטר לייט הוא הכלי עבורכם.

אם הפעילות שלכם ממוקדת בתחום מסויים ואתם מעוניינים לבנות מערכת יחסים ארוכות טווח עם המועמדים – אזי ההמלצה שלי היא ללכת עם ה Sales Navigator

בהצלחה!

>>>>> למידע על סדנת הלינקדאין הקרובה יש ללחוץ כאן  <<<<<
>>>>> למידע על סדנת סורסינג למתקדמים (ללימוד חיפוש בוליאני) הקרובה יש ללחוץ כאן  <<<<<
>>>>> את 2 הסדנאות ניתן להזמין כהדרכה פנים ארגונית <<<<<

מכירים עוד חברים או קולגות שייהנו מהמאמר? שתפו אותם:

Facebook
LinkedIn
Email
WhatsApp

כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?

קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות

אם נהנת מהמאמר הזה, הנה עוד כמה טובים:

עוד דברים שיכולים לעניין אותך

כבר הצטרפת לקהילת הפייסבוק שלנו?

סגירת תפריט