העקרונות הקריטיים לבניית אסטרטגיית גיוס עובדים בפייסבוק

צולם על ידי נישה
תודה לחברת נישה על התמונה

לפני כשבועיים ארחנו כ 180 אנשי גיוס שבאו ללמוד על העקרונות הקריטיים לגיוס עובדים בפייסבוק במפגש נוסף של HRD.

המפגש כלל הרצאה של מומחית הפייסבוק רונית ביטון והרצאה מקצועית ו Case Studies של יניב בן ישי, סמנכ"ל השיווק של נישה שתיאר כיצד הם מגיעים למועמדים יחודיים ומקדמים את המיתוג והנוכחות של חברת נישה בפייסבוק (וזאת הזדמנות מצויינת להודות להם שוב).

במאמר זה רציתי לסכם את עיקרי הדברים שעלו במפגש ולהוסיף מספר תובנות ומחשבות על השימוש שלנו בפייסבוק.

אבל לפני הכל – למה חייבים לפעול בפייסבוק?

פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה בעולם עם 1.5 מיליארד משתמשים כל חודש ובהם כמעט מיליארד שמשתמשים ברמה יומית!

1.3 מיליארד משתמשים גולשים בפייסבוק דרך המובייל כל חודש, ומתוכם כ-850 מיליון ברמה יומית!

בישראל יש כ-4 מיליון משתמשים (לעומת 1.25 מיליון בלינקדאין) – והיא כוללת קהלים מגוונים שלא נמצאים בלינקדאין.

סטטיסטיקת פייסבוק יולי 2015


הנוכחות בפייסבוק חשובה ברמה הארגונית כדי:

  • לקדם את מיתוג המעסיק של הארגון בעזרת עמוד החברה
  • להביא מועמדים נוספים בעזרת פרסום המשרות בקבוצות רלוונטיות
  • להגדיל את פעילות החבר מביא חבר בעזרת הפצת משרות על ידי עובדי החברה
  • יצירת קשר ישיר עם מועמדים פוטנציאליים – עוד לפני שהם מגישים מועמדות
  • להגיע למועמדים שלא מחפשים עבודה בעזרת קידום ממומן
  • לאתר בצורה אקטיבית מועמדים על ידי שימוש ב Graph Search
  • להפיץ את המשרות שלכם דרך הפייסבוק ולהגיע למשתמשי המובייל

 >>>>> למידע על סדנת הסורסינג המתקדמת ביותר בארץ יש ללחוץ כאן  <<<<<
>>>>> למידע על סדנת הלינקדאין הקרובה יש ללחוץ כאן  <<<<<
>>>>> להצטרפות לקהילת הסורסינג של ישראל בפייסבוק  יש ללחוץ כאן  <<<<<

 

בניית אסטרטגיית גיוס בפייסבוק

הפעילות בפייסבוק יכולה להיות טקטית ברמה יומית (כמו למשל פרסום משרות) אך מהניסיון שלי אני ממליץ לשלב את הפעלות הזאת בראיה אסטרטגית רחבה יותר בכדי שפייסבוק תהפוך לפלטפורמה אמיתית לקידום מיתוג המעסיק של החברה, יצירת קהילות ו Engagement והבאת מועמדים רלוונטיים.

חברת Work4Lab מארצות הברית בנתה מודל הוליסטי שמאחד את כל הפעילויות בפייסבוק (ואציין מראש שלא חייבים ליישם הכל בבת אחת אלא להתחיל ולבחור את הפעילויות הרלוונטיות יותר עבורכם):

עקרונות לגיוס בפייסבוק

ההמלצות העיקריות שעלו במפגש + המלצות שלי:

  1. צרו עמוד חברה שדרכו תתבצענה כל פעילויות הארגון
  2. פרסום המשרות בעמוד יכול להתבצע ב-3 אופנים:
    1. פרסום וקידום המשרות כחלק מעמוד החברה כפי שעשו בחברת רפאל
    2. ניתן להקים עמוד Career נפרד בפייסבוק כפי שעשו בחברת אמדוקס (במקביל לעמוד הארגוני)
    3. לשלב TAB של דרושים כחלק מעמוד החברה כפי שעשו באינטל ישראל
      ההמלצה שעלתה במפגש היא ליצור עמוד נפרד למשרות החברה.
  3. דאגו להגדיל את כמות העוקבים אחר העמוד על ידי שילוב של תוכן מקצועי יחד עם קידום ממומן.
    קחו בחשבון שהמטרה שלנו היא לא למשוך לעמוד רק את מחפשי העבודה אלא את כל אנשי המקצוע הרלוונטיים שיהפכו בעתיד למועמדים פוטנציאליים.
    כדי למשוך אותם ההמלמה היא ש-80% מהפרסומים בעמוד יהיו מקצועיים ויתנו לעוקבים ערך אמיתי.
    לאחר פרסום הפוסט מומלץ לקדם אותו בצורה ממומנת כדי שיותר אנשים רלוונטיים יחשפו אליו.
    וכמובן חשוב לעקוב אחר התנועה, כמה צפו, מספר הלייקים והאינטראקציה ועוד.
  4. בפרסומים עצמם שימוש בתמונות מגדיל את האינטראקציה ב 40% ועוזר לקדם את התוכן בצורה אפקטיבית יותר.
    חשוב מאד לא להשתמש בתמונות שמצאתם בגוגל מפני שלחלקם הגדול עשויים להיות זכויות יוצרים.
    מומלץ להשתמש בתמונות מתוך מאגרי תמונות חינמיים או לרכוש מספר תמונות תמורת סכומים של מספר דולרים (זה יהיה זול יותר בהשוואה לתביעה אפשרית על הפרת זכויות יוצרים).
  5. מומלץ לעקוב אחר שעות הפרסום שמביאות להכי הרבה תגובות וצפיות (נתונים אלו יכולים להיות שונים מחברה לחברה בהתאם לקהלי היעד שלנו).
    השעות המומלצות בדרך כלל לפרסום הן סביב 9-10 בבוקר, בסביבות 12:00-13:00 ואחרי 16:00.
  6. מומלץ לפרסם את המשרות בקבוצות הרלוונטיות. גם כאן נושא הכתיבה השיויקית והוספת התמונה חשובים מאד ליצירת בידול בהשוואה לפרסומים אחרים.
    יניב מנישה המליץ לייצר קו אחיד של תמונות בכדי ליצור מודעות והזהות לפרסומי החברה שלכם.
  7. פייסבוק מאפשרת לנו לטרגט קהל מוקד בעזרת העלאת האימיילים של אותם אנשים (או מספרי הטלפון הנייד לחליפין). הקובץ יכול להגיע מרשימת המועמדים שהתראיינו לתפקיד מסויים או לאחר הורדת אנשי הקשר שלנו בלינקדאין וסינונם.
    לאחר שהגדרנו את הקהל – המודעה הרלוונטית תופיע אך ורק לאותו קהל.
    בכדי ללמוד כיצד עושים זאת ניתן לבקר במרכז ההדרכה של פייסבוק כאו:
    https://www.facebook.com/help/170456843145568
  8. מעבר לטירגוט על פי רשימת מיילים, ניתן לטרגט אוכלוסיות לפי גיל, מיקום גיאוגרפי, שפה, תחומי עניין, מקום עבודה, השכלה ומקום לימודים (כמובן במידה והמידע הזה הוזן על ידי המשתמש)
  9. לאחר העלאת התוכן לפייסבוק בקשו מהעובדים להפיץ את המידע והקישורים גם לחברים שלהם.
  10. בפרסום של פוסט כללי נסו להניע את הקהל לפעולה על ידי שאלה, בקשת תגובה או בקשה להפצה. הבקשות הללו עוזרים להגדיל את האינטראקציה בעזרות אחוזים בהשוואה לפוסטים שלא מבקשים זאת.
  11. עבדו בצמוד למחלקת השיווק בארגון בכדי לקדם במשותף הן את מיתוג החברה והן את מיתוג המעסיק שלכם.

כמה דוגמאות מתעשיות שונות לעמודי קריירה טובים בפייסבוק מהעולם:

לסיכום – חישבו על הנוכחות בפייסבוק כיעד אסטרטגי ולא רק טקטי, ספרו על האווירה בחברה, רתמו סיפורי העובדים וקדמו תוכן מקצועי בנוסף למשרות ואל תשכחו למנף את הקבוצות ברשת ואת הקידום הממומן.
יש לכם עוד המלצות?
מוזמנים לשתף כאן למטה בתגובות

 >>>>> למידע על סדנת הסורסינג המתקדמת ביותר בארץ יש ללחוץ כאן  <<<<<
>>>>> למידע על סדנת הלינקדאין הקרובה יש ללחוץ כאן  <<<<<

מכירים עוד חברים או קולגות שייהנו מהמאמר? שתפו אותם:

Facebook
LinkedIn
Email
WhatsApp

כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?

קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות

אם נהנת מהמאמר הזה, הנה עוד כמה טובים:

עוד דברים שיכולים לעניין אותך

כבר הצטרפת לקהילת הפייסבוק שלנו?

סגירת תפריט